معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان تامين اجتماعي از برنامه ريزي جدي اين سازمان براي تشكيل مدارس ويژه تامين اجتماعي براي ارائه تسهيلات ويژه به بيمه شدگان و جامعه كارگري خبر داد.

به گزارش مشرق، منصور اعتصامي گفت: به همين منظور اقداماتي براي طراحي و تدوين اساسنامه اين مدارس انجام خواهد شد تا بتوانيم در اين مدارس، خدمات ويژه به فرزندان بيمه شدگان، مستمري بگيران، بازنشستگان و جامعه كارگري ارائه دهيم.
وي تصريح كرد: فرزندان همكاران شاغل در سازمان تامين اجتماعي، بيمه شدگان، مستمري بگيران و جامعه كارگري مي توانند از خدمات اين مدارس بهره مند شوند.
اعتصامي افزود: از سال آينده زمينه اجرائي اين مدارس را فراهم خواهيم كرد و اين اقدام با همكاري وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.

** تهيه بانك اطلاعاتي از پرونده فرزندان نخبه تامين اجتماعي
وي در ادامه به تهيه و تدوين بانك اطلاعاتي از پرونده فرزندان نخبه سازمان تامين اجتماعي اشاره كرد و افزود: در حال تشكيل پرونده نخبگان در اين سازمان هستيم و در 6 ماهه دوم امسال، مكاتبه با كانون ها براي تهيه اين پرونده انجام مي شود.
وي با بيان اينكه شناسايي نخبگان از جامعه بيمه شدگان و كارگران امسال انجام مي شود، تصريح كرد: سال آينده موضوع اجرائي شدن آن مطرح مي شود تا به اين بانك اطلاعاتي دست يابيم .

** اجراي طرح كرامت رضوي براي بازنشستگان در سال جاري
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان تامين اجتماعي گفت: امسال هم طرح كرامت رضوي اجرا مي شود تا بازنشستگان و خانواده هاي آنان به مشهد مقدس اعزام شوند.
وي تصريح كرد: سال گذشته 25 هزار و 500 تن به اين سفر معنوي اعزام شدند و امسال همين شمار، اعزام خواهند شد كه البته هزينه اين سفرها در سال گذشته 95 ميليارد ريال بود.
اعتصامي اظهار كرد: امسال اين طرح از 15 ارديبهشت ماه آغاز مي شود و تا 10 اسفند ادامه دارد ؛ ضمن اينكه امسال هر هفته چهار كاروان از استان ها به مشهد مقدس اعزام مي شود.
وي افزود: همچنين طرح بصيرت علوي براي زيارت عتبات در 6 استان كه پارسال اجرا شد در سال 95 نيز ادامه دارد.
وي خاطرنشان كرد: پارسال چهار هزار تن به اين سفر عازم شدند اما در سال 95 قرار است هشت هزار تن از سفر عتبات عاليات بهره مند شوند كه اميدواريم اين طرح از نيمه دوم ارديبهشت ماه شروع شود.

** سيستم اداري و برخورد نامناسب با ارباب رجوع

اعتصامي در ادامه به برخي برخوردهاي نامناسب از سوي كاركنان نسبت به ارباب رجوع اشاره كرد و گفت: در تمام سيستم هاي اداري، برخورد نامناسب با ارباب رجوع صورت مي گيرد كه متاسفانه اين موضوع در سيستم ما نيز وجود دارد.
وي تصريح كرد: دستور مديرعامل سازمان اين است كه نظام رفتاري وظيفه مداري را به سمت مشتري مداري تبديل كنيم و اصل اين است كه برخورد با ارباب رجوع اصلاح شود؛به همين منظور سه موضوع توليد مجموعه مكتوب و اسناد براي اصلاح رفتار اجتماعي در قالب تذكر اخلاقي، تشكيل كارگاه هاي آموزشي در بيان رفتار درست و دستور ويژه براي بررسي بهتر وضعيت كارگزاري ها را در برنامه داريم تا بتوانيم برخي از برخوردهاي نامناسب را كاهش دهيم.

** برنامه هاي هفته كارگر
اعتصامي درباره برنامه هاي هفته كارگر كه از 11 ارديبهشت ماه آغاز مي شود، گفت: ارتباط با كارگران، برنامه ريزي براي بازديد از كارگاه هاي صنعتي، حضور ويژه در نمازجمعه، ديدار با كارگران، بازديد دانش آموزان از شعب تامين اجتماعي، برنامه ريزي براي ديدار نخبگان كارگري با مديرعامل سازمان تامين اجتماعي، ارائه تسهيلات ويژه بيمه اي و درماني به جامعه كارگري و برگزاري كارگاه هاي آموزشي از برنامه هاي اين هفته است.
وي در ادامه، حمايت از حوادث ناشي از كار را يكي ديگر از برنامه اين سازمان در هفته كارگر عنوان كرد و اينكه امسال به اين حوادث به صورت ويژه به منظور كاهش حوادث كار پرداخته مي شود.

** 13 برنامه راهبردي در سال 95 در حوزه فرهنگي

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان تامين اجتماعي از اجراي 13 برنامه فرهنگي در سال 95 خبر داد.
وي گفت:تنظيم روابط نظري ارتباط با شركاي اجتماعي، آموزش قرآن به صورت غيرحضوري به بازنشستگان با ظرفيت بيش از چهار هزار تن، توليد گفتمان اقتصاد مقاومتي، تاليف كتب درسي با موضوع بيمه و تامين اجتماعي و ارتباط با نهادهاي حاكميتي از مهم ترين برنامه هاي فرهنگي اين سازمان است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس