کد خبر 558452
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص فروش آب سنگین اراک عنوان کرد: در حال مذاکره در این زمینه هستیم.

به گزارش مشرق، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در مورد فردو اظهار داشت: ما در فردو براساس توافق برجام کار ایزوتوپ‌های پایدار را با کمک روسیه انجام می‌دهیم که پیشرفت نسبتأ خوبی را در این زمینه داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ایزوتوپ پایدار مورد نیاز کشور است و کشورهای کمی در دنیا توانایی تولید آن را دارند، افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد وارد این حوزه شود. مسیر نسبتأ طولانی را برای این کار در پیش داریم و فعلا مذاکرات کارشناسی را در این زمینه داشته‌ایم و توافقاتی نیز صورت گرفته اما شاید کارهای عملیاتی به این زودی‌ها آغاز نشود و ممکن است بخشی از کار بیرون از فردو انجام شود و بعد از اینکه این کار نقشه‌اش مشخص شد، به فردو منتقل شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین درباره استخدام‌های جدید در سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: امروز مراسمی را برای شروع به کار ٩٧ نیروی جدید که به سازمان ملحق می‌شوند داشتیم. البته از مدت‌ها قبل و از هفت هشت ماه پیش کار این افراد دنبال می‌شده و آنها در آزمون سراسری و مصاحبه شرکت کرده‌اند و امروز هم دوره آموزشی یک و نیم تا دو ماهه آنها آغاز شد و این افراد در بخش‌های مختلف فنی، حقوقی و مدیریتی مشغول خواهند شد.

کمالوندی با اشاره به اینکه در بیانیه مشترک بین سازمان انرژی اتمی و اتحادیه اروپا دو طرف بر همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هسته‌ای تاکید کرده‌اند، تصریح کرد: وقتی بیانیه بین دو طرف که یک طرف آن کمیسیونرهای مختلف تحادیه اروپا و موگرینی و طرف دیگر ایران است امضا می‌شود، این به مفهوم وجود اراده سیاسی در سطح بالا برای همکاری‌های مشترک است.

وی اشاره به رفت و آمدهای کشورهای اروپایی به ایران ادامه داد: این بیانیه مشترک فضا را برای حضور شرکت‌های اروپایی باز می‌کند. اگرچه مدتی است که کشورهای اروپایی رفت و آمد به ایران را شروع کرده‌اند و یادداشت تفاهم‌هایی را نیز با برخی از آنها امضا شده و فضای بسیار خوبی ایجاد شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تفاوت ایران با دیگر کشور داشتن ظرفیت بالا در زمینه نیروی انسانی متخصص است، گفت: نباید به ایران صرفا به عنوان یک بازار برای شرکت‌ها نگاه کرد، چه بسا در بخشی از حوزه‌ها مثل بخش توسعه فناوری هسته‌ای ما ظرفیت‌هایی داریم که می‌توانیم به طرف مقابل کمک کنیم و یک تعامل دوطرفه داشته باشیم.

کمالوندی با اشاره به سفر صالحی به جمهوری چک ظرف چند هفته آینده ادامه داد: چک زمینه نیروگاهی خوبی دارد، همچنین اسلواکی اگرچه کشور کوچکی است اما ظرفیت بالای برای همکاری  دوطرف در این کشور وجود دارد.

کمالوندی در خصوص فروش آب سنگین اراک عنوان کرد: در حال مذاکره در این زمینه هستیم.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس