کد خبر 558371
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ارجاع منتقدان به اتاق سوئیفت از سوی آقای عراقچی گفت: به نظر می‌رسد آقای سیف هم اتاق سوئیفت را ندیده‌اند و باید بازدیدی از این اتاق داشته باشند.

به گزارش مشرق، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی،‌با اشاره به اظهارات سیف‌ رئیس‌کل بانک مرکزی مبنی براینکه تاکنون هیچ چیز از برجام عاید ایران نشده است، اظهار داشت: صحبت‌های آقای سیف در آن بخشی که به صورت علنی منتشر شد حکایت از عدم انجام تعهدات آمریکا در اجرای برجام داشت و اهمیت آن نیز اینجاست که این مسئله از سوی یک مقام دولتی که بیشترین وظیفه را در مباحث بانکی دارد، اعلام شد.

فضائلی با اشاره به ملاقات سیف با وزیر خزانه‌داری آمریکا که به صورت محرمانه برگزار شد، افزود: آنچه درباره اظهارات آقای سیف حائز اهمیت است در درجه اول این است که بهانه بودن موضوع هسته‌ای در ارتباط با تحریم‌ها خود را نشان داد و ثابت کرد که آمریکا تحریم را به عنوان یک ابزار برای عقب‌نشینی ایران به کار گرفته است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه متاسفانه برخی اظهارنظر مقامات دولتی در طول 2 سال اخیر آمریکا را در این زمینه وقیح‌تر کرد، اظهار داشت: اظهارات آقای سیف درحالی است که وقتی منتقدان به آمریکا بدبین بودند، متهم می‌شدند اما اکنون مشخص شد بدبینی به آمریکا در واقع نوعی واقع‌بینی بوده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم اظهارات آقای سیف باعث شود دولت زودتر توجه خود را به داخل و سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی معطوف کند و بیش از این کشور را در ارتباط با بیگانگان معطل نگه ندارد.

فضائلی ادامه داد: همانطور که در صحبت‌های آقای سیف هم مطرح شد او تهدید کرد که اگر مبادلات بانکی ایران صورت نگیرد اجرای برجام به خطر می‌افتد که این نکته مهمی است و براساس مصوبه مجلس و بندهایی که رهبر انقلاب آن را تعیین کردند، مطرح می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اگر طرف مقابل در اجرای تعهدات خود کوتاهی کند ایران با این موضوع مقابله به مثل می‌کند و از این رو کمیته ناظر بر اجرای برجام باید گزارشی درباره عدم انجام تعهدات طرف مقابل جمع‌آوری و ارائه کند تا اگر مشخص شود که این کوتاهی صورت گرفته اقدامات طرف ایرانی نیز مشخص شود تا همه بدانند که اینطور نیست که ایران در هر صورت با طرف مقابل همراهی کند.

وی با اشاره به ارجاع دادن منتقدان به اتاق سوئیفت از سوی آقای عراقچی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد ظاهرا آقای سیف هم اتاق سوئیفت را ندیده‌اند و باید بازدیدی از این اتاق بداشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    خخخخخخخ دمت گرم مدال هم بهشون داده خیلی باحاله این دولت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس