کد خبر 557240
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

بازرگان 12 قبضه اسلحه شکاری، کمری و کالای پزشکی غیرمجاز در گمرک بازرگان کشف شد.

به گزارش مشرق، توحید آذربد مدیرکل گمرک بازرگان با اعلام این مطلب افزود: از این تعداد 10 قبضه اسلحه شکاری و دو قبضه اسلحه کمری به همراه دوربین و متعلقات مربوطه در داخل قاب بود.

وی بیان کرد: همراه این اسلحه‌ها، تعداد دو هزار و 455 عدد فشنگ شکاری و مقادیری قرص و مواد شیمیایی و سایر اشیا نیز کشف و ضبط شد.

توحید آذربد اضافه کرد: این محموله که به طرز ماهرانه‌ای زیر کانتینر و داخل کامیون جاسازی شده بود، از یک دستگاه کامیون خالی و توسط مأموران گمرک بازرگان در هنگام ورود به گمرک بازرگان کشف و ضبط شد.

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و یک دستگاه کامیون نیز توقیف شد.
آذربد افزود: متهم پس از تکمیل پرونده به مقامات قضایی تحویل داده شد.

توحید آذربد مدیرکل گمرک بازرگان درخصوص کشفیات اخیر از طریق دستگاه ایکس‌ری این گمرک افزود: از سه کامیون ترانزیتی تعداد 2376 عدد افزودنی مواد غذایی، 27 دسته 30 تایی کالای پزشکی و 120 بسته سم ضد قارچ به‌صورت پودر، 8 بسته دندان مصنوعی، 112 قوطی سم گیاهی که به طرز ماهرانه‌ای در کامیون‌ها جاسازی شده بود با کمک ایکس‌ری کامیونی کشف گردید.

وی اضافه کرد: خوشبختانه گمرک بازرگان با داشتن نیروهای مجرب و کاردان در بحث کشفیات، عملکرد خوبی داشته و در سال‌جاری نیز در بحث مقابله با کالای قاچاق تمهیدات لازم را در اولویت کاری خود قرار داده است.

شایان ذکر است، گمرگ بازرگان در شمال استان آذربایجان غربی به‌عنوان بزرگ‌ترین گمرک استان نقش مؤثری در امر واردات و صادرات کالا و تردد مسافر بین ایران و ترکیه دارد.

مرزهای استان آذربایجان غربی شامل مرز زمینی پلدشت و بازرگان در شمال، رازی و سرو در مرکز و مرز تمرچین در جنوب استان است که تمرچین با کشور عراق و پلدشت با جمهوری خودمختار نخجوان جمهوری آذربایجان هم مرز بوده و سه مرز بازرگان، سرو و رازی دروازه عبور و مرور به کشور ترکیه است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس