کد خبر 5571
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۰

مواضع ساختارشکنانه مهدي کروبي که ادعاي بي سند تقلب و تجاوز در صدر آن ها قرار داشت، در ادامه به موضع‌گيري آشکارتر عليه جمهوري اسلامي رسيد تا جائي‌که مردم حضور وي را در محافل عمومي تحمل نکرده و همواره اعتراض خود را به گوش شيخ اصلاحات رسانده‌اند

به گزارش مشرق به نقل از شبکه ايران، در طول يک سال گذشته و بعد از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري، مهدي کروبي لب به بيان اظهاراتي گشود که با استقبال گسترده مخالفان جمهوري اسلامي ايران روبرو شد؛ تا جايي که محافل بيگانه لقب "شيخ شجاع" را به وي داد.
به همين دليل بود که شيخ اصلاحات از همان روزهاي ابتدايي تابستان 88 در افکار عمومي به عنوان يکي از سران فتنه شناخته و با اعتراضات مردم در اماکن عمومي روبرو شد.
مواضع ساختارشکنانه مهدي کروبي که ادعاي بي سند تقلب و تجاوز در صدر آن ها قرار داشت، در ادامه به موضع‌گيري آشکارتر عليه جمهوري اسلامي رسيد تا جائي‌که مردم حضور وي را در محافل عمومي تحمل نکرده و همواره اعتراض خود را به گوش شيخ اصلاحات رسانده‌اند.
بررسي واکنش‌هاي مردمي عليه مهدي کروبي در طول يکسال اخير، نشان مي‌دهد که اعتراض ها به همسويي شيخ اصلاحات با بيگانگان سير نزولي نداشته و با يک روند عادي ادامه داشته است.
با اين حال کروبي کماکان بر مواضع ضدانقلابي خود تاکيد دارد و حاضر به عذرخواهي از مردم نيست.
1- نمازجمعه جنجالي هاشمي رفسنجاني
اولين اعتراض رسمي مردم به آقاي کروبي، در حاشيه نماز 26 تير به امامت اکبر هاشمي رفسنجاني شکل گرفت.
اين نماز در شرايطي برگزار شد که اغتشاشگران از چند روز قبل با انتشار اعلاميه‌هاي گسترده، از يکديگر براي حضور در اين نماز دعوت مي‌کردند.
اقدامات ساختارشکنانه اين افراد در نمازجمعه (مانند سوت و کف زدن در هنگام نماز؛ اقامه نماز به صورت مختلط، نمازخواندن با کفش و ...) باعث ناراحتي نمازگزاران شد تا جايي که مهدي کروبي در برابر اعتراضات گسترده نمازگزاران مجبور به فرار از دانشگاه تهران شد.
2- کفشي که در نمايشگاه مطبوعات به شيخ خورد
دومين اعتراض جدي مردم به مهدي کروبي در نمايشگاه مطبوعات سال گذشته رخ داد؛ يعني مکاني که کمتر کسي امکان حضور وي در آنجا را پيش‌بيني مي‌کرد.
حضور آقاي کروبي به همراه محافظان خود، جو آرام نمايشگاه را براي لحظاتي بهم ريخت؛ اعتراضات بازديدکنندگان به حضور کروبي تا جايي پيش رفت که محافظان وي دست به اسلحه کمري بردند و با شليک هوايي، مردم را به متفرق شدن تهديد کردند.
با اين حال، حجم شعار‌ها عليه مهدي کروبي به حدي بود که وي مجبور شد از همان ابتداي نمايشگاه راه خود را کج کرده و به دنبال درب خروج باشد اما در اين بين نيز با شعارهاي "مرگ بر دروغگو" و "مرگ بر منافق" حاضرين در نمايشگاه روبه رو شد.
در نهايت شيخ اصلاحات در ميان شعار‌هاي فراوان حاضر در نمايشگاه که عليه وي سر داده مي‌شد، از همان دري که وارد نمايشگاه شده بود خارج شد و به محوطه حياط مصلي رفت.
کروبي در اينجا هم از سوي مردم با لنگه کفش همراهي شد و نهايتا توانست به کمک محافظانش از نمايشگاه خارج شود.
3- سيزده آبان و استمداد کروبي از حاميان خود
پس از اعتراض مردم به مهدي کروبي در نماشگاه مطبوعات، وي چند روز قبل از 13 آبان، توسط ويدئو کنفرانس و شبکه‌هاي مجازي، حاميان خود را به حضور در راهپيمايي 13 آبان و حمايت از وي در برابر مردم دعوت کرد.
با اين حال، اين تدبير شيخ اصلاحات هم نتيجه نداد و مردم با حضور گسترده در راهپيمايي اين روز، مهدي کروبي را مجبور به فرار چندين باره کردند.
شدت اعتراضات مردمي به کروبي تا حدي بود که فرزند وي هم در مصاحبه‌ با رسانه‌هاي ضدانقلاب، به فحاشي عليه مردم معترض پرداخت و آنان را "مشتي اراذل" ناميد.
4- استقبال تاريخي قزويني‌ها از کروبي
حدود يک هفته از راهپيمايي ميليوني مردم در 9 دي و در واکنش به هتک حرمت روز عاشورا توسط حاميان ميرحسين موسوي و مهدي کروبي گذشته بود که شيخ اصلاحات براي ديدار با اعضاي حزب متبوع خود در استان قزوين، به اين شهر سفر کرد.
پس از ورود کروبي به قزوين و درحالي که چند ساعت از حضور وي در اين شهر نگذشته بود، مردم قزوين در برابر محل اسکان وي تجمع کردند و شعار "مرگ بر ضد ولايت فقيه" سر دادند.
درحالي که لحظه به لحظه بر تعداد افرادي که به ورود شيخ اصلاحات معترض بودند، افزوده مي‌شد، حاضران با شعارهاي «کروبي کروبي حيا کن، حيا کن»، «منافق بيا بيرون»، «دشمن دين و ملت اعدام بايد گردد»، «کروبي بي‌بي‌سي عامل انگليسي» و «قوامي 50 تومان گرفته» خواستار خروج وي از شهر قزوين شدند و اعلام کردند تا زمان حضور وي در شهر قزوين به اعتراضات خود ادامه مي‌دهند.
با اين حال مهدي کروبي موفق شد با کمک نيروهاي انتظامي از ميان جمعيت معترض مردم قزوين خارج و اين شهر را ترک کند.
5-سالگرد پيروزي انقلاب و روز سخت کروبي
شيخ اصلاحات طي بيانيه‌اي که چند روز قبل از 22 بهمن صادر کرد، اظهار داشت که مي‌خواهد در مراسم سالگرد پيروزي انقلاب شرکت کند اما نه در ميدان آزادي، بلکه در فلکه دوم صادقيه که به عنوان محلي براي تحرکات آشوبگران وابسته به جريان فتنه شناخته شده بود.
کارشناسان مسائل سياسي اين حضور را در راستاي همان مواضع قبلي کروبي عنوان کردند و معتقد بودند که وي با حضور خود در اين مراسم خواستار متشنج کردن فضاي کشور که بعد از 9 دي بسيار آرام شده بود، مي‌باشد.
با اين حال، درحالي که وي قصد داشت تا با حضور در راهپيمايي و در ميان برخي هواداران خود، شرايط را عادي جلوه دهد، با واکنش شديد و تند مردم انقلابي و راهپيمايان روبرو شد؛ به نحوي که کروبي باز هم مجبور شد از صحنه بگزيرد.
وي با کمک محافظان خود و درحالي که عمامه از سرش افتاده بود، سوار خودرو شد و مجددا به خانه بازگشت.
6- کروبي در خانه هم تنها نيست
در روز 23 اسفندماه، تعدادي از خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران و جانبازان انقلاب اسلامي به همراه گروهي از دانشگاهيان کشور، در اعتراض به عملکرد آقاي کروبي در سال گذشته مقابل منزل وي در نياوران تجمع کردند.
تجمع‌کنندگان نسبت به مواضع ساختارشکنانه شيخ اصلاحات که با استقبال رسانه‌هاي ضدانقلاب روبرو شده است، اعتراض کردند.
7- ادامه اعتراضات مردمي؛ اين بار در مقابل منزل جديد شيخ
براي دومين بار در يک ماه، مردم در اعتراض به مواضع و اظهارات آقاي کروبي که موجب دريافت نشان شجاعت از فرح پهلوي - همسر شاه معدوم - شد، مقابل منزل جديد وي در ديباجي تجمع کردند.
آقاي کروبي که براي دور شدن از اعتراضات مردمي محل سکونت خود را از "نياوران" به "ديباجي شمالي" تغيير داده بود، اين بار هم شاهد اعتراض مردم بود.
8- کروبي را به مسجد دانشگاه هم راه ندادند
روز 8 تير سال جاري زماني که مهدي کروبي براي حضور در ختم پدر "محمدرضا عارف" وارد دانشگاه شريف شد، با شعارهاي دانشجويان مانند "دانشگاه جاي منافقين نيست"، "فتنه‌گر برو بيرون"، "منافق برو بيرون" و ... مواجه شد.
شيخ اصلاحات چند دقيقه تلاش کرد تا اين اعتراضات را بي‌اهميت جلوه دهد اما زماني که مشاهده کرد شعارهاي دانشجويان ادامه دارد، مجبور شد تا مسجد را ترک کند.
9- مسجد فاطمي هم کروبي را نپذيرفت
مهدي کروبي هنوز ممانعت از حضور خود در دانشگاه شريف را فراموش نکرده بود که قصد حضور مسجد فاطمي در روز 14 مرداد براي شرکت در ختم يکي از همشهريانش کرد.
پس از حضور کروبي در اين مسجد، حاضران در مراسم ترحيم با سردادن شعارهايي خواستار خارج شدن وي از مسجد شدند.
در پايان مراسم ترحيم و هنگامي که کروبي قصد داشت از مسجد خارج شود، تجمع‌کنندگان مقابل مسجد شعارهايي را عليه کروبي از جمله "کروبي حيا کن، اين نظام را رها کن" و "مرگ بر منافق" سردادند.
محافظان کروبي براي خارج کردن وي از جمع مردمي که به شدت نسبت به اقدامات کروبي عليه نظام در ايام پس از انتخابات خشمگين بودند، تيرهوايي شليک کرده و وي را سوار خودرو کردند.
10- کروبي؛ ديباجي و بازهم تجمع مردمي
مهدي کروبي در روزهاي اخير براي دهمين بار شاهد تجمع و اعتراض مردمي عليه اقدامات و مواضع ساختارشکن خود در مقابل منزلش بود.
چند شب پيش، جمعي از مردم، دانشجويان و خانواده‌هاي شهدا به صورت خودجوش در برابر منزل مهدي کروبي تجمع کردند و نسبت به مواضع ضد نظام او اعتراض کردند. بر همين اساس تجمع‌کنندگان با شعارهايي از جمله "کروبي بي سواد عامل دست موساد"، "کروبي فتنه‌گر"، "مرگ بر منافق" اعتراض خود را نسبت به شيخ اصلاحات اعلام کردند.
از ميان اين افراد يک نفر چند تيرهوايي شليک کرد و سپس اسلحه خود را به سوي جمعيت نشانه رفت و چند گلوله نيز به سمت مردم شليک کرد. بلافاصله پس از شنيده شدن صداي گلوله، از داخل منزل کروبي نيز ده‌ها گلوله به هوا و سپس به سوي جمعيت شليک شد و پس از چند دقيقه تعدادي گاز اشک آور نيز از داخل ساختمان به سوي معترضين که در حال شعار دادن بودند پرتاب شد.
يک منبع آگاه از شليک به سوي دوربين‌هاي مداربسته داخل منزل کروبي نيز خبر داد و افزود: تمام شليکها بصورت مطلق از داخل منزل کروبي بوده و باتوجه به اينکه دوربينهاي مداربسته داخل خانه نيز آسيب جدي ديده هيچ تصويري از شليک کنندگان وجود ندارد و اطرافيان کروبي مدام با شبکه هاي بيگانه مصاحبه مي کنند و تصاويري از منزل وي نمايش داده مي شود که آثار شليک گلوله بر روي ديوارها مشاهده مي شود.
در اين اعتراض هاي مردمي حضورهاي پردردسر شيخ اصلاحات در برخي محافل کوچک از جمله چند مراسم ختم هم مورد توجه قرار نگرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس