کد خبر 557087
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴

وزیر دفاع آمریکا به مصر و رژیم صهیونیستی ابلاغ کرد که دولت متبوعش به دنبال بررسی تغییر موقعیت نظامیان آمریکایی مستقر در شبه جزیره سینا و استفادۀ بیشتر از سامانه های هشداردهنده است.

به گزارش مشرق، سی ان ان عربی تأکید کرد که آمریکا اعلام می کند که اگر خطرات و تهدیدهای داعش در شمال شبه جزیره سینای مصر افزایش یابد و جدی تر شود ، امکان انتقال نظامیان آمریکایی از شمال این جزیره به جنوب آن وجود خواهد داشت .

جِف دیویس سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت : وضعیت کنونی شبه جزیره سینا اگر هم هیچ اتفاق جدیدی نیفتد ، با خطراتی همراه است .

دیویس اظهار داشت: وزارت دفاع آمریکا این مساله را بررسی می کند که سامانه های هشداردهنده هوشمند را به جای چه تعداد از نیروهای چندملیتیِ مستقر در شبه جزیره سینا باید جایگزین کرد و چه تعداد از نیروهای آمریکایی باید در شمال سینا مستقر شوند .

نیروهای چند ملیتی درپی امضای توافقنامه کمپ دیوید بین مصر و رژیم صهیونیستی در سال 1979 ، در شبه جزیره سینا برای نظارت بر حُسن اجرای این توافقنامه مستقر شدند .

برخی از پاسگاه های نیروهای چند ملیتی در شبه جزیره سینا اخیراً بسته شد و فرماندهی این نیروها سپتامبر 2015 یک پاسگاه دور دست را در شمال این جزیره به علت احساس خطر تخلیه کرد، زیرا در همان ماه 4 نظامی آمریکایی در حمله گروهکی که گفته می شود وابسته به داعش است ، زخمی شده بودند. هنوز معلوم نیست که هدف این گروهک کشتن نظامیان آمریکایی بوده است یا نه .

این در حالیست که وزارت دفاع آمریکا در چند روز گذشته 75 نظامی دیگر را در شمال شبه جزیره سینا به همراه چند نفربر زرهی و تجهیزات دیگر مستقر کرده، و تدابیر امنیتی را خصوصاً در پاسگاه های کوچک افزایش داده است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس