کتاب «هیام» دومین تألیف نویسنده جوان کشورمان «لیلا قربانی» است که در 248 صفحه از سوی نشر عماد برای نمایشگاه تهران آماده می شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، رمانِ "هیام" که ترسیمِ فضایِ ضمخت و واقعی حواشیِ جنگ در سایه یِ روایتِ داستانی و نمادین اتفاقات مربوط به آن است، محصولِ عناصرِ جنگیِ هشت ساله دفاع مقدس است که حالا و درونِ لایه هایِ دهه نودِ، جریان دارد؛

مسئول روابط عمومی نشر عماد با اشاره به اینکه: "هیام"، نمونه و ثمره محصولاتِ جنگیِ قرنِ حاضر است افزود: گازهای خردلی که به جنین درونِ رحمِ مادری جنگ زده هم رحم نمی آورد، دهه نودِ همان قرن، دورنِ ریه هایِ شخصیتِ اصلی این داستان جریان دارد.

جعفری همچنین به طرحِ اصلی داستان که از تدفینِ شهید گمنام در فضایِ فرهنگی و علمی دانشگاه ریشه می گیرد اشاره کرد و افزود: همان جریانِ سیّالِ فرهنگی که در کمتر از یک دهه مرسوم شده و خرده فرهنگ هایِ دو نسلِ متفاوت را در عمق و ریشه و ساخت های فکری به هم پیوند می دهد و تئوری های بیمار و ناکارآمدِ ضدِّ فرهنگِ ایثار و شهادت را به بن بست می رساند، منشا اتفاقات این رمان می باشد.

جعفری به نقل از نویسند اثر ، خانم لیلا قربانی گفت: در این داستان از تعبیر و تفسیرِ افکارِ شخصیتِ داستان پرهیز شده است چون می خواستم نقطه قوتِ این رمان، زبانِ همه فهمِ عامیانه باشد و خالی از پیچیدگی های گمراه کننده، تا در انتها برداشت های کیفی داستان به خود مخاطب محول شود ضمن اینکه تمامِ سعی ام بر این بوده است که یک شخصیت مردمی بسازم و از قهرمان سازی بپرهیزم.

لازم به ذکر است کتاب «هیام» دومین تألیف نویسنده جوان کشورمان «لیلا قربانی» است که در 248 صفحه از سوی نشر عماد برای نمایشگاه تهران آماده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس