کد خبر 555905
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴

در آستانه سفر رییس جمهور آمریکا به عربستان سعودی، وزارت خارجه آمریکا هشدارهای امنیتی درباره سفر شهروندان خود به این کشور را بروز رسانی کرد.

به گزارش مشرق، در حالی‌که کمتر از دو هفته تا سفر «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا به ریاض، پایتخت عربستان باقی مانده است، آمریکا امروز (دوشنبه) هشدارهای امنیتی به شهروندان خود را که مایل به سفر به این کشور هستند، بروز رسانی کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» اوباما قصد دارد 21 آوریل نشستی را در ریاض با حضور عربستان و 5 کشور دیگر شورای همکاری خلیج فارس برگزار کند. این در حالی است که مقام‌های سعودی در محافل خصوصی ناراحتی خود را از کمک اوباما به ایران، بیان می‌کنند.

 در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در زمینه هشدارهای امنیتی برای سفر به عربستان سعودی آمده است: «وزارت خارجه به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کند خطرات سفر به عربستان سعودی را در نظر گیرند. گزارش‌هایی مبنی بر تهدید‌ علیه شهروندان آمریکایی و دیگر شهروندان غربی و مکان‌هایی که غالبا در آن جا تردد می‌کنند، وجود دارند.»

وزارت خارجه آمریکا به شهروندان خود در زمینه اهداف احتمالی حملات خرابکارانه هشدار داده و از مجتمع‌های مسکونی، هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و مدارس بین‌المللی و دیگر مکان‌های ویژه شهروندان غربی به عنوان اهداف احتمالی حملات تروریستی یاد نموده است.

از سوی دیگر در حالی که رییس جمهور آمریکا خود را آماده سفر به عربستان سعودی می‌کند، احتمال شکل گیری همکاری اعراب منطقه خلیج فارس با ناتو قوت گرفته است.

 بر اساس این گزارش، در آستانه سفر باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به خاورمیانه و برگزاری نشست با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ،رییس جمهور آمریکا  و مقام‌های ارشد کشورهای عرب منطقه به بحث پیرامون احتمال همکاری امنیتی با ناتو  و نیز  تحولات اقتصادی در منطقه خواهند پرداخت.

 جان کری نیز پنجشنبه گذشته با حضور در منامه ، پایتخت بحرین زمینه حضور اوباما در 21 آوریل سال جاری (ده روز بعد) را در عربستان سعودی با سران این کشور و دیگر  شرکای عرب ریاض فراهم آورد.

جان کری از تشکیل کار گروهی بین واشنگتن  و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس  برای مواجهه با چالش‌های اقتصادی در هنگامه پایین بودن بهای نفت خبر داد.

 نشریه  «نشنال» در تحلیلی کوتاه در زمینه آمریکا و ایران نوشت: با وجود امیدواری دولت اوباما  مبنی بر این‌که برجام موجب قدرت گرفتن میانه روها در ایران می‌شود، ایران پرتاب‌های موشکی  تحریک کننده‌ای را انجام می‌دهد و دخالت در امور سوریه و یمن را نیز رها نکرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس