کد خبر 555691
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

«ولادیمیر شیزوف» سفیر روسیه در اتحادیه اروپا گفت: طرح های وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) در زمینه تقویت حضور نظامی در شرق اروپا روابط مبتنی بر همكاری در منطقه را تضعیف می كند و تاثیری منفی در روابط روسیه و اتحادیه اروپا دارد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر شیزوف» سفیر روسیه در اتحادیه اروپا  در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیك روسیه، افزود: بی شك جنگ طلبی و ارعاب علیه سیاست های به اصطلاح تهاجمی روسیه تاثیری مخرب در اوضاع كلی منطقه از جمله روابط روسیه و اتحادیه اروپا داشته است.

پنتاگون ماه مارس (اسفند- فروردین) گذشته طرح های آمریكا برای اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر به شرق اروپا در فوریه سال 2017 (بهمن 95) را اعلام كرد.

«فیلیپ بریدلاو» فرمانده آمریكا در ناتو، این تصمیم را بخشی از تلاش های گسترده تر برای مقابله با آنچه كه واشنگتن «تهاجم روسیه» قلمداد می كند، توصیف كرد.

بر اساس چنین طرحی، نیروهای آمریكایی تجهیزات مدرن تر بیشتری را برای جایگزینی با ذخایر كنونی خود به منطقه ارسال خواهند كرد و از آنها در مانورهای نظامی در عملیات موسوم به «عزم آتلانتیك» در كشورهای استونی، لیتوانی، لتونی، لهستان، رومانی و بلغارستان بهره خواهند گرفت.

شیزوف گفت: این كشورها هدف تقویت حضور نظامی ناتو در مركز و شرق اروپا هستند كه البته نقش موثری در حفظ روابط مبتنی بر همكاری با روسیه نداشته است.

عملیات عزم آتلانتیك بخشی از تعهد ارتش آمریكا برای حفظ امنیت در همكاری با ناتو كشورهای شرق اروپا به بهانه مقابله با روسیه است.

كاخ سفید، فوریه (بهمن) گذشته اعلام كرد كه بودجه سال 2017 این كشور شامل 4.3 میلیارد دلار برای كمك به كشورهای عضو ناتو هم پیمان اروپایی اش جهت تقویت به اصطلاح مقابله با «تهدید» روسیه خواهد بود.

برنامه مشترك آمریكا و ناتو موسوم به « اطمینان بخشی نظامی به اروپایی ها»، افزایش آموزش نیروها توسط نیروهای آمریكایی، حضور چرخشی در سراسر اروپا، افزایش مشاركت دریایی آمریكا در اعزام های دریایی ناتو، انتقال تجهیزات و تقویت زیربناهای كنونی و تقویت قابلیت كشورهای هم پیمان این كشور را هدف قرار می دهد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس