کد خبر 554676
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹

عضو هیات علمای برجسته الازهر مصر گفت که آنچه دردوره مبارک و سادات درباره تفکر سلفی ها در مصر روی داد اکنون درحال تکرار شدن است.

به گزارش مشرق، " شیخ احمد کریمه " درگفت و گو با " رای الیوم " با تاکید بر اینکه جریان سلفی در زمان حال و آینده تقویت خواهد شد، گفت اشتباه انور سادات هنگامی بروز کرد که کوشید جریان ناصری و سوسیالیستی را با گروههای اسلامی و در راس آنها اخوان و جهادی ها و تکفیری ها، هدف قرار دهد.

وی با بیان اینکه انور سادات علنا به اشتباه خود اذعان کرد و در نهایت ترور شد، افزود:  نظام مبارک با همان جماعتها بویژه اخوان المسلمین معاملاتی کرد که سبب شد 100 کرسی در پارلمان را اشغال کنند.

استاد شریعت دانشگاه الازهریادآور شد: تفکر سلفی در دوره مبارک فروغی خیره کننده داشت که به ضرر الازهر بود تا جایی که حدود 10 شبکه به سلفی ها اختصاص داشت تا تفکر وهابی را درسرتاسر کشور تبلیغ کنند. آنچه که در دوره مبارک و سادات روی داد اینک دارد تکرار می شود که به تقویت سلفی ها در حال و آینده منجر خواهد شد.

عضو هیات علمای برجسته الازهر درباره خطر افراط گرایی دینی و افراط گرایی سکولار گفت: این امر سبب شد تا جوانان به هر دو کفر بورزند و الحاد خود را اعلام کنند؛ نظام سکولار برحسب درخواست ها، نظامی متنوع است.

این استاد شریعت اسلامی با بیان اینکه تفکر میانه روی که مصری ها به آن شهرت داشته اند اکنون درحال فروپاشی است، تاکید کرد که اوضاع نویدبخش نیست.

شیخ احمد کریمه درپایان گفت که " اسلام خدایی دارد که از آن محافظت می کند".

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس