به نوشته سی ان ان کارشکنی های جمهوری خواهان از هم اکنون اجرای برجام را با مشکل روبرو ساخته و آینده این توافق را نیز در هاله ای از ابهام فرو برده است.

به گزارش مشرق، در گزارشی که زیر عنوان "آمریکا درباره پیامدهای وخیم کنار گذاشته شدن توافق هسته ای ایران هشدار داد" در سی ان ان منتشر شده، نگرانی مقامات دولت کنونی این کشور از تهدیدهای جمهوری خواهان منعکس شده است.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: دولت اوباما روز سه شنبه هشدار داد، اگر دولت بعدی آمریکا توافق هسته ای با ایران را دور انداخته و با کنار گذاشتن این توافق به مفاد آن بی اعتنایی کند، پیامدهای وخیمی را به دنبال خواهد داشت.

سی ان ان افزود: توافق به دست آمده برای محدودسازی برنامه هسته ای ایران در قبال کاهش تحریم ها به کیسه بوکسی مورد علاقه برای نامزدهای جمهوری خواه در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: تد کروز، سناتور اهل تگزاس و یکی از کاندیداهای جمهوری خواهان برای تصاحب کاخ سفید تهدید کرده در اولین روز تشکیل دولتش این توافق را پاره خواهد کرد.

براساس این گزارش، در جلسه استماع کنگره، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به انتقاد از رویکرد جمهوری خواهان پرداخت. این اقدام تلاشی از سوی دولت اوباما بوده تا اجرای توافق هسته ای را که به سختی به دست آمده، در مسیر خود نگه دارد و نگذارد کارشکنی های جمهوری خواهان موجب توقف برجام شود.

"توماس شانون" معاون وزیر خارجه آمریکا به کمیته روابط خارجی سنا گفت: اگر رئیس جمهور بعدی آمریکا پای خود را از توافق هسته ای عقب بکشد، این یک اقدام فاجعه بار خواهد بود.

وی افزود: هرگونه تلاشی برای کنار کشیدن از توافق هسته ای، جعبه ای شوم را در منطقه خاورمیانه می گشاید که بستن دوباره آن کار مشکلی خواهد بود.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    عزیزان اصلا نگران نشوند دولتی در ایران سرکاره که اونقدر از خودش متشکره که چاقویی که با اون داره سر خودش را می برد را گل زده تزیین کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس