کد خبر 553041
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

مقامات انصارالله یمن تاکید کردند که موفقیت گفتگوهای یمن در گرو پایبندی سعودی‌ها به توافق‌ها است.

به گزارش مشرق، "محمد السانی" یکی از مقامات انصارالله یمن با اشاره به شلیک یک فروند موشک قاهر 1 به محل تجمع اشغالگران مزدوران سعودی گفت: کمیته‌های مردمی و ارتش یمن یک فروند موشک بالستیک قاهر یک را به پادگان نیروهای اشغالگر و مزدوران آنان در استان جوف شلیک کردند اما هیچ اخباری از میزان تلفات آنان گزارش نشده است.

وی ادامه داد: توافق تنها برای آرام کردن اوضاع در مناطق مرزی صورت گرفته بود و درگیری‌ها در سایر مناطق همچون گذشته ادامه دارند، با این وجود سعودی‌ها تنها توافق صورت گرفته را نیز نقض کردند.

او با اشاره به اسارت چند نظامی سعودی به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن گفت: در تمامی درگیری‌های مرزی نیروهای ارتش یمن تعدادی از نظامیان سعودی را به اسارت می‌گیرند و این بار نیز پس از نقض توافق آرام کردن اوضاع در مرزها از سوی عربستان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر اسارت چند سرباز سعودی را در رسانه‌های مختلف پخش کردند.

السانی موفقیت گفتگوهای یمن را در گرو پایبندی سعودی ها به توافقات صورت گرفته دانست و گفت: موفقیت گفتگوهای آینده به سعودی‌ها بستگی دارد زیرا عربستان خود آغازگر جنگ بوده و نیروهای مزدور داخلی را تأسیس کرده است، البته باید توجه کرد که سعودی‌ها تصمیم گیر اصلی نیستند و تصمیم‌های اصلی توسط آمریکا و صهیونیست‌ها گرفته می‌شوند.

او در پایان تاکید کرد: ما در فرماندهی ارتش و کمیته‌های مردمی همواره به توافق‌های صورت گرفته پایبند بوده‌ایم و امیدواریم که آغازگر این جنگ و طرفی که برای حمله به یمن حجم زیادی از سازو برگ جنگی را جمع کرده و یک ائتلاف تشکیل داده است به توافقات پایبند باشد. همچنین می‌توان گفت که به نتیجه رسیدن گفتگوهای یمن به وضعیت منطقه نیز وابسته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس