کد خبر 552530
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با واردکردن تلفات و خسارت‌های سنگین به اشغالگران و مزدوران آنها به یک دستاورد مهم در صحنه میدانی پیش از مذاکرات کویت دست پیدا کردند.

به گزارش مشرق،به گزارش المسیره، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند حمله گسترده نظامیان سعودی برای بازپس‌گرفتن الربوعه در منطقه عسیر در مرز مشترک با یمن را دفع کنند که در نتیجه آن شمار زیادی از متجاوزان به هلاکت رسیدند.

یک منبع نظامی یمنی تأکید کرد جنگنده‌های سعودی در جریان حمله نظامیان سعودی برای پیشروی به‌سمت شهر الربوعه در عسیر بیش از 30 بار به مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حمله کردند.

وزارت دفاع یمن هم اعلام کرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، با موشک بالستیک از نوع قاهر1، پایگاه النصر را که بین مأرب و الجوف قرار دارد، هدف قرار دادند که در نتیجه آن شماری از مزدوران به هلاکت رسیدند.

جبهه‌های مختلف جنگ در مثلث شرقی استان‌های الجوف،‌ مأرب و شبوه طی دو روز گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی بوده است که در نتیجه آن ده‌ها متجاوز اشغالگر و مزدورانشان به هلاکت رسیدند یا زخمی شدند که این شکست آنها را وادار به عقب‌نشینی از چندین موضع کرد، این در حالی است که حزب سلفی الاصلاح یمن همسو با آل سعود برای تشدید دامنه درگیری‌های نظامی پیش از مذاکرات سیاسی احتمالی در کویت تلاش می‌کند.

به گزارش تسنیم، العهد اعلام کرد با وجود تشدید حملات جنگنده‌های سعودی به سه استان الجوف،‌ مأرب و شبوه برای پشتیبانی از مزدوران که به بیش از 200 حمله طی یک هفته گذشته رسیده تا روحیه فروپاشیده آنها احیا شود، ایستادگی و مقاومت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، رؤیاهای اشغالگران و مزدورانشان را با وجود استحکامات نظامی گسترده‌ای که جماعت اخوانی‌ها برای به دست آوردن موفقیت‌های نظامی بر باد داده و تلفات و خسارت‌های سنگینی به آنها وارد کرده است. اخوانی‌ها برای جلب رضایت سعودی‌ها و همپیمانانش و کاهش انتقادهای شدید متجاوزان از سران حزب به‌خاطر شکست‌های پیاپی در صحنه میدانی، نیروهای زیادی را جمع‌آوری کردند، ولی بار دیگر به صخره محکم مقاومت ارتش و نیروهای مردمی یمن برخورد کردند و ناکام ماندند.

در تازه‌ترین تحولات صحنه یمن، استان الجوف شاهد درگیری‌های شدید با انواع سلاح‌ها در سه جبهه ملتهب شامل جبهه الغیل، جبهه خلب و الشعف و جبهه المصلوب بود.

یک منبع نظامی به المسیره گفت نیروهای شجاع ارتش و کمیته‌های مردمی، حملات گسترده مزدوران به‌سمت منطقه العقبه را دفع کردند، مزدوران به‌مدت 12 ساعت با پشتیبانی گسترده جنگنده‌های سعودی در حال پیشروی بودند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند آن را مهار کنند که در نتیجه آن شماری از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

یک منبع میدانی از هلاکت یکی از سرکردگان مزدوران سعودی به‌نام منصور الحیدری و از کار افتادن یک زره‌پوش خبر داد.

از جبهه الغیل هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند چندین موضع مهم در سمت جنوب و شرق را از مزدوران پس بگیرند و مزرعه یحیی النمس و العوران در شرق الغیل را پاکسازی کنند. همچنین چندین موضع در دشت ایبر پس از درگیری‌های شدید ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با مزدوران پاکسازی شد که در جریان آن شماری از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

در جبهه المصلوب، یک گروه از مزدوران سعودی برای نفوذ به‌سمت حزمه الحلوه تلاش کردند، اما نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با محاصره کامل آنها، شماری را کشتند و برخی دیگر را هم اسیر کردند.

جنگنده‌های سعودی، مناطقی از الغیل را هشت بار بمباران کردند و حتی به مزارع و منازل مردم هم رحم نکردند که ویرانی گسترده‌ای به بار آمد.

در جبهه مأرب، با وجود آرامش نسبی شهرستان صرواح طی هفته‌های گذشته به‌استثنای حملات هوایی مستمر سعودی‌ها، تلاش‌های متجاوزان و طمع‌ورزی آنها برای سیطره بر کوه استراتژیک هیلان با شکست روبه‌رو شد، مزدوران طی سه روز گذشته، بیش از 6 بار برای اشغال این کوه مهم و مواضع اطراف آن دست به حمله زدند تا بتوانند به یک پیروزی رسانه‌‌ای برای پوشش شکست‌های پیاپی خود در جبهه‌های مختلف دست یابند، ولی در تمام این حملات شکست خوردند.

منابع نظامی یمنی گفتند نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی حملات مکرر مزدوران به کوه هیلان را دفع کردند و توانستند خسارت‌ها و تلفات سنگینی به آنها وارد کنند.

به‌گفته این منابع، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با پاتک به مواضع مزدوران، توانستند چهار موقعیت استراتژیکی را در منطقه المشجح در صرواح از جمله حمه الذیب به کنترل خود درآورند و مزدوران و متجاوزان را به منطقه العطیف برانند.

این منابع گفتند نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند دو خودروی نظامی و مقادیری سلاح‌های پیشرفته سعودی از جمله یک توپ خودکار را به غنیمت بگیرند.

به گزارش تسنیم،‌ منابع یمنی اعلام کردند جنگند‌ه‌های سعودی آمریکایی، ده‌ها بار مناطق مختلف صرواح از جمله منطقه المشجح را بمباران کردند که در نتیجه آن خسارت‌های سنگینی به منازل و مزارع مردم وارد شد.

درگیری‌ها در استان شبوه در پی تلاش‌های شکست خورده مزدوران طی یک هفته گذشته برای پیشروی به‌سمت شهرستان بیحان ادامه دارد به‌طوری که مزدوران در این درگیری‌ها متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگینی شده‌اند، آمار کشته‌های مزدوران طی یک هفته درگیری به بیش از 100 نفر رسیده که در میان آنها جحدل حنبش فرمانده تیپ 21 میکا و شماری از همراهانش به چشم می‌خورند.

همچنین شماری از سرکردگان شبکه تروریستی القاعده در این درگیری‌ها به هلاکت رسیدند که این مسئله به‌وضوح بر مشارکت این گروه تکفیری جنایتکار در جنگ علیه ملت یمن در کنار مزدوران و اشغالگران سعودی مهر تأیید می‌زند.

درگیری‌ها همچنین در مناطق الصفراء و عسیلان وحید بن عقیل جریان دارد به‌طوری که ارتش و کمیته‌های مردمی بارها تلاش مزدوران برای پیشروی به‌سمت منطقه استراتژیک الصفراء را دفع و دست‌کم 10 خودرو، دو دستگاه تانک و هشت زره‌پوش مزدوران را منهدم کردند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    بنظر من باید دوش پرتابهای پیشرفته رو بفرستیم یمن تا آسمان یمن رو برای جنگنده های سعودی آمریکایی نا امن کنن و اینقدر خونه و باغ و مزارع مردم رو نزنن داغون کنن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس