روزنامه «فایننشال تایمز» در آگهی خود با هشدار نسبت به خطر لغو برجام توسط دولت بعدی آمریکا، به افراد و شرکت‌های تجاری هشدار داد تا از سرمایه‌گذاری در ایران خودداری کنند.

گروه جنگ نرم مشرق- دولت آمریکا‌ پس از توافق هسته‌ای به دنبال آن است تا ایران که به تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده، از مزایای آن محروم شود. اقداماتی مانند تصویب قانون اخیر آمریکا در رابطه با این که هر فردی با تابعیت یکی از 38 کشوری که قانون لغو روادید با آمریکا را دارد، در صورت یک بار سفر به ایران از عدم نیاز به دریافت ویزا برای سفر به آمریکا محروم می‌شود و همچنین عدم بازکردن سوئیفت با ارز دلار برای بانک‌های ایرانی، از نمونه تلاش‌های آمریکایی‌ها برای محرومیت ایران از مزایای برجام است.

به غیر از اقدامات رسمی دولت آمریکا، نهادهای خصوصی و گروه‌های فشار آمریکایی نیز اقدام به تبلیغات ضدایرانی جهت منصرف کردن شرکت‌های تجاری جهت سرمایه‌گذاری در ایران می‌کنند. در جدیدترین این اقدام‌ها، در روزی که انگلیس میزبان یک همایش سرمایه‌گذاری در رابطه با ایران بود، گروه «اتحاد در مقابل ایران هسته‌ای» موسوم به UANI، در اقدامی "ایران‌هراسانه" با چاپ تبلیغات تمام‌صفحه در صفحه اول نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز»، خطرات سرمایه‌گذاری در ایران را به سرمایه‌گذاران خارجی گوشزد کرد. 

سرمایه گذاری ///
تصویر آگهی تمام صفحه ضدایرانی گروه «اتحاد در مقابل ایران هسته‌ای» در صفحه اول نشریه انگلیسی «نشریه فایننشال تایمز»

تیتر بزرگ این مطلب به این شکل بود: «آیا ایران ارزش خطر سرمایه‌گذاری دارد؟» و پاسخ این بود: «خیر، زندگی کارمندان شما و شهرتتان ارزش خطر کردن برای تجارت با ایران را ندارد». این گروه، در ادامه به 10 خطر سرمایه‌گذاری در ایران پرداخته و مشرق فقط به‌ جهت تنویر افکار عمومی نسبت به تبلیغات منفی نسبت به ایران این آگهی را ترجمه کرده اما آن را تایید نمی‌کند:


ماتریکس تجاری ایران

خطر شرکت‌های صوری سپاه پاسداران

شرکت‌هایی که وارد تجارت با ایران می‌شوند، ناآگاهانه با شرکت‌های مربوط به سپاه تعامل خواهند کرد

نقض قوانین و معاهدات بین‌المللی
ایران همچنان به نقض قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های سازمان ملل، و برجام که نمونه آن آزمایش موشک‌های بالستیک در 21 نوامبر 2015 بود، ادامه می‌دهد.

خطر آدم‌ربایی و دستگیری
تاجران بین‌المللی نمی‌توانند تضمینی داشته باشند که کارمندان و پیمان‌کاران آنها در ایران به ناگاه دستگیر و بازداشت نشوند.

خطر هک و امنیت سایبری
هکرهای ایرانی در پی هک کردن سامانه‌های تجاری غرب هستند. خطر افشای اطلاعات محرمانه و خصوصی شرکتها، کارندان (شامل خانواده و دوستان)، و مشتری‌ها وجود دارد.

خطرات تروریستی
تجارت با ایران، به نقض حقوق بشراز سوی این کشور کمک شایانی می‌کند. ایران حامی اصلی تروریسم شامل حزب الله، حماس، و شورشیان حوثی است.

خطر آسیب دیدن شهرت
وقتی سهام‌داران بین‌المللی و مردم جهان بفهمند که یک شرکت با بزرگترین حامی تروریسم در ارتباط تجاری است، شهرت آن شرکت در خطر قرار می‌گیرد.

خطر لغو برجام
هیچ بعید نیست که دولت بعدی آمریکا، زیر برجام بزند و تحریم‌ها علیه ایران را از سر بگیرد.

خطر بیمه

شرکت‌هایی که وارد تجارت با ایران می‌شوند، عملا با مشکل بیمه مواجه هستند.

تحریم‌ها، قوانین، و عدم قطعیت و اطمینان
شرکت‌هایی که وارد تجارت با ایرن می‌شوند، هنوز موضوع و هدف تحریم‌های برون‌مرزی ثانویه امریکا هستند (14 میلیارد دلار جریمه از سال 2009 بخاطر دور زدن تحریم‌های آمریکایی)

خطر کشوری

ایران یکی از خطرناک‌ترین کشورها در زمینه سیاسی، نرخ ارز، و تبادل تجاری به خاطر حمایتش از تروریسم، تخلفات حقوق بشری، و بی‌توجهی آشکار به قوانین بین‌المللی است

ترجمه جدول آگهی ضدایرانی گروه آمریکایی «اتحاد در مقابل ایران هسته‌ای» جهت تنویر افکار عمومی ایران از اقدامات ضدایرانی نهادهای آمریکایی پس از برجام

سرمایه گذاری ///
نشریه انگلیسی «نشریه فایننشال تایمز» یک روزنامه اقتصادی است

گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای که با نام ائتلاف علیه ایران هسته‌ای American Coalition Against Nuclear Iran و در قالب موسسات خیریه معاف از مالیات در آمریکا ثبت شده، مدت‌ها است که اقدام به "ایران‌هراسی" می‌کند و برنامه‌های کاری خود را اینگونه اعلام کرده است:

- مطلع‌ ساختن افکار عمومی درباره ماهیت نظام ایران،

- افزایش آگاهی در سطح آمریکا و در سطح بین‌المللی درباره خطرات دستیابی ایران به بمب هسته‌ای علیه منطقه و جهان،

- اقناع نظام ایران برای دست برداشتن از اهدافش در ساخت بمب هسته‌ای،

- پیگیری اقدامات قاطعانه و سرسختانه در سطوح ملی، بین‌المللی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک در این راستا.

رئیس گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای، سیاست‌مداری معروف به نام گری سیمور Gary Samore است. وی سابقا مشاور اوباما در امور کنترل تسلیحات بود که از سپتامبر 2013 ریاست گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای را به عهده گرفت.

سرمایه گذاری ///
گری سیمور رئیس گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای، مشاور سابق اوباما در امور کنترل تسلیحات بوده است

گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای برای منزوی ساختن جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های دیپلماتیک و اقتصادی، برنامه‌های چندجانبه‌ای دارد اما شاید مهم‌ترین فعالیت این گروه، جلوگیری از همکاری شرکت‌های آمریکایی و غیرآمریکایی با ایران است.

سرمایه گذاری ///
این گروه با تشدید "ایران‌هراسی" علاوه بر کمک به اجرای سیاست‌های ضدایرانی دولت آمریکا، به کسب درآمد پرداخته و پول قابل توجهی نیز در این رابطه به جیب می‌زند

بر اساس آنچه که در وب‌سایت گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای آمده، این گروه موفق شده شماری از طرح‌ها و پیشنهادات خود برای تحریم ایران را در قانون موسوم به «تحریم‌های جامع ایران» مصوب سال 2010 آمریکا Comprehensive Iran Sanctions, Accountability, and Divestment Act of 2010، بگنجاند.

علاوه بر مشارکت در قانون‌گذاری آمریکا و مشاوره به کاخ سفید، گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای، برای جلوگیری از همکاری شرکت‌های خارجی با ایران، اقدامات مستقیمی نیز انجام می‌دهد. این گروه، شرکت‌هایی را که با ایران همکاری کنند، به طور رسانه‌ای و با همکاری رسانه‌های غربی، معرفی می‌کند و با راه‌اندازی کمپین‌های گسترده، تلاش می‌کند این شرکت‌ها را با فشار روانی و رسانه‌ای، از همکاری با ایران باز دارد.

سرمایه گذاری ///
این گروه در قانون‌گذاری در آمریکا مشارکت می‌کند و به کاخ سفید نیز مشاوره می‌دهد

این گروه به غیر از چاپ آگهی در این روزنامه انگلیسی، با ارسال نامه‌ای به حامیان و روئسای شرکت‌های رنو، دلوئی، دنتونز، فوربس و منهتن، فلیچ ریتینگز، و کلاید اند کو، که در نشست مذکور در هتل لندمارک لندن حضور داشتند، از آنها خواست تا نهایت دقت را در ارتباط با تجارت با ایران در نظر بگیرند.

سابق بر این، جنبش مذکور با چاپ نامه‌ سرگشاده‌ای به تاریخ 9 نوامبر 2015 در فایننشال تایمز که به امضای ده‌ها کارشناس سیاست خارجی و دفاعی رسیده بود، از جامعه تجارت جهانی خواست که عواقب تجارت با ایران در نظر داشته باشند.

سرمایه گذاری ///
این گروه با انتشار نامه سرگشاده که به امضای ده‌ها کارشناس سیاست خارجی و دفاعی رسیده، از جامعه تجارت جهانی خواست که عواقب تجارت با ایران در نظر داشته باشند

این گروه کمک‌های مالی خوبی دریافت می‌کند و به عنوان نمونه در سال 2012 بالغ بر 8/1 میلیون دلار کمک دریافت کرده است. این گروه روابط خاصی با دولت آمریکا نیز دارد و روزنامه نیویورک تایمز بعد از آنکه وزارت دادگستری آمریکا در رابطه با یک موضوع دادگاهی مرتبط با دعوای حقوقی میان گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای و مالک یک شرکت کشتیرانی یونانی، از انتشار فهرست کمک‌های مالی این گروه جلوگیری کرد، نوشت: «نهادهای اطلاعاتی آمریکا از همکاری محرمانه با سایر سازمان‌ها برای اثرگذاری بر افکار عمومی و رسانه‌های آمریکایی، قانونا منع شده‌اند. اگر اطلاعات (گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای) به دولت آمریکا مربوط نیست، پس چرا اینقدر محتوای آن حساسیت‌برانگیز قلمداد می‌شود.... به‌علاوه، مستندات دادگاه نشان می‌دهد که روابط نزدیکی میان دولت آمریکا و گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای وجود دارد. این گروه، در تحت فشار قرار دادن دولت آمریکا و شرکت‌ها برای انزوای اقتصادی ایران، تبحر خاصی دارد

این فعالیت‌ها نشان می‌دهد که این گروه یک لابی صهیونیستی پرقدرت و اثرگذار در کنگره و کاخ سفید است که با تشدید "ایران‌هراسی" علاوه بر کمک به اجرای سیاست‌های ضدایرانی دولت آمریکا، به کسب درآمد پرداخته و پول قابل توجهی نیز در این رابطه به جیب می‌زند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • الف رسول پور ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    اگه آمریکا هم برجام بدون فرجام و بدفرجام رو لغو کنه دولت به ملت انگ کاسب تحریم خواهد زد.
  • اصلاح طلب ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    امریکایها می خوان دخل جمهوری اسلامی رو بیارن متاسفانه...
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    نتیجه گره زدن مشکلات کشور به توافق هسته ای و تلاش نکردن برای حل واقعی مسائل و مشکلات با کار زیاد . . . خودم کردم که لعنت بر خودم باد!
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    ما بچه های جمهوری اسلامی هستیم و دخل دشمنان جمهوری اسلامی و کسانیکه ادبیات صحبت کردنشون مثل تو هستش رو آوردیم و میاریم و خاهیم آورد. افتاد؟
  • ناشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    آخی حیف شد بیچارهها خیلی زحمت کشیدن در مذاکرات اگر دولت بعدی آمریکا برجام را لغوکند برخی حسابی ضرر می کنند قابل توجه آقایان تدبیرو امید که کلی با برجام کلاس گذاشتن
  • let ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    ما عاشق احمدی نژاد نیستیم. دشمن روحانی هم نیستیم. اما حرف حق هم تلخه هم زیباست . فرق ره،ازکجا؟ تابه کجا؟؟؟!!! :white_check_mark: احمدی نژاد ۶۴ تا دونه سانترفیوژ زمان خاتمی رو کرد ۱۹ هزار سانترفیوژ، :no_entry: روحانی ۱۹ هزارتا رو با مذاکرات پیچیده کرد ۵ هزارتا!!! :white_check_mark: احمدی نژاد غنی سازی ۳.۵ درصد رو رسوند به ۲۰ درصد، :no_entry: روحانی غنی سازی ۲۰ درصد رو رسوند به ۳.۵ درصد. :white_check_mark:در زمان احمدی نژاد چرخه فناوری هسته ای از صفر تا صد بومی شد، :no_entry:زمان روحانی فردو تعطیل، کارخانه آب سنگین تعطیل، هسته رآکتور اراک تخریب، نطنز نیمه تعطیل، تحقیق و توسعه محدود و.... :white_check_mark:زمان احمدی نژاد ذخیره اورانیوم به ۱۲ تن رسید :no_entry:زمان روحانی همه رو دارن اکسید میکنن تا به ۳۰۰ کیلو برسه! :white_check_mark:زمان احمدی نژاد انرژی هسته ای و فناوری فضایی داشتیم البته بخاطرش تحریم هم شدیم، :no_entry:زمان روحانی، هم انرژی هسته ای تعطیل شد و هم فضایی و هم تحریمها افزایش پیدا کرد! :white_check_mark:در کل احمدی نژاد ۶ بار از طرف آمریکا تهدید نظامی شدیم ، :no_entry:تو دو سال زمان روحانی تا الان ، ۱۴ بار تهدید نظامی شدیم از طرف آمریکا و اسرائیل و حتی عربستان! :white_check_mark:زمان احمدی عربستان جرأت قلدر بازی برای ایران نداشت :no_entry:زمان روحانی عربستان هم، مارو تهدید نظامی میکنه و به ناموسمون تجاوز میکنن و کشتیمون رو بازرسی میکنن و آقای ظریف به جاش، پست های جدید مسئولین وهابی عربستان رو بهشون تبریک میگه و یه بار هم محکوم نکرده :white_check_mark:زمان احمدی نژاد یک ربع تیم غربی دیر اومد جلسه، جلیلی برای تنبیه اونا دو ساعت رفت قدم زدن و دوساعت تمام اونا توجلسه منتظر جلیلی نشستن، :no_entry:ولی غربی ها، ظریف رو یک بار به بهانه جلسه هماهنگی بین خودشون یک ساعت پشت در نگه داشتن. :white_check_mark: احمدی نژاد بعد از ترور دانشمندان هسته ای، عکس شهدا رو گذاشت رو میز مذاکرات و غربی ها رو مجبور به محکوم کردن ترور کرد . :no_entry:زمان روحانی ، سفیر قانونی مارو به سازمان ملل راه ندادند و برخلاف توافق ژنو تحریم ها رو اضافه کردند و ظریف عکس العمل دیپلماتیک نشان نداد..... :white_check_mark:زمان احمدی نژاد با ترفند های پیچیده پول های بلوکه شده رو وارد کشور میکردن. :no_entry:زمان روحانی انرژی هسته ای رو تعطیل کردن تا بلکه با هزار منت و التماس ۷ میلیارد دلار از پولهای خودمون آزاد بشه، اونوقت غربی ها پولها رو از یه حساب مسدود ریختن به یه حساب مسدود دیگه تا ایرانی ها با چمدون و ذره ذره برن از امارات بیارن! :no_entry_sign:و اینان با شعار چرخیدن چرخ اقتصاد در کنار چرخ سانترفیوژها آمدند ولی الآن نه چرخ اقتصاد میچرخد و نه چرخ سانترفیوژ. :no_entry_sign:با شعار اعتدال و آزادی بیان آمدند و هر روز به منتقدان توهین کردند و روزنامه های مخالف رابستند. :no_entry_sign:با شعار حل صد روزه مشکلات آمدند و هر روز یه مشکل برای مردم درست کردن، یه روز با گرانی آب و برق و گاز و نان و بنزین و میوه و لبنیات ، یک روز هم با حذف یارانه ها و مسکن مهر و سهام عدالت و .... :no_entry_sign:با شعار بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی آمدند ولی به سفیر قانونی ما در سازمان ملل هم پاسپورت ندادند و به جوانانمان در عربستان تجاوز شد و دانشجویان مارو از دانشگاه های اروپا اخراج کردند. :no_entry_sign:با شعار پویایی دانشگاه ها آمدند و رشد علمی کشور را از یازدهم به شانزدهم رساندند و این افت به شدت ادامه دارد و به سه هزار نخبه بورسیه کشور به دروغ تهمت تخلف زدند که واکنش شدید رهبر را در پی داشت.
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    می خواهند اینگونه جا بیاندازند که اگر برجام هسته ای بی حاصل و ناموفق است به علت وجود و توسعه برنامه موشکی است خوب حالا بیایید در مورد موشک هم مذاکره کنیم و برجام 2 را ببندیم بعد خواهند گفت خوب حالا که برجام 1 و 2 نتیجه نداده به علت حمایت از حزب الله و مقاومت است بنابراین باید برجام 3 منعقد شود و ایران متعهد به عدم حمایت از مقاومت و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی شود و همینطور تا آخر که نهایتا برسند به اینکه: خوب حالا که برجام 1 و 2 و 3 و ... نتیجه نداده علت آن وجود نظام جمهوری اسلامی است بنابراین نظام باید ساقط بشود.
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    سایت مشرق رو ببین که با بودجه بیت المال داره برای اسراییلی ها تبلیغ میکنه، ما ایرانی ها همیشه درگیر تفرقه هستیم و تا جایی که سنم قطع میده یادم نمیاد که در یک مسئله اجماع ملی داشته باشیم برجام هم مثل بقیه مسایل آزمونی برای اتحاد ماست که مثل همیشه قراره در اون شکست بخوریم.
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    با نگاهی کلی ایران هراسی و ضعیف کردن ایران. اقتصاد و توان نطامی و اعتباری آن تخریب سوریه و همه توان آن فشار به حزب الله تخریب یمن، اقتصاد و نظامی آن از همه مهمتر اسلام هراسی و تنفر از اسلام همه اینها پیام میدهد که اینها برنامه ای دارن پیاده میکنن. هر کدامشان یک قسمت از پازل را پیاده میکند.
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    خوب ما هم تو ایران مرگ بر آمریکا می گیم و تو روزنامه هم چاپ می کنیم ، چرا ناراحت میشیم . "مینی ژوپ خوبه ولی برای دختر همسایه"
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    خداوندا به بعضی ها شرف بده.
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    بیدار شو عمو بیدار شو تا کی با عقده قصد داری دولت روحانی رو تخریب کنی و واقعیت کشورت رو نبینی اینا نتیجه هشت سال کاغذ پاره خوندن تحریم ها است مگه نمی گفتید تحریم ها کاغذ پاره است؟پس برجام می خوای چیکار؟لغو تحریم می خوای چیکار؟تا کی با جناح بازی و عقده پراکنی و انداختن تمام تقصیرات به گردن فتنه و دشمن و آمریکا و اسرائیل قصد دارید مملکت رو به لبه پرتگاه بکشید؟؟؟؟خدایا شر هرچی متظاهر به اسلام هست از سر اسلام کم کن.آمین.
  • ناشناس ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    ما هم 3 سال است که همین را میگوییم اما بهمون میگفتن بیسواد بی شناسنامه برو به جهنم !
  • ناشناس ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    به ناشناس 15:14 شما باید بیدار بشی عمو مگر روحانی نمی گفت من 3 ماهه مذاکرات رو به نتیجه میرسانم و تحریمها لغو خواهد شد و 100 روزه مشکلات رو حل میکنم پس چی شد ؟!!
  • حسین ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    وای به حال وقتی باور کنیم مشکلات اقتصادی دلیلش تحریمه وای به حال وقتی هواسمون نباشه نون بیغیرتی بخوریم وای به حال وقتی یه عده به دروغ بگن تحرریم و بردارن همه چی حله و با این راه رای جمع کنن
  • ناشناس ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    باید از مذاکرات سعدآباد در سال 82 و توافق ژنو در سال 92 که امریکا و غرب به وعده هاشون عمل نکردند عبرت میگرفتیم و مجددا"گزینه مذاکره بی نتیجه و خسارت بار را امتحان نمی کردیم .
  • ناشناس ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    1000 ++++
  • مسعود ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    برجام بدفرجام .
  • ناشناس ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    مرگ بر امریکا دشمن اصلی ما امریکاست .
  • جواد ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    شیر مادرت حلالت
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    واقعاً حرف راست و حقیقت زدی و این را هم با فریاد بگو که عاشق احمدی نژادیم چون او عاشق حق و راستی است.او لباس خدمت و کار و پاکی و حقیقیت به تن کرده است و مردان خدا این گونه عمل می کنند.
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    مگه سن شما قطع و وصل هم میشه؟ اون سیمه که قطع میشه، سن رو میگن قد میده، جالبه با این سطح سواد تحلیل جامعه شناسی و سیاسی هم به خورد ملت میدی
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    خدایا ما رو به خاطر این همه ظلم و ستم و شعار در حق استکبار جهانی ببخش و بیامرز، شما چرا وکیل مدافع آمریکا شدی؟ به مملکت خودت بچسب از دختر همسایه خیری بهت نمیرسه
  • حسین ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    من که اصلا خوشبین نیستم به کوچکترین قرار و مدار با آمریکا . اینا به کشورهایی که نوکر اونها هستند مثل همین لهستان خیانت میکنند و به قولهایی که میدان عمل نمیکنن چه برسه به ما که از لحاظ عقیدتی‌ و انسانی‌ و سیاسی و.... با اونها مخالفیم. مطمئن باشید اگر با این آمریکایی‌ها تعهد نامه امضا کنیم که مثلا یک خودکار به ما بدن حد اکثر اینه که اون خودکار را میدن ولی‌ بدون جوهر که هیچ کارایی نداشته باشه، حالا این یک مثال ساده بود خودتون اینو تعمیم بدین به مسائل مابین ما و آمریکا.
  • مرتضی ازقم ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    سایت مشرق= سایت انگلیسی
  • وحید ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    مشکل آمریکا با ما در سطح ایدئولوژیک هست و ما تا زمانی که از آرمانهای خودمون کوتاه نیایم اونها دست از سر ما برنمیدارند و اینکه فکر کنیم با برجام دست از سر ما بر میدارند باید کل قران رو ببوسیم بذاریم کنار.
  • وحید ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    ناشناس 15:14 عزیزم حرف ما از اول این بود که آمریکا به این راحتی باج نمیده یهتون ولی شما با خوشخیالی در تاسیسات هسته ای رو گل گرفتید به این بهانه که آب خوردن مردم رو حل کنید حالاچی شد کی میخواید سرتون رو از برف در بیارید و منافع حزبی و سیاسیتون رو به جای منافع ملی قرار بدید بس نیست این همه بازی با شعور مردم.
  • وحید ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    امان از سازش پذیری و گفتمان ها البته از نوع ذلت بارش!!
  • وحید ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    متاسفانه همینطوره.
  • وحید ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    مثل اینکه از سیاهه جنایات آمریکا علیه ایران بی خبری کمی مطالعه کن و از شیطان حمایت نکن.
  • وحید ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    منطق داشته باش دوست عزیز و شعار را کنار بگذار.
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    هزاران مثبت +++++++
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    پس دلیل مشکلات اقتصادی چی عمو جون ؟ ندیدی دلار رفت بالا همه چی گرون شد ؟ شما در دخال نمی توانید همه چیز رو تولید کنید!
  • پسر ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    کو گوش شنوا فقط فقط منافع خودشون مردم توسری خورن
  • اصولگرا ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    اصلاح طلب قلابی دم خروس زده بیرون بابا کمی حیا کن....
  • ناشناس ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    مرتضی قمی بی بصیرت !
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    در مورد پول های بلوکه شده که با ترفندهای پیچیده وارد کشور شد اون پول کجا رفت؟؟ رفت تو جیب اقا بابک!! خدا قوت!! همون پیش امریکا باشه جاش امن تره
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    خانم یا اقای let حرفاتون عالی بود میلیونها لایک.
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    دولت امریکا به حرف هموطنانش قانون تصویب می کنه اونوقت دولت مع تدل ما به منقداش می گه بی سواد کج فهم افراطی و.... کاش اقایون تحصیل کرده در فرنگ این فرهنگ امریکایی رو هم یاد می گرفتن که اول و اخر منافع ملتشون رو در نظر بگیرن.
  • ایران ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    دکتر بهتر هم میشه تحلیل کرد .... در مورد بیکاری و تورم و اقتصاد و گرونی و غیره که زمان احمدی نژاد مثبت بینهایت داشت میشد و الان چی و معلومه که شما و بقیه اصلا طرفدار احمدی نژاد نیستین و در ضمن مملکت فقط هسته ای نیست دکترا ........ اگر دین ندارید آزاد مرد باشید
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    خدا پدر مادرت رو بیامرزه. من بارها گفتم و باز هم میگم و خاهم گفت که دولت قبل یه دونه بود و دیگه تکرار نخاهد شد مگر اینکه دوباره خود دکتر احمدی نزاد رئیس جمهور بشه.
  • امیین ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    یه آگهی که ارزش اینهمه تفسیر نداره ، شما هم برو پول بده به همون مجله آگهیتو چاپ میکنه ، توش بنویس ایران بهترین فرصت سرمایه گذاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس