شعار «بازگرداندن احترام به پاسپورت ایرانی» آنجا معنا می‌یابد که رئیس جمهور یک کشور اروپایی حاضر نمی‌شود حتی تروریست‌های جنایتکار و تاریخ مصرف گذشته مجاهدین خلق را به خاطر «مهمترین پاسپورت ایرانی» کنار بگذارد.

گروه سیاسی مشرق- قرار بود احترام به «پاسپورت ایرانی» برگردد... گذرواژه‌ای که حسن روحانی در ایام تبلیغات ریاست جمهوری دولت یازدهم به زبان آورد و این سخن او به مثابه وعده‌ای تلقی شد که می‌بایست بلافاصله رخ دهد.

در واقع افکار عمومی معتقد بودند که روحانی در قضیه «احترام به پاسپورت ایرانی» یکی از آسان‌ترین شعارهایش را مطرح کرده اما، در روزهای پس از اعلام پیروزی روحانی نیز طرفداران دولت اینطور عنوان می‌کردند که این دولت «دولتِ نانِ خوب خورده‌ها» و «دولت حقوقدان‌ها» است. دولتی که زبان خارجی بلد است، به عقلانیت پراگماتیک معتقد است و از طرفی آدرس کدخدا را هم برای حل مناقشات به خوبی می‌داند.

با تمام این اوصاف و اگرچه هیچ‌کس از اول هم متوجه نشد که منظور روحانی از بازگرداندن احترام به پاسپورت چه بوده اما آسانترین وعده انتخاباتی روحانی یعنی «بازگرداندن احترام به پاسپورت ایرانی» آبستن وقایع دیگری بود.

اساسا آقای روحانی نه تنها نتوانسته عزت را به پاسپورت ایرانی بازگرداند بلکه همان میزان قبلی را نیز به شکلی غیرقابل اغماض دچار سقوط کرد. 

رتبه جهانی پاسپورت جمهوری اسلامی ایران در پایان دولت دهم، 86 بود. در پایان نخستین سال دولت یازدهم رتبه 87 را کسب کرد و در پایان سال 94، این رتبه با سقوط 11 پله‌ای به 98 رسید.

اما گذشته از این آمارها و ارقام آنچه که دل مردم را بیشتر به درد می‌آورد مسائلی است قابل لمس که تقریبا هر ماه در اخبار رسانه‌های جهان منعکس می‌شود:

اتریش

طی روزهای اخیر در خبرها آمده بود حسن روحانی که قصد عزیمت به اتریش داشت و قرار بود بازدید هاینس فیشر رئیس جمهور اتریش از ایران را پس دهد، به شکل ناگهانی سفر خود را لغو کرده است.

پاسپورتی که از جیبوتی تا اتریش، به ریشش می‌خندند

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: گاهی اخبار شفاف و روشنی در برخی امور توسط رسانه‌ها منتشر نمی‌شود که نمونه اخیر آن لغو سفر رییس‌جمهور به اتریش بود. وی بی‌توجهی دولت اتریش به درخواست تیم حفاظتی رئیس‌جمهور مبنی بر لغو مجوز راهپیمایی گروهک تروریستی منافقین در جریان سفر روحانی به این کشور را علت اصلی لغو این سفر عنوان کرد.

شعار «بازگرداندن احترام به پاسپورت ایرانی» آنجا معنا می‌یابد که رئیس جمهور یک کشور اروپایی حاضر نمی‌شود حتی تروریست‌های از رده خارج و تاریخ مصرف گذشته مجاهدین خلق را به خاطر «مهمترین پاسپورت ایرانی» یعنی پاسپورت رئیس جمهور ایران کنار بگذارد.

فرانسه

رئیس جمهور کشورمان که یکی از شعارهای انتخاباتی‌اش بازگرداندن عزت پاسپورت ایرانی بود، در جریان سفر خود در بهمن ماه سال 1394 به فرانسه نیز به شکل خاصی مورد پذیرایی قرار گرفت.

پاسپورتی که از جیبوتی تا اتریش، به ریشش می‌خندند

هر چند به رسم دیپلماتیک جهانی، کشور میزبان، رئیس کشور میهمان را به ضیافت شام دعوت می‌کند اما این بار فرانسه از پذیرش درخواست ایران مبنی بر سرو نشدن مشروبات الکلی روی میز شام خودداری کرده که به همین دلیل هیچ‌گونه ضیافت رسمی برای روحانی در پاریس ترتیب داده نشد.

ایتالیا

پاسپورتی که از جیبوتی تا اتریش، به ریشش می‌خندند

حسین دهباشی سازنده فیلم انتخاباتی رئیس جمهور در صفحه فیس‌بوک خود در ذیل عکس نشست خبری روحانی با نخست وزیر ایتالیا در محل موزهء Capitoline شهرداری رُم نوشت: اطمینان دارم که رئیس‌جُمهور میهن‌دوستی چون آقای دکتر روحانی بعدا بسیار رنجیده اما یعنی مشاوران فرهنگی و رسانه‌ای ایشان نیز سواد و حواس‌اش را نداشته‌اند؟ که لحظه‌ای تردید کنند در انتخاب بی‌سابقه محل موزه Capitoline شهرداری رم برای برگزاری جلسه رسمی روسای دو کشور و امضاء انبوهی از پیمان‌های تفاهم؟ آن‌هم در سایه مجسمه و زیر سم اسب «مارکوس آئورلیوس آنتونیوس»؟ که ایرانیان را در عصر پارتیان و سلسله اشکانی به سختی شکست داده و مغلوب خود ساخته.

کنفدراسیون فوتبال آسیا

حمله کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران نیز مسئله‌ای است که طی ماه‌های اخیر تعجب همگان را برانگیخته است. پس از ماه‌ها کش و قوس، با رای AFC مکان بازی نمایندگان ایران با نمایندگان عربستان به کشور ثالث منتقل شد تا بار دیگر فشل بودن فدراسیون فوتبال کشورمان بیش از پیش مشخص شود.

پاسپورتی که از AFC تا اتریش، به ریشش می‌خندند + عکس // در حال ویرایش

در واقع با پذیرش این رای ناعادلانه امنیت کشورمان زیر سوال رفت و رسما پذیرفتیم که ایران جای ناامنی است و این مسئله قطعا دستاویزی برای آینده نیز خواهد شد. این در حالی است که دو کشور عراق و افغانستان دیدارهای خود را در ایران برگزار می‌کنند. وقتی این مسئله را بگذاریم در کنار کوتاهی‌ها و خوش‌خدمتی‌های فدراسیون فوتبال، به عمق فاجعه بیشتر پی می‌بریم.

البته اگر بخواهیم این دمل چرکین را باز کنیم به فجایع دیگری نیز برمی‌خوریم:

سازمان ملل

حمید ابوطالبی اولین گزینه پیشنهادی دولت یازدهم برای حضور در سازمان ملل بود اما آمریکایی‌ها با بهانه اینکه ابوطالبی یکی از دانشجویان خط امام در تسخیر لانه جاسوسی بوده است، برخلاف قوانین و مقررات بین‌المللی، وی را نپذیرفتند و مقرر شد به دلیل اقدام خلاف قانون دولت آمریکا، دولت جمهوری اسلامی روی موضع خود مبنی بر معرفی ابوطالبی بایستد و نسبت به این موضوع اعتراض کند اما این موضوع هم به وقوع نپیوست و فرد دیگری به‌جای ابوطالبی در صندلی ایران در سازمان ملل تکیه زد.

پاسپورتی که از AFC تا اتریش، به ریشش می‌خندند + عکس // در حال ویرایش

عربستان

- در جریان حج سال 94 و پس از کشتار عده زیادی از هم‌وطنان ما در فاجعه منا، دولت سعودی حتی از دادن ویزا به وزیر ارشاد جمهوری اسلامی خودداری کرد.

- هتک حرمت به دو نوجوان پسر در فرودگاه جده که پس از یک سال و نیم تلاش هنوز سندی از تنبیه آن دو مامور پلیس به دست رسانه‌ها نرسیده است.

این لیست آنچنان بلند است که پرداختن به همه موارد از حوصله این گزارش فراتر خواهد بود:

- سیلی زدن پلیس فرودگاه ترکیه به دختر ایرانی که به خاطر سه روز معطلی در فرودگاه معترض شده بود و از پرخاشگری‌های کارکنان فرودگاه فیلم‌برداری کرده بود.

- اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ؛ در این رابطه سرویس امنیتی نروژ مدعی شد که نگران آن است که دانشجویان و دانشمندان ایرانی آموزش‌هایی را در این کشور فرا بگیرند که از این آموزش‌ها بتوان در تولید سلاح‌های کشتارجمعی استفاده کرد.

- بازداشت و زندانی کردن معلمان ایرانی در امارات. در مهرماه سال 94، 9 معلم مرد ایرانی و 13 معلم زن به بهانه نداشتن کارت کسب‌وکار و همچنین مجوز کاری در منطقه العین که زیر نظر ابوظبی است، بازداشت‌شده بودند. اطلاعات به‌دست‌آمده حاکی از آن بود که رفتار بدی با معلمان مرد بازداشت‌شده در امارات صورت گرفت.

- تحریم پسابرجامی آمریکا برای مسافران به ایران از جمله موارد مهم دیگری در راستای بی‌اعتبار کردن پاسپورت ایرانی مورد توجه است. کنگره آمریکا طرح محدودیت سفر به ایران را تصویب و این طرح با امضای اوباما به قانون بدل شد.

- دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با رجب طیب اردوغان هم در ترکمنستان یکی دیگر از این بی‌احترامی‌ها بود. مسئولان ترکیه‌ای در اقدامی گستاخانه ترتیبی دادند که اردوغان روی صندلی سلطنتی جلوس کرده وبرای آقای جهانگیری یک صندلی معمولی در حد یک مترجم! تهیه کردند و رجب پاشا در نهایت بی‌شرمی حتی به رئیس جمهوری ایران هم توهین کرده و وی را دروغگو خطاب می‌کند در حالی که حتی پرچم ایران نیز در کنار معاون اول رئیس جمهوری ایران در دیدار اردوغان و جهانگیری قرار داده نمی‌شود.

پاسپورتی که از AFC تا اتریش، به ریشش می‌خندند + عکس // در حال ویرایش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    اعتبار پاسپورت یه شبه از بین نمیره که. 35 سال طول کشیده به اینجا رسیده.
  • ناشناس ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    عزت پاسپورت ایرانی خندهدار تراز این حرف را نشنیده بودیم دراین سالهای اخیر که درکشورهای کوچک حوزهای خلیج فارس خبری از عزت پاسپورت ایرانی نیست قابل توجه دولتمردان تدبیر وامید عزت پاسپورت ایرانی خخخخخ
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    البته مارکوس انتونیوس در نبرد با اشکانیان شکست سختی خورد نه اینکه ایرانیات رو شکست دادهدباشه
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    ملت ایران به شما اصول گرایان خندید - شکست از میدان خالی - 30-0
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    آبروي ملكت را چه كسي برد،روحاني يا باند احمدينژاد؟!اگر دين نداريد لااقل ....
  • علی ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    خوبه دولتمردای ما بدونند دارند جای ملتی تصمیم میگیرند که تا بحال سر به اجانب خم نکرده اینقدر ایرانی را ضعیف جلوه ندهند و بی عرضگی و ترسو بودن خودشونو پای مردم ایران نگذارند از اول انقلاب تا حالا هیچ وقت اینقدر تحقیر نشده بودیم بسه دیگر
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    شماها خوبید !باز اینها چهارتا سفر رفتن شماها رو کسی جای راه هم نمیده !
  • وحید ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    متاسفانه وعده ها در این دولت بر عکس تحقق پیدا میکند!!
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    روحانی مچکریم
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    ایضا اضافه کنید: منع ورود اتباع ایرانی به کویت توسط دولت کویت. این در حالیه که برای اتباع کویتی که به ایران وارد میشن طبق قانونی که اخیرا توسط دولت گذشته شد، در فرودگاه ویزای توریستی 30 روزه صادر میشه و نیازی ندارن که به سفارت مراجعه کنن. اما کویتی ها ورود مردم ما با چند کشور دیگر مثل افغانستان، عراق، بنگلادش و... ممنوع کردن.
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    ناشناس۲۱۵۱ تو اون زمان که به زعم امثال شما احترام از سر و روی پاسپورت ایران میریخت ملت تو کشور خودشون به واسطه قوانینی از نوع کاپیتولاسیون بی اعتبار بودن چه رسد به بهشت های فرضی شما
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    عربستان کلی پول و امکانات به منافقین میده که بر علیه رئیس جمهور ایران تظاهرات و اغتشاش کنند ، حالا رئیس جمهور هرکسی که باشه اونا اینکار رو میکنند و ربطی به آقای روحانی وپاسپورت ایرانی نداره ، مگر بر علیه آقای احمدی نژاد تظاهرات نشد ؟
  • حسن ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    پاسپورت!!!!! چی هست این که میگین؟؟؟؟ عزت؟؟؟!!! منظورهمون عزت دسپاچه اس دیگه؟؟نعععع؟؟؟
  • ناشناس ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    در دولت قبل در رتبه 86 بوذیم و حالا به رتبه 98 سقوط کرده ایم یعنی 12 پله تنزل در عرض 3 سال گذشته داشته ایم !
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    خخخخخ میبینم که بعد از انتخابات های سال نود و دو و نود و چهار و سیلی های پی در پی مردم ، شمشیر رو از رو بستید! معلومه خیلی تحت فشارید. ناجور سرخورده شدید. درسته که میگن رای هاشمی فقط تو تهران در انتخابات خبرگان از رای جلیلی تو کل کشور در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر بود؟ راستی اون بیست و پنج میلیونی که طرف شما بودن و به مرادتون، ابریزان بزرگ رای دادن الان کجان؟ میشه جواب اینو بدید؟
  • مسافر تنها ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    بی بی سی 30
  • تهرانی اصیل ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    امان از جهل برخی از مردم تهران !
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 1
    احمدی نژاد دمت گرم. چه بلایی سر جمهوری اسلامی اوردی خخخخخ قبل از انقلاب کجا بودیم الان کجاییم. خخخخ
  • ناشناس ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    وقتی رئیس جمهور روحانی را در سفر ایتالیا زیر سم اسب مارکوس فاتح ایران بردند ایران و ایرانی را تحقیر کردند .
  • مسعود ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    تحریم ویزایی امریکا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر می کنند عزت و اعتبار پاسپورت آن 38 کشور را هم کاهش داد .
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    اگر 35 سال طول می کشد پس چرا طوری سخنرانی ونطق کردند که انگار تقصیر احمدی نـژاد است یا اعتبار با مدت کم بالا وپایین میرود پس این بی اعتباری ها زیر سر دولت تدبیر وامید است ویا 35 سال طول میکشد پس تقصیر احمدی نژاد نبود
  • حسین ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    تو قرآن بس کنید این تفرقه افکنی هارو مشرق،چرا در دولت قبل که این همه از عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی که شخص رییس جمهور محترم هفته ای چند بار می فرمودند و بزرگترین فسادهای تاریخ در آن دولت رقم خورد چیزی نمی گفتین و یا از خانه نشینی شخص اول قوه مجریه و عدم ولایت مداری و ایستادگی در برابر ولی امر مسلمین آن هم با آن همه ادعا از دل اصولگرايان هیچ نمی گفتین،لطفا اگه انتقاد پذیری دارید این پست تایید کنید مزن تبل تفرقه افکنی ای مشرق ، به فرموده دل سوزترین فرد نظام ، ولی امر مسلمین ، حول محور وحدت قدم برداریم یا حق
  • ناشناس ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    ویزا ندادن امریکا به نماینده ایران در سازمان ملل و ویزا ندادن عربستان به وزراء برای حضور در مکه در حادثه منا و زانو زدن ظریف جلوی امیر کویت و سیلی خوردن دختر ایرانی از پلیس ترکیه و اخراج دانشجویان ایرانی از اروپا و محکومیت معلمان ایرانی در امارات از نتایج تدبیر این دولت است !
  • مهرداد ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    لغو سفر روحانی به اتریش بخاطر صحبت های رئیس جمهور این کشور درباره لغو نشدن تحریمهای بانکی ایران از جمله لغو نشدن سوئیفت بود .
  • ناشناس ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    در سال 91 بیش از 120 کشور در اجلاس سران عدم تعهد در تهران شرکت کردند و حجم سرمایه گذاری خارجی در دولت قبل بسیار بیشتر از امروز بود .
  • ناشناس ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    جواب اين سوال روكسانى بايدبدن كه ازديوارسفارت بالاميرن واحمدينژادكه زيرنقشه خليج عرب نشست روحانى طبق اخرين انتخابات نماينده مردم ايران اين تخريبها هيچ اثري دراراده ملت ندارد
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    من اصولگرایی رو قبول دارم اما به نظرم از احمدی نژاد بهتره. خیلی بهتر.
  • مهدی از قم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    ملت ایران 35 سال است که با سربلندی روی پای خودش ایساتده است البته اگر افرادی مثل شما کارشکنی نکنند.به شما یاداوری میکنم خفتی که ایران در دوره پهلوی متحمل شد در تارخ بی سابقه است یک نمونه ان کنفرانس تهران است که در کشور ما ایران سه رهبر متفق جلسه گذاشتند بدون اینکه به محمدرضا پهلوی خبر دهند و حتی اجازه شرفیابی هم به این شاه مفلوک ندادند شما بگو در چه تاریخی و چه کشوری همچین خفتی را متحمل شده است؟؟؟؟؟؟
  • مهدی از قم ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    چقدر شما خیالپردازید؟؟؟؟؟خیلی سخت نیست بفهمید مفهوم ایران با تهران فرق دارد
  • جواب ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    تو این سه سال شیب برابر با 32 سال بوده
  • مهدی از قم ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    برای شما متاسفم به خاطر این سواد و توسعه سیاسی.سفر خارجی رفتن ارزش است؟؟؟؟؟اگر اینطور باشد که مظفرالدین شاه و ناصرالدین شاه ارزشمندترین رهبران ایرانی بوده اند و مایه افتخار ما ایرانی ها.اخه چقدر وادادگی و غرب پرستی؟؟؟؟؟؟
  • کامران ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    برجام ثابت کرد که کلید حل مشکلات کشور در پاریس و رم و لندن نیست .
  • ناشناس ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    حتماً قوانین تحقیرآمیز چون کاپیتولاسیون ودادن حق توحش در قبل از این 35 سال باعث عزت پاسپورت بوده!!!!!!!
  • ناشناس ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    مطالب بالا نشان میدهد که پاسپورت ایرانی در دولت فعلی فاقد ارزش شده است .
  • مهدی از قم ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    افرین به شما دوست واقع بین
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    متاسفانه بیشتر اصولگرایان تندی می کنند این طرف بیشتر اصلاح طلبان دیگه انقدر شل و ول هستند که حرص مردمو در میارن تو این قضیه ای اف سی که ماست بازی به حد اعلا رسید مردم بدجور تحقیر شدن ، ای کاش به حدی از سیاست برسیم که مذاکره عزتمند با برخورد محکم و جانانه همراه بشه ، مثلا با غرب در موضوعات خارج از خط قرمز مذاکره کنیم اینطرف ورود هواپیمایی ماهان به فضای عربستان ممنوع شد بلافاصله در لحظه ورود هواپیماهای عربستانو به فضای ایران ممنوع کنیم ، تو قضیه فوتبال برای ورود سیاست به ورزش رسما انصراف بدیم تا فوتبال آسیا مسخره دنیا بشه برن تو فشار ، اماراتی ها مضخرف زیاد می گن درجا بودجه ساخت پل خلیج فارسو دو برابر کنیم و ... این رفتار فعلی که در کشور ما جاریست و تا این حد عقب نشینی اونا رو بیشتر ترغیب می کنه که پیشروی کنن .
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    جدی جدی خودتونم به حرفایی که میزنید اعتقاد دارید؟. یادتون رفته احمدی نژاد به کجا ها سفر میکرد؟ با چه وضع خنده دادی ازش استقبال میکردن؟ یادتون رفته توو فرانسه اصلا به مهمونی دعوت هم نشد؟سخنرانی واسه صندلی ها خالی یادتون رفته؟ این آقای فدراسیون فوتبال که 8 ساله توو این منسب نشسته .توو این مدت خوب بود یهو توو این دولت شد بد؟ بس کنید تورو خدا این بازی ها کثیف سیاسی رو.
  • ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    گدایی امریکا نتیجه میشه این...هنوز ساکسون ها رو نشناختید
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    حالت خوشه؟ مارکوس بزرگ سوریه رو از ایران جدا کرد در زمان اشکانیان
  • اااا ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    مطالب دروغ شما مصداق تفرقه هست اون هم از نوع مرموز انگلیسی
  • ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    دیگه خسته شدیم از اینهمه تفرقه افکنی از هر دو جناح.
  • ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    آقای حسین خان تفرقه اونجایی به صورت مجسم برای عاقلان نمود پیدا کرد که که آرای قانونی رئیس جمهور سابق را به هیچ گرفتند و فرمان تجمعات و آشوبهای خیابانی دادند همین و فقط همین یک اقدامشان چنان ننگین و بی سابقه بود که می توانست برای مدعیان دموکراسی دلیل سکوت ابدی باشد اما از آنجا که ایشان و امثال شما فقط ادعایتان خوب است و اصل منظورتان دستیابی به قدرت با هر ترفندی است نه تنها سکوت نمیکنید که هر روز بیشتر با دلایل واهی و دروغ به حقیقت میتازید
  • مهدی از قم ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    قبل از انقلاب اونجایی بودیم که از فرط عقب افتادگی حتی پزشک عمومی را از پاکستان و هند میاوردم.اونجایی بودیم که بنا به گفته الوین تافلر نماد توسعه احمقانه بودیم به حدی که حلبی اباد ها از خود تهران بزرگتر شده بود.اونجایی بودیم که کاپیتیلاسیون که در ضعیف ترین کشورها نبود به ملت ما تحمیل شده بود.قبل از انقلاب 80000 مستشار کشور را اداره میکردند و ما توان تولید حتی افتابه را هم نداشتیم.اما حماقت امثال شما هنوز از قبل از انقلا تغییری نکرده
  • مهدی از قم ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    اولا بزرگترین فساد کرسنت بود که دستپخت اصلاحات و کارگزاران است دوما بیشترین انقاد ها به دولت قبل را مشرق و کیهان میکرد.وقتی اطلاعات کافی نداری مجبور نیستی نظر بدی
  • مهدی از قم ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    جدی جدی خودت رو زدی به اون راه یا متوجه نیستی؟؟؟؟؟احمدی نژاد میخواست با عزت روبرو بشه و دشمن هم دست به تخریب میزد اما اگر اهل امتیاز دادن بود که مثل ناصرالدین شاه بیشترین اهمیت را بهش میدادند
  • ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    یعنی زمان احمدی نژاد اعتبار داشت...مشرق گنجشک رو جای قناری می فروشه!
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    رتبه پاسپورت ما حالا 35 سال قبل چند بوده؟
  • قاسم ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    والله تا اونجایی که من تو جامعه میشنوم خیلیها که به روحانی رای دادند برگشته اند و میگن خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه.آمار محبوبیت روحانی تو جامعه هم لابد مثل آمار اشتغال و تورم و ... این دولته!
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    مهدی از قم عزیز تهران پایتخت سیاسیه دلیل رای دادن مردمش سیاسیه نه این که نماینده بیاد وعده بزرگراه و این چیزا بده رای جمع کنه
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    انصاف هم خوب چیزیه
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    خداوند به رفتار سایت مشرق می خندد
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    يه نگاه به امار جناح ها در مجلس بينداز! شايد منظور شما اينه كه راي مردم ساير نقاط كشور راي حساب نميشه!
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    شماها بی نظیرید .. واقعا
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    برای عکس آخری واقعا باید اشک ریخت.... چقدر عزت ما بازیچه شده!!
  • امیر بی طرف ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    اون مردم تهران که به لیست اصلاح طلبها رای دادن بخاطر سفارش مقام معظم رهبری بود که فرموده بودند لیستی رای بدید... منم از تهران بودم و زیر اون فشار تبلیغاتی ماهواره ای و شبکه های اونور آبی بودهم احتمالا لیست ها رو قاطی میکردم...
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    " امضاء انبوهی از پیمان‌های تفاهم؟ آن‌هم در سایه مجسمه و زیر سم اسب «مارکوس آئورلیوس آنتونیوس»؟ که ایرانیان را در عصر پارتیان و سلسله اشکانی به سختی شکست داده و مغلوب خود ساخته" واقعا گل گفتی
  • محمود ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    شما اعتبار رو در یه تیکه کاغذ می بینین درصورتی که ادم باید پیش خدا اعتبار داشته باشه دنیا میخواد با این تحقیرها شکست های خودشو ازجوونهای انقلابی این مملکت جبران کنه که الان هم دارن از جونشون میگزرن تا حرم اهلبیت رواز دست اونها در امان نگهدارن ..خردوغان ملعون..
  • وحید ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    دوستان عزیز مشکل اصلی ما این است که به جای تکیه اصلی بر رهنمودهای رهبر انقلاب یعنی تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی، همه ی آمال را در همراهی با غرب دانسته ایم؛ به نظر من باید در عین تعامل با جهان، خود را وابسته آنها نشان ندهیم که هم به ما توهین کنند و هم دم از همراهی و همکاری اقتصادی بزنند
  • علی ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    مهدی از قم خسته نشدی واقعاً؟
  • ناشناس ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    دکتر احمدی نژاد باعث عزت و اقتدار ایران بود .
  • ناشناس ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    اظهار نظر تعجب برانگیز هاشمی درباره اینکه دنیای آینده دنیای مذاکره است نه موشک !! ثابت کرد رای 2 میلیونی مردم تهران به ایشان از روی آگاهی و شناخت نبوده است .
  • ناشناس ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    در دولت دکتر رتبه پاسپورت ایرانی 86 بوده و حالا به رتبه 98 سقوط کرده است و البته قبل از انقلاب هم اینقدر تحقیر میشدیم که با کاپیتولاسیون ارزش سگ امریکایی را از شهروند ایرانی بالاتر برده بودند !
  • مسعود ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    بیشترین مفاسد بعد از انقلاب در دولت های کارگزاران و اصلاحات رقم خورد از جمله مفاسد عظیم کرسنت و استات اویل و توتال و صنعت فولادی و پتروپارس و اختلاس شهرام جزایری و غیره .
  • ناشناس ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    آن جمله دوول عربی خلیج بود و خلیج عرب نبود .
  • ناشناس ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    دکتر احمدی نژاد برای فرانسه که خون های آلوده را به ایران وارد کرده و در جنگ تحمیلی هواپیما و سلاح در اختیار صدام قرار داده پشیزی ارزش قائل نبود او مرد استکبار ستیزی بود که امریکا و دو سه تا کشور کوچک اروپایی که خود را جامعه جهانی می نامند قبول نداشت .
  • ناشناس ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    روحانی با شعار افزایش عزت و اعتبار پاسپورت ایرانی بر سرکار آمد و اما حالا رتبه پاسپورت ما 12 پله سقوط کرده است .
  • ناشناس ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    از مهرماه سال گذشته کشور جهان سومی تایلند هم برای گردشگران و تاجران ایرانی محدودیت ویزایی اعمال کرده و دیگه براحتی قبل به ایرانیان ویزا نمی دهند و این از نتایج تدبیر دولت فعلی است !
  • مهران ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    سال به سال دریغ از پارسال !
  • ناشناس ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    اگر نرخ دلار را سه هزار محاسبه کنیم جریمه و عدم النفع 50 میلیارد دلاری کرسنت معادل 50 برابر سه هزار میلیارد تومان است .
  • ناشناس ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    دفاع از حق خستگی ندارد درود بر مهدی عزیز از قم که حرف حق میزند .
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    به خدا به دين به پيغمبر دولت قبل با اون همه بي آبرويي كه داشت بهتر از اين دولت عمل كرد
  • ناشناس ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    دکتر احمدی نژاد باعث عزت و اقتدار کشور بود اما حالا در فاجعه منا 500 نفر کشته شدند و ظریف جلوی امیر کویت زانو زد و اگر هشدار قاطع رهبر معظم انقلاب نبود حتی جنازه های زائرین را به ایران انتقال نمی دادند .
  • ناشناس ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    اینقدر که در این سه سال گذشته تحقیر شدیم هیچ زمان تحقیر نشده بودیم .
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    " با چه وضع خنده دادی ازش استقبال میکردن؟ " استقبال از ایشان در لبنان رو سرچ بفرمایید در طول تاریخ جهان همچین استقبالی از هیچ رییس جمهوری در هیچ جای دنیا نشده است
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    احمدی نژاد از موضع قدرت وارد میشد بی احترامی دشمنان طبیعی بود. ولی حالا چی؟ اظهار عجز پیش جفاپیشگان خطاست اشک کباب موجب طغیان آتش است انقدر که یه عده واسه برجام ذوق کردن و تبریک گفتن آمریکایی ها فکر کردن چه لطفی کردن بهمون واسه همین هروز تهدید به پس گرفتن میکنند! از این بازیگر مازیگرا کسی مونده تبریک و تشکر نکرده باشه؟ بگید تا وقت هست بیاد تبریک بگه ...
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    ایشون احتمالا رفته ویکی پدیا را مطالعه کرده. البته به تاریخ ویرایش این مطلب توجه نداشته
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    قرارنبودکه طی سی وپنج سال اعتبارش برگرده قرارشددرهمین دوره ریاست جمهوری برگرده لطفافرافکنی نفرمایید
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    آره احمدی نژاد با گرفتن ریاست جنبش غیر متعهدها و حضور بیش ار 100 کشور و نمایندگانی از سازمان های جهانی از جمله اتحادیه آفریقا و دبیر کل سازمان ملل در ایران، آبرومون را برده بود. برعکس قبلش که محور شرارت معرفی شده بودیم و حالا که جیبوتی تهدیمان میکند
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    یعنی سقوط 12 پله ای پاسپورت در دولت روحانی هم تقصیر احمدی نژاده؟!!! پس شماها چی کاره اید؟
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    احمدی نژاد از موضع قدرت وارد میشد بی احترامی دشمنان طبیعی بود. ولی حالا چی؟ اظهار عجز پیش جفاپیشگان خطاست اشک کباب موجب طغیان آتش است انقدر که یه عده واسه برجام ذوق کردن و تبریک گفتن آمریکایی ها فکر کردن چه لطفی کردن بهمون واسه همین هروز تهدید به پس گرفتن میکنند! از این بازیگر مازیگرا کسی مونده تبریک و تشکر نکرده باشه؟ بگید تا وقت هست بیاد تبریک بگه ...
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    احترام پاسپورت رو کی از بین برد که حالا از روحانی طلبش بکنیم هر کی از بین برده خودش هم درستش کنه
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    اسب تازي همه مجروح به زير پالان طوق زرين همه بر گردن خر ميبينم.
  • حسین ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    دوست عزیز بنده خودم با همه نارضایتی از دولت سابق رای ایشون را کاملا درست می دانم و به نظر من انتخابات درست بود البته که تخلفات گسترده اتفاق افتاد و متاسفانه تبعیت نکردن از فرمایش رهبری از سوی آقای میر حسین و کربی خسارات زیادی به انقلاب و مردم زد که ای کاش حرف حضرت آقا رو گوش میکردن . شتر سواری دلا دلا نمیشه ، در همه چیز حجت رهبری و ولایت مداری ست ولا غیر
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    ناشناس 2256 عزیز.اونموقع فقط آمریکا جرئت تحقیر کردن ما رو داشت.الان چی؟عربستان و کشورای تازه تاسیس حاشیه خلیج فارس که اونموقع در برابر ایران هیچی نبودن هم برای ما شاخ شدن.
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    میگویند با برجام رفاه بیاور! مگر برجام را ما آوریم. برجام را خدا آورد!
  • مبین ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    سلام مشرق ترتیبی بدید که علاوه بر نظرات به خود خبر هم بشه امتیاز مثبت و منفی داد و اینطوری میشه از مقبولیت اخبار صادره و تطابق اخبار با باورهای عمومی و همچنین تخصص نویسندگان اطلاع پیدا کرد
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    خب ما با دولتهاشون مشکل داریم با مردمش مخصوصا شیعیان مشکلی نداریم .این ضعف انها وقدرت واعتبارایران است.
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    میخوای بدون پاسپورت بریم که نه هزینه برا برخی نهادها باشه نه اعتبارمون زیر سوال بره؟ دوست عزیز شوخی کردم.ولی متاسفانه فرمایش شما درست است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس