کد خبر 551343
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، در رزمایش موشک های راهبردی قاره پیمای این کشور برای نخستین بار از روبات ها استفاده شد.

به گزارش مشرق، در گزارش وزارت دفاع روسیه خاطرنشان شده است: ویژگی رزمایش کنونی موشک های راهبردی قاره پیمای این کشور استفاده از پیچیده ترین سیستم های روباتی برای مقابله با گروه های خرابکار است.

رزمایش نیروی موشک های راهبردی روسیه با شرکت روبات ها و چهار هزار نیروی نظامی و حدود 400 قبضه تسلیحات و سامانه های موشک های قاره پیمای بالستیکی این کشور در استان ایرکوتسک در منطقه سیبری در حال برگزاری است.

این رزمایش در لشگر نیروی موشک های راهبردی در ایرکوتسک آغاز شده و روبات ها در مرکز مدیریت مقابله با اقدامات خرابکارانه مشغول بکار شده اند.

مجموعه روباتی برای شناسایی، کشف و نابود سازی اهداف ثابت و متحرک، حمایت آتشی یگان ها و نگهبانی و حفاظت از تاسیسات مهم در ترکیب سیستم های خودکار حفاظت و حراست بکار گرفته می شوند.

مجموعه روباتی به ایستگاه های اپتیک ـ الکترونیکی و ایستگاه های رادار برای شناسایی مجهز است و قادر به اجرای عملیات نظامی شبانه بدون نشان دادن خود و نیز امکان نشانه گیری اسلحه، رهگیری هدف و اصابت به آن به صورت خودکار و نیمه خودکار برخوردار است.

در چارچوب این رزمایش، واحدهای نیروی موشک های راهبردی روسیه مجهز به سکوهای متحرک موشک های قاره پیمای «توپول» به حالت آماده باش رزمی در آمدند.

این رزمایش تحت فرماندهی ژنرال سرگئی کاراکایف فرمانده نیروی موشک های راهبردی روسیه برگزار می شود و در آن اقدامات برای مقابله با نفوذ گروه های تجسسی و خرابکاران دشمن و نیز حملات اتمی دقیق و انجام اقدامات نظامی در شرایط ایجاد اخلال در سیستم های الکترونیکی با ارسال امواج مختل کننده از طرف دشمن تمرین می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس