علی لاریجانی در گفتگوی رسانه‌ای‌اش در زمانی که ریاست سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت، به نامه محرمانه‌ای از رهبر انقلاب اشاره می‌کند؛ نامه‌ای که به اذعان لاریجانی، عمق و میزان آشنایی رهبر انقلاب با حوزه فرهنگ و هنر را نشان می‌دهد.

856
گروه سیاسی مشرق - علی لاریجانی در گفتگوی رسانه‌ای‌اش در زمانی که ریاست سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت، به نامه محرمانه‌ای از رهبر انقلاب اشاره کرده و درباره قسمت‌هایی از نامه رهبر انقلاب می‌گوید: نامه محرمانه‌ای از رهبر معظم انقلاب با دستخط ایشان به دستم رسید که مضمون آن برایم بسیار جالب بود؛ با توجه به سیر آثار هنری در زمینه رمان، فیلم و تئاتر... بحثی را مطرح کرده بودند که با گروهی از کارشناسان، مطالعات لازم برای تولید آثار فاخر در این زمینه‌ها به انجام برسد و جمهوری اسلامی در این خصوص، صاحب سبک شود.
این که رهبر انقلاب با چنین دقتی مسائل فرهنگی و هنری را دنبال کرده بودند، تاثیری قوی روی من گذاشت بنابراین با جدیت باید این فکر را دنبال کنم.

قسمت‌هایی از این نامه به دلیل اهمیت آن، ذکر می‌شود: «اگر رمان‌ها و نمایشنامه‌های نویسندگان شوروی را دیده باشید، می‌دانید که... آن‌ها بهترین کار و تلاش را کردند. از باب نمونه: مادر (رمان) و واساژلزنوا (نمایشنامه) هر دو از ماکسیم گورکی، و دن آرام (رمان) از شولوخف، و گذر از رنج‌ها (رمان) از الکسی تولستوی، و ده‌ها رمان و نمایشنامه بسیار خوب از این قبیل است که در آن، هم ترسیم اوضاع پیش از انقلاب و هم تشریح فداکاری‌های مبارزان و رهبران و مردم در انقلاب، گنجانده و تبیین شده است. کاری که از آغاز پیروزی تا امروز در این زمینه شده است، کمی بیش از صفر است. وظیفه شماست که این مسوولیت بزرگ را بشناسید و به طور جدی و با صرف وقت و همت... جبران کنید.... گزارش شروع، پیشرفت و کیفیت کار را به من اطلاع بدهید[1]


[1]- خاطرات 10 ساله دکتر علي لاريجاني، وبسایت جام جم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    4 0
    چقدر هم اقدام و عمل انجام داديد
  • ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    2 0
    و الحمدالله بعد از این همه توصیه و سفارش و تبیین خط مشی روشن که به خوبی میشد روش برنامه ریزی کرد صدا و سیما رسیده به استیج تقلبی و جناب خان و از این دست! حالا شما این وسط برو استندآپ کمدی ترور نوا با این آبکی های این بنده خدا مقایسه کنید
  • محمد22 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    1 0
    فلک را چه خیال و مارو چه خیال است ما کجا و هدف های تعیین شده توسط آقا کجا
  • محمد22 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    فلک را چه خیال و مارو چه خیال است ما کجا و هدف های تعیین شده توسط آقا کجا
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    متاسفانه رسانه ملی هرگز نتوانست به وظیفه ذاتی و مهم خودش که همان فرهنگ سازیست جامه عمل بپوشاند و تولیداتی چون شب کوک و جناب خان موضوعاتی از این دست در جهت ضد فرهنگ قدم برمیدارند و واقعا باید برای اینده فرزندان و خانواده ها نگران بود.اگر مبانی زلال اسلامی در این مرز و بوم پیاده میشد و زندگی مردم با ارزشهای دینی شکل میگرفت اهم مشکلات رفع میشد.
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    اتفاقا استاد نصرالله قادری هم که واقعا استاد تمامه می گفتن که خدمت اقا که رسیده بودند ایشون از کتب جدید النشر در حوزه تخصصی هنرمندان صحبت کرده بودن و ایشون تعریف می کردن که اقا کتابهایی رو اسم می بردن و مطالعه کرده بودن که استاد و بقیه هنوز نخونده بودنش. واقعا فرمایشات اقا در گرانبهاست منتها کاش مسئولین قدر در را می دانستند.
  • هوّر ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    رمان و هنر و فرهنگ به صورت دستوری و دولتی رشد نخواهد کرد . راه را اشتباه رفته ایم ! زمینه و زیر ساخت های مناسب و مرذم نهاد به وجود بیاید و از اهل هنر و فرهنگ بدون سانسور و فشار و حذف و جذب های خنده دار ، حمایت بشود ، صاحب سبک خواهیم شد و به طور واقعی و درونی پیشرفت می نماییم .
  • علی ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    اگه محرمانه هست تو سایت شما چیکار میکنه؟
  • سیاسیون خط رهبری ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    انگیزه جناب لاریجانی از رسانه ای کردن این نامه پس از چندین سال و دقیقا چند ماه مانده به شروع به کار مجلس دهم و انتخاب رییس مجلس جدید چه میتواند باشد...؟
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    نابغه اون زمان محرمانه بوده!
  • پری ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 1
    درود بر لاریجانی بزرگ و فرهیخته و مرد اقدام و عمل
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    خیلی ممنون فقط خواهشا محض رضای خدا دقت کنید فعل مفرد در تیترتون خیلی بَده! چند باره میبینم ما همینقدم مشکل داریم. دیگه شما ...
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    1 0
    از تصویب برجام در مجلس فهمیدیم مرد اقدام و عمله . البته اقدام در جهت ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس