رسانه‌های اسرائیلی یکشنبه گزارش داده‌اند رئیس‌ آژانس امنیت ملی آمریکا هفته گذشته در سفری مخفیانه به فلسطین اشغالی با مقامات رژیم صهیونیستی درباره آنچه مقابله با حملات سایبری ایران و حزب‌الله خوانده شده، بخث و تبادل نظر کرده‌اند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها صهیونیستی، امروز یکشنبه گزارش داده‌اند رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا هفته گذشته به صورت مخفیانه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

یک مقام بلندپایه اسرائیلی روز یکشنبه به روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گفت دریادار «مایکل راجرز»، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا در سفر به فلسطین اشغالی با مقامات رژیم اسرائیل درباره همکاری‌های نزدیک‌تر با «یگان 8200 ارتش اسرائیل» - واحد جاسوسی سایبری رژیم صهیونیستی -  درباره آنچه مقابله با حملات سایبری ایران و حزب‌الله خوانده شده، گفت‌وگو کرده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا، بزرگترین سازمان جامعه اطلاعاتی آمریکا است که وظیفه شنود، نظارت و تحلیل هر گونه ارتباطات اعم از مکالمات تلفنی، ایمیل، ارتباطات بین رایانه‌ای و سایر منابع ارتباطی را به عهده دارد. این سازمان در سال‌های گذشته در مرکز افشاگری‌ها مربوط به رسوایی جاسوسی آمریکا از ارتباطات در سرتاسر دنیا قرار داشته است.

مسئولیت طراحی حملات سایبری علیه کشورها و افراد نیز به آژانس امنیت ملی آمریکا واگذار شده است.

منبع مورد استناد «هاآرتص» می‌گوید سفر «راجرز» که فرمانده واحد سایبری ارتش آمریکا هم هست به دعوت فرمانده یگان 8200 اسرائیل صورت گرفته اما او با سایر اعضای بلندپایه سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل هم دیدار و گفت‌وگو کرده است.

یکی از موضوعات مطرح شده در این دیدار ایجاد بازوی نبرد سایبری ارتش رژیم اسرائیل بوده که «گادی آیزنکوت»، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل پیشتر برنامه‌ریزی‌ها برای تشکیل آن را اعلام کرده بود. قرار است این سازمان، تمامی سازمان‌های سایبری ارتش اسرائیل را زیر چتر حمایتی خودش درآورد.

به گفته مقام ارشد اسرائیلی موضوع دیگری که مطرح شده، همکاری‌های آمریکا و اسرائیل در زمینه «دفاع سایبری» برای مقابله با حملات سایبری ادعایی ایران و حزب‌الله بوده است.  

 «هرتسی هلیفی» رئیس واحد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی امروز، یکشنبه گفته بود این رژیم وارد نبرد سخت سایبری با ایران شده است و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی تمام آنچه در توان دارند به کار می‌گیرند تا مانع از نفوذ ایران به سیستم‌های کامپیوتری بسیار حساس اسرائیل شوند.

 برخی گزارش‌های پیشتر منتشر شده حاکی است آمریکا علیه هفت ایرانی به اتهام مشارکت در حملات سایبری 2011 تا 2013 علیه چند بانک امریکایی و یک سد در نیویورک اعلام جرم کرده است.

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز شنبه در موضعگیری درباره صدور کیفر خواست وزارت دادگستری امریکا علیه هفت شهروند ایرانی به اتهام حملات سایبری گفت: «دولت ایالات متحده که با حملات سایبری علیه تاسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای ایران میلیون‌ها انسان بی گناه را با خطر یک فاجعه زیست محیطی مواجه کرده بود، در موقعیتی نیست که شهروندان دیگر کشورها و از جمله ایران را بدون ارائه دلایل مستند در موضع اتهام قرار دهد.»

وی تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران که خود از حملات پیچیده سایبری مورد حمایت برخی دولت‌ها آسیب‌های فراوانی متحمل شده، همواره پیشتاز تلاش‌های دسته جمعی بین المللی برای مقابله با جرایم سایبری بوده است.»

جابری انصاری همچنین تاکید کرد ایران همیشه «بر ضرورت قاعده مند کردن فضای سایبری با نظارت همه دولت‌ها تاکید داشته است.»

وی اضافه کرد: «جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه اقدامات مخاطره آمیز در فضای سایبری را در دستور کار نداشته و از این قبیل اقدامات حمایت نمی‌کند.

در حال تکمیل..
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا جگوار ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    0 0
    وقتی شنیدم ایران چهارمین قدرت هکری و سایبری جهانه خیلی غرورم گرفت ولی چطور اون 7نفر هویتشون لو رفته؟
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    0 0
    " «هرتسی هلیفی» رئیس واحد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی امروز، یکشنبه گفته بود این رژیم وارد نبرد سخت سایبری با ایران شده است و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی تمام آنچه در توان دارند به کار می‌گیرند تا مانع از نفوذ ایران به سیستم‌های کامپیوتری بسیار حساس اسرائیل شوند." اوفففف ایول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس