برجام کمیت دیپلماسی نوروزی امسال آمریکایی‌ها در قبال ایران را بالا برد و آنان را دست به دامن مفاهیمی چون سبزی پلو ماهی و شعرهای فریدون مشیری کرد. اکنون مردم ایران باید این‌ها را با امثال «دهه‌ها تحریم و حمله موشکی به هواپیمای مسافربری» خود مقایسه کنند.

گروه جنگ نرم مشرق- آمریکایی‌ها از هر فرصتی برای بهره‌برداری و استفاده در دیپلماسی عمومی به نفع خود استفاده می‌کنند؛ آمریکا در دیپلماسی عمومی سعی می‌کند با هر وسیله‌ای با بدنه عام مردم در سرتاسر جهان ارتباط برقرار کند تا بتوانند ارزش، فرهنگ و حتی خواسته سیاسی خود را در ذهن و روان مردم قرار دهد تا در آینده بتوانند از این پتانسیل برای پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی خود بهره‌مند شوند.

آمریکا‌یی‌ها حتی به این دیپلماسی عمومی آنقدر متکی شده‌اند که آن را در قبال کشورهای مخالف و دشمن خود مانند ایران نیز آزمایش می‌کنند تا شاید در کنار عملیات دیگری مانند نفوذ و تحریم بتوانند ایرانیان را در برابر خود از منظر اعتقادی خلع سلاح کنند.

سال نوی ایرانیان یکی از آن فرصت‌های مناسب برای آمریکایی‌هاست تا دوباره خود را به مردم ایران نزدیک کنند که البته در این میان پتانسیل خوبی مثل برجام نیز بهانه دوچندانی برای مانور تبلیغاتی به‌دست آنان جهت اظهار دوستی به مردم ایران داده است. مسئله برجام آنقدر از نظر آمریکایی‌ها دارای اهمیت است که امسال به غیر از اوباما که چند سالی است در نوروز به‌طور مستقیم با مردم ایران صحبت می‌کند، وزارت خارجه آمریکا نیز به‌صورت رسمی و غیررسمی با محور قرار دادن نوروز و همچنین استفاده از کارمندان ایرانی آمریکایی کاخ سفید به دنبال نمایش چهره "ایران‌دوست" برای مردم ایران بود که در واقع پیاده‌سازی دستورات دیپلماسی عمومی با استفاده از رسانه‌های مختلفی مانند سفارت مجازی آمریکا، کانال‌های تلگرامی، توئیتر، صدای آمریکا، بی‌بی‌سی فارسی و غیره صورت گرفت.

بچه گول‌زنی ملی با طعم سبزی پلو و ماهی // درحال ویرایش
سال نوی ایرانیان یکی از آن فرصت‌های مناسب برای آمریکایی‌ها است تا دوباره خود را به مردم ایران نزدیک کنند

جالب آنکه کنگره آمریکا نیز از قافله دولت‌مردان آمریکایی عقب نماند و در این رابطه سازمان جوامع ایرانی در آمریکا به مناسبت فرارسیدن نوروز، مراسمی در کنگره آمریکا برپا کرد. جشنی نوروزی که شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در آن شرکت کردند و به ایرانی‌ها نوروز را تبریک گفتند. این رویکرد دیپلماسی عمومی آمریکایی به‌گونه‌ای تنظیم شده که هر مخاطبی زمانی که در معرض این پیام‌ها قرار می‌گیرد، ممکن است لحظه‌ای تمام دشمنی‌ها و جنایت‌های آمریکایی‌های در قبال ملت ایران را فراموش کرده و با پیام "ایران‌دوستی" آمریکایی‌ها احساس قرابت کند.

بچه گول‌زنی ملی با طعم سبزی پلو و ماهی // درحال ویرایش
کنگره آمریکا نیز امسال با کمک سازمان جوامع ایرانی در آمریکا به مناسبت فرارسیدن نوروز، مراسمی در ساختمان خود با حضور تعدادی از نمایندگان برگزار کرد

تحلیل پیام نوروزی اوباما به مردم ایران

تیم دیپلماسی عمومی آمریکا، متن پیام نوروزی اوباما را ابتدا با صحبت‌های خودمانی با مردم ایران که شامل تبریک سال نو به زبان فارسی و همچنین تاکید بر خوردن سبزی پلو ماهی و.. (دیپلماسی غذایی) تنظیم کرده بودند. در ادامه نیز پس از خواندن ترجمه انگلیسی یکی از شعرهای فریدون مشیری، از شعرای فقید ایران، گفت: «من هر سال به عنوان رئیس جمهوری آمریکا از این فرصت امید بهاری استفاده کرده‌ام تا به‌طور مستقیم با مردم ایران در مورد اینکه ما چگونه می‌توانیم پنجره‌ای نو باز کنیم و رابطه‌ای جدید را بین دو کشورمان آغاز کنیم صحبت کنم. اکنون برای اولین بار طی دهه‌ها فرصتی برای آینده‌ای متفاوت هست». جالب آن‌که کارشناسان دیپلماسی عمومی آمریکا با وجود مطلع بودن از ریشه‌های عمیق دینی مردم ایران اما حتی یک اشاره کوچک نیز نسبت به این قسمت از زندگی مردم ایران در متن پیام اوباما قرار ندادند.

بچه گول‌زنی ملی با طعم سبزی پلو و ماهی // درحال ویرایش
تیم دیپلماسی عمومی آمریکا، متن پیام نوروزی اوباما را ابتدا با صحبت‌های خودمانی با مردم ایران که شامل تبریک سال نو به زبان فارسی و همچنین تاکید بر خوردن سبزی پلو ماهی و.. (دیپلماسی غذایی) تنظیم کرده بودند

اوباما سپس بخش قابل توجهی از پیام نوروزی خود را بر محور برجام و دست‌آوردهای آن برای ایرانیان اختصاص داد و به‌طور تلویحی می‌توان این قسمت از پیام را واکنش و پاتک به گفتمان "نفوذ" که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده دانست؛ تاکید بر ارتباط‌گیری دانشگاهیان در مقابل هشدار اخیر رهبری درباره نفوذ آکادمیک، تاکید بر نقش استارت‌آپ‌ها، ضرورت حضور مستقیم آمریکایی‌ها در اقصی نقاط ایران: «من می‌دانم که آمریکاییان مشتاقند بیشتر فرش‌های زیبای ایرانی، خاویار، پسته و زعفران بخرند. گردش‌گران بیشتری از مراکز تاریخی مانند شیراز، تبریز و اصفهان دیدار خواهند کرد و پول‌های‌شان را در مغازه‌ها و رستوران‌های شما خرج خواهند کرد»؛ و نیز استفاده از واژه دریچه و پنجره، همه حکایت از طراحی یک گفتمان واکنشی و دفاع تهاجمی در مقابل بحث "نفوذ" و بازداشت‌های اخیر متهمان به جاسوسی برای آمریکا از سوی ایران است.

هدف قراردادن جوانان و مشکلات اقتصادی آنها مانند ایجاد شغل یکی دیگر از محورهای متن پیام اوباما بود که این اتفاقات خوب اقتصادی را با مسئله برجام گره زده و در انتها نیز با هوشمندی و استفاده از تنظیم خوب تاریخ سفر اوباما به کوبا (بعد از انتشار این پیام نوروزی)، تعامل با کوبا را به عنوان الگویی از دشمنان آمریکا برای ایرانیان معرفی می‌کند و به ایرانی‌ها می‌گوید که با آمریکا کنار بیایند: « دیدار مان یادآور این است که حتی پس از دهه‌ها بی‌اعتمادی، دشمنان قدیمی می‌توانند راهی تازه را در پیش بگیرند».

بچه گول‌زنی ملی با طعم سبزی پلو و ماهی // درحال ویرایش
در انتهای این پیام نیز با هوشمندی و استفاده از تنظیم خوب تاریخ سفر اوباما به کوبا (بعد از انتشار این پیام نوروزی)، تعامل با کوبا را به عنوان الگویی از دشمنان آمریکا برای ایرانیان معرفی می‌کند و به ایرانی‌ها می‌گوید که با آمریکا کنار بیایند

دیپلماسی نوروزی وزارت خارجه آمریکا

وزارت خارجه آمریکا ابتدا در حساب توئیتری فارسی‌زبان خود با نمایش تصویر سفره هفت‌سین در تالارورودی ساختمان این وزارت‌خانه، دیپلماسی نوروزی را شروع کرد و سپس جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به مناسب نوروز، همانند اوباما و با همان تکنیک‌ها مردم ایران را مورد خطاب قرار داد و با تاکید بر ارتباط مسائل اقتصادی مردم ایران با ارتباط و مذاکره با آمریکا مانند برجام گفت: «برای ما که در ایالات متحده هستيم، این روز فرصتی است تا مشارکت‌های صدها هزار ایرانی-آمریکایی را به یاد بياوريم، که نام خود را در تجارت، خدمات عمومی، قانون، پزشکی، پژوهش، موسیقی و موارد بسیار دیگر حک کرده‌اند. برای مردم ایران، امیدواریم اين نوروز نه تنها شروع سالی دیگر، بلکه همچنین شروع آینده‌ای روشن‌تر، به معنای فرصت‌های اقتصادی بزرگتر در کشور، تعامل پربار و افزوده با جامعه بین‌الملل، دسترسی به حقوق و آزادی‌هایی که دیگران در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند، باشد».

بچه گول‌زنی ملی با طعم سبزی پلو و ماهی // درحال ویرایش
وزارت خارجه آمریکا ابتدا در حساب توئیتری فارسی‌زبان خود با نمایش تصویر سفره هفت‌سین در تالارورودی ساختمان این وزارت‌خانه، دیپلماسی نوروزی را شروع کرد و سپس جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به مناسب نوروز، همانند اوباما و با همان تکنیک‌ها مردم ایران را مورد خطاب قرار داد

به غیر از کری کارمندان دفتر ایران در وزارت امورخارجه آمریکا که شامل دو زن ایرانی نیز می‌شد، در کلیپ کوتاهی و به زبان فارسی فرا رسیدن نوروز را به ایرانیان تبریک گفتند.

بچه گول‌زنی ملی با طعم سبزی پلو و ماهی // درحال ویرایش
در ادامه دیپلماسی نوروزی، کارمندان دفتر ایران در وزارت امورخارجه آمریکا که شامل دو زن ایرانی نیز می‌شد، در کلیپ کوتاهی و به زبان فارسی فرا رسیدن نوروز را به ایرانیان تبریک گفتند

مصاحبه بی‌بی‌سی فارسی با 5 کارمند زن ایرانی کاخ سفید

بی‌بی‌سی فارسی نیز در راستای دشمنی‌زدایی از آمریکا در اذهان مردم ایران اقدام به مصاحبه با کارمندان ایرانی آمریکایی کاخ سفید کرده و آنها را به عنوان افراد موفق و دارای پشتکار معرفی می‌کند.

بچه گول‌زنی ملی با طعم سبزی پلو و ماهی // درحال ویرایش
بی‌بی‌سی فارسی نیز در راستای دشمنی‌زدایی از آمریکا در اذهان مردم ایران اقدام به مصاحبه با کارمندان ایرانی آمریکایی کاخ سفید کرده و آنها را به عنوان افراد موفق و دارای پشتکار معرفی می‌کند

در این مصاحبه خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی اجازه پیدا کرده وارد کاخ سفید شود و در گزارش خود با تقلیل کاخ سفید به یک مرکز تصمیم‌گیری اداری دولتی با کارمندان عادی، اشتغال 5 زن ایرانی در کاخ سفید را بی‌سابقه می‌نامد. در این مصاحبه کوتاه ماندانا فاطمی (کارمند دفتر روابط عمومی)، پانته‌آ فاعد (کارمند دفتر امور اجتماعی)، فریال گواشیری (دستیار ویژه باراک اوباما)، سحر نوروززاده (مدیر میز ایران در شورای امنیت ملی کاخ سفید) و هدیه غفاریان (مدیر دفتر گل‌آرایی) شرکت کردند و حضور خود در کاخ سفید را افتخار ایرانی‌ها اعلام کردند.

بچّه‌گول‌زنی آمریکایی‌ها تمام نمی‌شود!

کارنامه آمریکایی‌ها در قبال مردم ایران کار را برای آنها در دیپلماسی عمومی سخت کرده است؛ اقداماتی مانند کودتای آمریکایی - انگلیسی 28 مرداد، حمایت از شاه مخلوع، تحميل قانون كاپيتولاسيون و تحقير ملت بزرگ ايران‏ در قبل از انقلاب و تبدیل سفارت آمریکا در تهران به مرکز جاسوسی، مصادره اموال ايران‏، هجوم نظامى و واقعه طبس، كودتاى نوژه، حمايت تسليحاتى و اطلاعاتى آمريكا از صدام در ۸ سال جنگ تحميلى، حمله آمريكا به كشتى‏‌ها و سكوهاى نفتى ايران، هدف قرار دادن ایرباس ایران و شهادت 290 ایرانی بی‌گناه توسط ناو وینسنس و حتی دریغ از یک عذرخواهی، اعمال تحريم‌‏هاى ظالمانه عليه ايران، حمايت آمريكا از هر گونه فتنه و اغتشاش در سال‌هاى ۸۸ و ۷۸، کمک به ترور دانشمندان هسته‌‏اى ايران، حملات متعدد سایبری مانند ویروس استاکس‌نت به تاسیسات هسته‌ای و تاسیسات زیربنایی کشور، حمایت از گروهک منافقین و خارج کردن نام این گروه از لیست گروه‌های تروریستی، جلوگیری از پیشرفت ایران با فشار و تحریم فراوان، قانون ضدایرانی محدودیت سفر بدون ویزا به آمریکا در صورت سفر به ایران و عمل نکردن به تعهدات خود در برجام در بعد از انقلاب مواردی نیستند که از حافظه تاریخی ملت ایران پاک شود.

بچه گول‌زنی ملی با طعم سبزی پلو و ماهی // درحال ویرایش
با وجود دشمنی‌های متعدد آمریکایی‌ها در قبال مردم ایران مانند هدف قرار دادن ایرباس ایران و شهادت 290 ایرانی، دیپلماسی عمومی آمریکایی‌ها در قبال مردم ایران، به تعبیر رهبر معظم انقلاب بیشتر رفتاری شبیه "بچّه‌گول‌زنی" است

دولت‌مردان آمریکا اما همچنان با هر وسیله‌ای در تلاش هستند تا به مردم ایران اعلام کنند که ما دشمن شما نیستیم، ما دوست شما هستیم و برای مردم ایران در ظاهر دلسوزی می‌کنند اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب این رفتارها "بچّه‌گول‌زنی" است و اگر کسانی در داخل از تطهیر چهره آمریکا دست بردارند، و همچنین مسئولان کشور به آگاهی‌سازی از چهره واقعی آمریکایی‌ها برای آحاد مردم اقدام کنند، به‌دلیل تعدد موارد دشمنی آشکار آمریکایی‌ها با ایرانیان بعید به‌نظر می‌رسد که آنها با دیپلماسی عمومی فعال خود بتوانند نظر دوستی مردم ایران را به سمت خود جلب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • ایرانی ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    به خدا اگر اینها دستشون به ایران برسه چنان بلایی سر مردم ایران خواهند آورد مه عراق و افغانستان مثل بازی کودکان در مقابل جنگ پیش اون باشه کاری میکنن که تا هزار سال کشوری جرات نکنه اینطور برنامه هاشون رو نقش بر آب کنه
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    همین که قرآن تو این سفره نیست یعنی هیچ ربطی به ایرانان نداره. آمریکا سبزه شو گره بزنه بلکه خدا گره بختشو جای دیگه وا کنه!
  • مبارز بیکاری ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    لطفا مشکل بیکاری رو با احداث کارخانه ها و صنایع و... حل کنید و واردات رو کم کنید البته به جز ماشین چون کشوری که دومین منابع نفت جهان رو داره نباید پراید سوار بشه و جونش کف دستش باشه و جوانانش دغدغه اشتغال داشته باشند شما ها که عرضه ندارید 2 تا خودرو درست و حسابی تولید کنید ؛ مسولان دولتی لطفا به فکر جوانان باشید نمی دونم شبها چطور راحت سر به بالین میگذارید ؛ به امید روزی که هیچ جوانی بیکار نباشه
  • ناشناس ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    شما هر چه جوش بزنی و صغری کبری بچینی منطق و حرف حساب و عقلانیت کار خودش رو میکنه مردم بیشتر از شما فهمشون میرسه و از شما سیاست مدارتر هستند و می توانند دوستی و دشمنی و دروغ و راست را تشخیص بدهند حالا چاپ نکنید چون عادت شماست که هر چی دوست دارید نمایش می دید و طاقت نظر مخالف را ندارید
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    ای بابا طبق نظر تقی زاده و تقی زادهای دوران ، ما که چیزی برای ارائه به جهان نداریم! بذارید ما جهان سومی ها و لبو فروشها با همین فرهنگ جهان سومی خودمون خوش باشیم! شما چقدر متواضع ! هستید که خودتون را در سطح فرهنگ ما جهان سومی ها پایین میارید!
  • امیر ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    سفره هفت سین در کنار پرچم نجس حالم بهم خورد
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    مشرق ممنون چرا که جایی هست که نظراتمون رو بیان کنیم. متاسفانه جریان فریب و خاموش کننده صدای مخالف که مدعی آزادی هم هست با خفه کردن صدای اکثریت سعی دارد نشان دهد که اقلیت "بی شمار است"! یکی از مصادیق آن اشاعه این دروغ است که ملت ایران علاقه به رابطه با دولتمردان آمریکا دارد اما واقعیت این است که ملت ایران علاقه به رابطه با 99% ملت آمریکا دارد و نه یک درصدی که صدای مخالفان را در وال استریت خفه کردند.
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    حالا کی گول می خوره ؟!
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    گداها پول بیشتری خرج می کردید یه سفره خیلی تجملی پهن می کردید راستی جای قرآن هم خالیه
  • ناشناس ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    امریکایی ها تعامل با کوبا را برای ما مثال میزنند اما بعد از گذشت 50 سال هنوز تحریمها برعلیه این کشور را لغو نکرده اند و این نشانه غیرقابل اعتماد بودن امریکاست .
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    خنگ گول دشمن ها همیشه دشمن باقی می مانند چیشه دلتون لک زده برای شکنجه دادن طرفداران تان که تاریخ مصرف هاشون در حال تمام شدنه ؟!
  • مهرداد ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    اعتماد به شیطان بزرگ فقط فرصت سوزی است و در مسئله برجام هم این مسئله دارد به اثبات میرسد .
  • مرگ بر آمریکا ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    دلقک های آدم کش آمریکا شیطان بزرگ است ولاغیر
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    داماد جان کری ایرانیه ایا یک مدیر رده پایه ی ما هم دخترش رو به یک افغانی میده؟
  • نسل اول انقلاب ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    متاسفانه در کشور ما بچه های ساده لوح اصلاح طلب وجود دارند که خیانت امریکا از کودتای 28 مرداد گرفته تا کاپیتولاسیون و ساقط کردن هواپیمای مسافربری و تحریمهای ظالمانه و عمل نکردن امریکا به تعهداتش در برجام و غیره را نادیده میگیرند و خام دیپلماسی غذایی دشمن می شوند.
  • ناشناس ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    بچه های ساده لوح اصلاح طلب ! خخخخخ .
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    چقده بی ذوق و سلیقه سفره هفت سین چیدن حداقل به طرفداران شان احترام بیشتری می ذاشتن و سفره با کلاس و شیک پهن می کردن !!!!! اونم اون اربابان سیاست و حقه بازی و پولدار یعنی اصلا برای طرفدارانشان اصلا ارزش قائل نیستن
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    غرب پرستها و غرب گراها تحویل بگیرن که تحویلشون نگرفتن ههههههه طویله هاشون پر بوده احتمالا آخه این چه سفره ای اصلا برازنده حقه بازها و کاسه لیس هاشون نیست
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    اصلا قشنگ نیست
  • ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    عمدا زشت چیدن همزمان با این کارشون دارن توهین هم می کنن به طرفدارانشان که اصلا آدم حسابتون نمی کنیم فقط دست مون برسه به منابع انرژی ایران دیگه همتون عین سگ که خوبه عین الاغ باید برامون نوکری و ار ار و هَمّالی کنید! عَملِه ها !
  • ناشناس ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    بله مردم ایران فهم شون میرسه و به خوبی میدانند که امریکا قابل اعتماد نیست چرا که دشمنی خودشون را از ساقط کردن دولت قانونی ایران در 28 مرداد تا دفاع تمام قد از صدام در جنگ تحمیلی تا سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ما با 290 مسافر تا تحریمهای بانکی و نفتی اخیر تا حمایت از آشوبهای داخلی در فتنه 78 و 88 تا آزاد نکردن پولهای بلوکه شده ایران در برجام و غیره ثابت کرده اند.
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا مردمی میتوانند کشور خودشان را حفظ کنند، مردمی می توانند مملکت و ملت خودشان را نجات دهند، که معنویت داشته باشند. ا اگر معنویت در کار نباشد و همه مربوط به مادیات باشد هرجا آخور بهتر است سر آن آخور می روند ،ولو اینکه آن آخور را آمریکا برایش درست کند."امام خمینی"
  • محمد ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    دوست من،همین جوری نظر نده، به نظر شما ممکنه خصلت درندگی یک گرگ از بین بره؟؟ امریکا هم همینطوریه، خصلتش استعمار کردن کشور های دیگه است ما هم استقلال کشورمون رو بدست نیاوردیم که از دست بدیم
  • محمد ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    الان چه ربطی به موضوع داره؟؟
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    اگه کسی گول بخوره حتما به دکتر مغز و اعصاب و روان شناس خودش رو نشون بده حتما
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    کار آمریکایی ها اصلا عجیب نیست اون غادر هست مکار طبیعیه بدونن چه کنن اما انصافا اونی که فریب بخوره از پدیده های نادر جانوری است
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    اگه کسی گول خورد حتما مستندهای راز بقا زیاد ببینه از گونه های هم نوع اش در جنگلهای آمازون زیاد پیدا می شه
  • ناشناس ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    مرگ بر امریکا دشمن اصلی ما امریکاست . امریکا تا زمانیکه روحیه قلدری و استکباری دارد و ملت های استقلال طلب را سرکوب می کند و از رژیم کودک کش صهیونیستی و تروریسم در منطقه حمایت میکند تعامل با آنها معنا ندارد مگر اینکه رفتار خود را تغییر بدهند و آدم بشوند.
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    وااااااااااااااااااااااااااای خدایا آخه این چه استدلالیه که می گن ؛ " همین که قرآن تو این سفره نیست یعنی هیچ ربطی به ایرانان نداره " آخه الان کلی ایرانی ضد انقلاب و غیرانقلابی هم با خواننده های فاسق و بدکاره شان سفره هفت سین پهن می کنند به همراه قرآن !!!!! اونا ایرانیهای فاسد و فاسق و به درد بخور برای امپراطوری آمریکا هستن
  • مهدی ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    آره ما هم باور کردیم.
  • عباس ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    لطفابه رییس جمهور محترم بگین اینقدر سنگ امریکا وبرجام رو به سینه نزنند ، مردم رییس جمهور انتخاب کردن که جلوی امریکا و استکبار بایستد ولی ایشان این کار را نمی کنند ، تازه دارند ازبرجام ۲ می کنند .
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    اصولگرا ها خاصه اصولگراهای پایداری که بحمدالله خیلی زیرک و با فراست هستند و هرگز فریب آمریکایی ها را نخورده اند و نمی خورند بیچاره اصلاحطلبان که خیلی ساده لو اند فریب این عوام فریبان را هماره می خورند. خدا هدایتشان کند.
  • حسین ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    اولا افغانی ها برادران و خواهران هم دین و هم نژاد ما هستند و این مسائلی از این قبیل که شما عنوان کردی توسط همون انگلیسی به وجود آمد که افغانستان را از سرزمین پارس جدا کرد. ثانیا قیاس شما بسیار اشتباه هست ، شما میای کشورهایی که تمدن هزاران ساله و مسائل قومی ممکنه داشته باشند با کشوری که تمدن نوپا داره و کلا هیچ قوم خاص و یک دستی در اون زندگی نمنیکنن مقایسه میکنی؟ ثالثا داماد این آقا ملیت آمریکایی داره ، خوب مگه در ایران کسی به غیر از ملیت ایرانی و دین به ریشه نژادی طرف و اینکه جد و آباد داماد کی بوده است میده!!!؟
  • ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    اقا ناشناس كه گفتي ايراني ها دخترانشان را به افغان ها نميدهند ولي داماد كري ايراني است مثلا فكر كردي كري دخترش را به ان ايراني داده ؟ اينجا كسي دخترش را بكسي نميدهد خود دختر هست كه شوهرش را انتخاب ميكند خوب يا بد اينگونه است بنابراين زود چماقت را بر ندار تو سر ايراني ها بزن عزيزان مشرقي سال نو بر شما مبارك و فرخنده باد
  • ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    اوباما برو عمتو سیاه کن نزار هر چی لایق تو و خانوادته بگم
  • قاسم ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    فقط اسم ایرانی را یدک میکشه یا اصالت ایرانی خودش را هم حفظ کرده؟
  • مهدی از قم ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    از این همه منطق و هوش شما هموطن در عجبم
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    اشتباه منفی دادم
  • دکتر گاوچرون از کومور ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    عاشق عکس سوم شدم :)) .. سبزی پلو و ماهی هم خواهد بود .. شاید کمی هم نان برنجی =)) =)) وای مامانم اینا چقد این اوباما رمانتیکه .. حالا ترامپ اگه بیاد تو اولین پیام نوروزیش یه ماهی زنده رو جلوی دوربین تیکه تیکه میکنه خخخ
  • مسعود ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    اولا این که اگه قرار باشه هی تاریخ رو نگاه کنی باید کل رابطتونو با مقدونیه و روسیه و یونان و ... قطع کنی بعدشم اگر هم به کشتن باشه باید بیشتر از عربستان متنفر باشید که دیگه خودتون میدونید
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    ادم هرچی باشه جا داره ولی بلندگوی بی بی سی شدن جای تفکر داره هوطن میهن دوست!!!
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    شما هم به حکم خدا مختارید باور کنید یا نه ولی هرگز و هرگز و هرگز حرف حساب از دهان مدافعان و عاملان کشتارهای وسیع از هیروشیما گرفته تا سوریه و عراق و فلسطین و یمن بیرون نمی آید و این نظر شما من را مجاب میکند که شما هم کم از آنها ندارید و اگر ته دلتان غنج زده از این ژستهای آبکی فکر نکنید سیاستهای کثیف جهانخواران نشانه دوستی آنهاست که تجربه بارها ثابت کرده کارگزاران در کشورهای هدف تاریخ مصرف مشخص دارند و فقط ساده لوحان چشم پوشی میکنند
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    خب برادر دستشون رو به ایران نمیرسونیم .
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    زمان قاجار هم به وادادگی و کشور فروشی میگفتن عقلانیت و روشنفکری. بزدلی و وهم خودتون رو پشت اسم منطق قایم نکنید.
  • مهگانه ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    دقیقاً ! زیرا که دیدم که با افغانستان و عراق که آنچنان سیلی هم مثل ملت ایران به گوش حاکمان آمریکا ننواختند چه کردند ! و اگر خدای ناکرده دستشان به ایران برسد آن را حداقل پانصد سال به عقب بر می گردانند
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    خخخخخخخخ و یه شوهر قلچماق هم نصیبش کنه
  • قیاسی ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    راست هم میگی ها ! اگر کلک نیست و راست می گویند چرا حداقل پرچم ایران را کنار سفره هفت سین نگذاشته اند
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    متأسفانه ساده لوح و راه راه تو مملکت کم نداریم
  • یک کرمانشاهی ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    خخخخخخ، نان برنجیَ کَی کرماشانَم که هَشتین ، عجب رویی داری بِرا !
  • پرستار ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    اينايي كه منفي داديد اگر دين نداريد حداقل ازاده باشيد......
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    اولا بفرمایین منظورتون از عقل و فهم و منطق چیه که با یک سفره ای که اون سر دنیا چیده شده باید پی به علاقه و محبت راستین ببره دوما کاش شما با اینهمه عقل و مظنق خودتون رو سخنگوی مردم نمیدونستین چون مردم واقعی که خودشون حضور واقعی و علنی دارن هر سال 22 بهمن ساعتها مرگ بر آمریکا رو داد میزنن
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    چه ربطی داشت دقیقا ایران و آمریکا به ایران و افغانستان؟ بعدش هم از کجا معلوم شاید از اول نژادش مال ایران نبوده اتفاقا ایرانی بودنش گذر موقت بوده
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    بهت قول میدم دفعه دیگه قرآن هم برای فریبمون بذارن. همونطور که پرچم قرآن ناطق رو پایین کشیدن. :(
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    چرا به همه چیز با دید منفی نگاه می کنید بابا کشور ما چیزی برای گفتن در دنیا ندارد وقتی نان و آذوقه و ..... از این کشورهایی که شما نمی پسندید وارد می شود پس زیاد جوش نزنید برای فشار خون خوب نیست.
  • ناشناس ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    نمیدانم به جهالت شما بخندم یا گریه کنم ! کنگره امریکا هر روز بدنبال تصویب تحریمهای جدید ضد ایرانی است و کاندیدای ریاست جمهوری امریکا هم همگی مواضع ضد ایرانی دارند و دشمنی امریکا با ملت ایران برای همگان محرز و آشکار است .
  • ناشناس ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    این حرکات اوباما و جان کری عوامفریبی است و مردم زیرک و هشیار ایران گول این یانکی ها را نمی خورند.
  • جابر ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    اون عکس موشک و هواپیمای مسافربری دلم را کباب کرد. 290 نفر یکجا کشته بشه خیلی دردناکه.
  • گمنام ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    واقعا این دیدگاهت جای تاسفه ...برو تو دنیا بگو من یک افغانیم همه میگن کجا هست اینجا=))) عیزم ایران کجا افغانستان کجا..افغانی ها و اعراب وجه بسیار بدی در دنیا دارند
  • گمنام ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    عه برو ببین کی رفته تو جبهه اصلاح طلبا... لاریجانی رفت تو لیست اصلاح طلبان که البته قبلا جز لیست پایداری بود...ازمن به تو نصحیت هیچوقت سیاست را یکطرفه و برحسب علاقه ات قضاوت نکن ...من طرف هیچ حزبی نیستم و مطیع رهبریم..اینو گفتم که بعد دوستان منو متهم نکنند
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    نه مخاطبین باهوش دختر کری چند همسری هست حالا یکی رو هم برای تبلیغات گفتن ایرانی خدا می دونه چقدر پشت پرده توی سرش می زنن و تحقیرش می کنن و دخترش با همون شوهر امریکایی اش روزگار می گذرونه واقعا فکر کردید همسر اصلی اش واقعا یه ایرانی فکستنی هست و شوهر های خوب هم قواره آمریکایی اش رو ول کرده نه بابا با این همه اطلاعات جورواجور چرا غیراین فکر کردید اصلا کی گفته این جانواران کت و شلواری و یا دکولته تک همسری هستن ؟!!!!!!!!!!!!!!!!! اخه مگه می شه !!! مسلمه کلی مسر مورد علاقه دیگه هم دارن تا دنیا بهشون سخت نگذره
  • یاسر ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    خدا داند
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    واقعا باید به عقل کسیکه ایران رو با افغانستانی که مستکبرین جهان چند دهه است که نابودش کردند و هیچی ازش باقی نزاشتن مقایسه بکنه باید شک کرد. آقای ناشناس 00:49 حتی دشمنان ایران و ایرانی هم به فرهنگ.هوش و اتحاد و ایمان مردم ایران باور دارند و ازین موضوع وحشت دارند بعد جنابعالی داری همچین مقایسه ای انجام میدی؟! آمریکا و آمریکایی فقط به غیر از مقوله تکنولوزی و حوزه های صنعتی و چند بخش دیگه که البته اونارو از راههای نامشروع و مورد ظلم قرار دادن ملتهای جهان به دست آورده در تمام حوزه ها از ایران و ایرانی عقب هستند و براشون باعث افتخاره که با یک ایرانی در ارتباط باشند. واقعا تو ایرانی هستی؟!
  • مهدی ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    دوست عزیز شما فقط روی میز را که سفره هفت سین چیده شده را میبینید ، لطفا به ریز میز هم توجه کنید ، آمریکایی ها زیر میز تحریم و فشار و نامردی و چپاول و غارت و تهدید و حمله نظامی و .... قرار داده اند و منتظر گول خوردن ایرانی ها بواسطه روی میز هستند تا نیات پلید خود عملی نمایند .
  • ملی گرای غیر مذهبی ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    خاک بر سر وحشی امریکا وامپریالیسم
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    آخه تو که عربی از چی ایرانی حرف میزنی؟
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    اون کسی که مقدونیه و یونان رو برای ملاک قرار ندادن تاریخ مثال میزنه با خودش خلوت کنه ببینه اگر با عقل سلیم قرار بود نظر بذاره یونان دوهزار سال پیش رو با آمریکای معاصر مقایسه میکرد یا همین نظام فعلی عربستان که با هدایت غرب مستقر شد نهایت عامل دشمنیها با ما میپنداشت متاسفانه هوا و هوس به شدت عقل عده ای را زایل کرده تا جایی که واقع بینی عاقلان میشود دید منفی و هوسبازی خودشان میشود واقع بینی
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    خوب اینا بسیار متوجه راز مست شدن یک عده از تعریف ایرانیها خیلی مهمانوازند شده اند. کلاه بزرگ با صورت جذاب و محبت آمیز برای ساده لوحی که حس روشنفکری دارد. تبریک عید میگه و هنوز بانکهای ایران مشکل با شبکه های بانکی بین المللی دارند به علت انجام ندادن تعهدات همین یانکیها. تبریک عید میگه و و تحریم جدید می کنند. تبریک عید میگه و موضوع سیستم دفاعی کشور را بهانه جدید بعد از هسته ای کرده اند. تبریک عید میگه و اوون زن متاسفانه ایرانی که خانواده با سابقه ای دارند, به عنوان سفیر آمریکا در سوئد قرار می دهد جایی که یکی از مراکز تجمع جدایی طلبان و منافقین است.
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    وجود حضراتی مثل جنابعالی در صدر مسولین و تصمیم سازان کشور با این دید که ما فقط در "آبگوشت بزباش و قورمه سبزی مهارت داریم" باعث شده با وجود میلیون ها جوان مستعد و تحصیل کرده انقدر تو دنیا ذلیل و ذبون باشیم و مدام چشم به دستان استعمارگران غربی....
  • اصلاح طلب ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    خفه شو
  • ایرونی ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    مشرق ریه عوض کن حضرت لسان الغیب خطاب به روسای جمهور دو کشور فرمودند: درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد نهال دشمنی بر کن که رنج بی شمار آرد آسایش دو گیتی در تفسیر این دو حرفست با دوستان مروت با دشمنان مدارا
  • العبد ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    چرا توی خلاصه تیتر نان برنجی را ننوشتید. نان برنجی خیلی مهمهِِ
  • ناشناس ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    0 0
    به فرموده قرآن کریم:اشداءعلی الکفار رحماء بینهم .
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    0 0
    واییی خدا تو دیگه چقدر احمقی=)))) منظورشون این بود درست ظاهرسازی نکردن:)))
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    خودت خفه شو اصلاح طلب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس