کد خبر 549700
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶

این امر در یکی از نامه ‏های هرمز قریب، رئیس تشریفات شاهنشاهی، به تیمسار علی محمد خادمی، مدیرعامل هواپیمایی ملی ایران، به چشم می‏‌خورد.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ فرح پهلوی، همسر محمدرضا شاه، در دوران سلطنت همسرش سفرهای زیادی به داخل و خارج از کشور داشت. تشریفات کل شاهنشاهی مسئول انجام ترتیبات لازم در سفرهای خاندان پهلوی بود. این امر در یکی از نامه ‏های هرمز قریب، رئیس تشریفات شاهنشاهی، به تیمسار علی محمد خادمی، مدیرعامل هواپیمایی ملی ایران، به چشم می‏‌خورد.

به دنبال دعوت رسمی جمهوری خلق چین از فرح پهلوی جهت سفر به این کشور، تشریفات کل شاهنشاهی ضمن ارسال صورت همراهان فرح پهلوی در این سفر، از خادمی خواسته که در تنظیم برنامه پرواز سلطنتی فرح پهلوی با جت بوئینگ 707 نکاتی چون: زمان توقف‏ ها، تعداد توقف ‏ها، تهیه هواپیمای چارتر و ...را در نظر داشته باشد.

 

شماره 906/2ت 

تاریخ 21/6/51  
پیوست  دارد          
   نشان تاج

        تشریفات کل شاهنشاهی

تیمسار علی محمد خادمی

مدیرعامل هواپیمایی ملی ایران

بنا به دعوت دولت جمهوری خلق چین علیاحضرت شهبانوی ایران در تاریخ یکشنبه 26 شهریور ماه 1351 عازم آن کشور می‏باشند و در بین راه یک شب در اسلام آباد توقف خواهند فرمود. خواهشمند است دستور فرمایند برنامه پرواز سلطنتی را با جت بوئینگ 707 طوری تنظیم فرمایند که نکات مشروحه زیر رعایت گردد.

1-برنامه پرواز از تهران در روز یکشنبه 26 شهریور ماه (17 سپتامبر) طوری انجام شود که هواپیمای اختصاصی ساعد چهار و نیم بعد از ظهر به وقت محلی در فرودگاه اسلام آباد به زمین بنشیند.

2- روز دوشنبه 27 شهریور ماه (18 سپتامبر) برنامه پرواز از اسلام آباد به نحوی تنظیم گردد که هواپیمای اختصاصی ساعت 3 بعد از ظهر به وقت محلی در فرودگاه پکن به زمین بنشیند.

3- صبح روز چهارشنبه پنجم مهرماه (27 سپتامبر) موکب علیاحضرت شهبانوی ایران و ملتزمین به وسیله یک فروند هواپیمای چارتر از شانگهای به هنگ کنگ عزیمت می‏فرمایند. خواهشمند است نسبت به تهیه چارتر مورد نیاز اقدام فوری معمول فرمایند.

(این قسمت لازم نیست زیرا در تاریخ 21 شهریور ماه امروز تلگرافی از جناب آقای آرام رسیدکه دولت جمهوری خلق چین با کمال مسرت هواپیما در اختیار خواهد گذاشت و در 5 مهر از شانگهای به هنگ کنگ خواهد رفت.)

4- بازگشت موکب مبارک علیاحضرت شهبانوی ایران از هنگ کنگ به تهران با هواپیمای ایران ایر در روز شنبه هشتم مهر ماه طوری تنظیم گردد که قبل از ساعت 6 بعد از ظهر به فرودگاه مهرآباد تشریف فرما شوند.

متمنی است دستور فرمایند با در نظر گرفتن مراتب فوق برنامه پرواز اختصاصی را هر چه زودتر تنظیم و به تشریفات کل شاهنشاهی ارسال فرمایند. صورت اسامی ملتزمین رکاب به پیوست ایفاد می‏گردد.

رئیس کل تشریفات شاهنشاهی – هرمز قریب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    3 0
    من که منظور این خبرو نفهمیدم چیه اگه کسی فهمید به ما هم بگه
  • رضا ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    3 1
    الان که اینجوری نیست؟؟؟......تشریفات یعنی چی؟وزیرمیره فرودگاه بدلیل تاخیرورود هواپیماازمبدا،تاخیر...تازه اگه قبلا بلیط رزروکرده باشه؟؟....تشریفات مخصوص اونابودولاغیر.
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    1 0
    شما دیوونه این

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس