کد خبر 548063
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

محمد کاسبی گفت: تا به حال در ۳ اثر با موضوعیت امام رضا علیه السلام توفیق حضور داشته‌ام و همین موضوع تمام شرایط سخت کار در «همسفر خورشید» را بر من آسان می‌کرد و انرژی عجیبی به من می‌داد.

به گزارش مشرق، «محمد کاسبی» سریال همسفر خورشید را سخت‌ترین تجربه کاری در طول عمر خود توصیف کرد و گفت: تجربه دمای بیش از 60 درجه در فصل تابستان و ماه مبارک رمضان، در محیط‌هایی مانند استان‌های جنوبی کشور و استان یزد و کار از طلوع تا غروب آفتاب در جاده‌ها، فشار بسیار زیادی را به ما وارد می‌ساخت و می‌توان بگویم در طول تمام سالهایی که در تئاتر و سینما و تلویزیون فعالیت دارم، هیچ یک از کارهایم مانند «همسفر خورشید» این چنین شرایط سخت و طاقت فرسایی به لحاظ جغرافیایی و سختی کار نداشت. و شرایط جوری بود که هر روز که برای فیلمبرداری آماده می‌شدیم من با خودم می‌گفتم امروز روز آخر زندگی من است!

محمد کاسبی «همسفر خورشید» را سومین تجربه بازیگری در آثاری با موضوع امام رضا علیه السلام دانست و افزود: به خاطر موضوع خاص سریال، قصه فیلم و قصه شخصی خود من ممزوج بودند. چرا که پیش از این هم در سال 1362 در «دو چشمه گیسو» و در بعد از آن نیز فیلم سینمایی «آسمان هشتم» در آثاری با موضوعیت امام رضا علیه السلام توفیق حضور داشته‌ام و همین موضوع تمام شرایط سخت کار در «همسفر خورشید» را بر من آسان می‌کرد و انرژی عجیبی به من می‌داد. بهرحال طبق فیلمنامه می‌بایست با علی که شخصیت نوجوان فیلم بود از راه‌های سخت بیابانی به سمت مشهد حرکت کنم و در واقع در جریان فیلمبرداری داشتم به حرم امام رضا علیه السلام نزدیک می‌شدم و می‌توانم بگویم خودم هم همسفر خورشید شده بودم. و اینها باعث می‌شد که بگویم کار برایم لذت بخش بود.

بازیگر سریال «خوش رکاب» همسفر خورشید را اثری با شاخصه‌های کاملا ایرانی دانست که نمی توان آن را محصولی مشترک میان ایران و هند به حساب آورد و در این زمینه تصریح کرد: تولید مشترک در سینما و تلویزیون معنا و مفهوم خاصی دارد که علاوه بر همراهی در ساخت و مرحله تولید، می‌بایست در مرحله اکران جهانی یا نمایش تلویزیونی هم همکاری‌هایی صورت بگیرد. اما سریال «همسفر خورشید» اساسا و از ابتدا در این فضاها قرار نداشت و فقط تعدادی از بازیگران و لوکیشن‌های ما در هند بود، نه اینکه تولید مشترکی میان ایران و بالیوود به حساب بیاید، یا اینکه بگوییم این اثر یک همکاری میان تلویزیون ایران و تلویزیون ملی هند بوده و قرار است این فیلم در تلویزیون ملی هند هم به نمایش درآید. از ابتدا هم اینگونه نبود و صرفا تعدادی از بازیگران و لوکیشن‌های ما مربوط به هند می‌شدند؛ مانند بسیاری دیگر از آثار ایرانی که در کشورهای مختلفی نظیر ترکیه و سایر کشورهای اروپایی ضبط می‌شوند و همکاری استراتژیکی میان سینمای ما و سینمای آن کشورها به حساب نمی آید.

سریال همسفر خورشید به کارگردانی علی شاه حاتمی و بازی محمد کاسبی، کیهان کلهر، یوسف مرادیان و... روایت گر داستان نوجوانی هندی و مسلمان به نام علی که همراه خواهر و مادربزرگش در یکی از محله‌های فقیرنشین بمبئی زندگی می‌کند، به بیماری تنفسی مبتلا است و با سختی‌های بسیار می‌خواهد به زیارت امام رضا علیه السلام بیاید.

سریال «همسفر خورشید» این شب‌ها از شبکه یک سیما، شبکه افق و شبکه تهران روی آنتن سیمای ملی می‌رود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس