رئیس مرکز ملی فضایی با اشاره به مراحل آماده سازی ماهواره‌بر سیمرغ اظهار داشت: در برنامه زمان بندی و آماده سازی این ماهواره دو مرحله پرتاب آزمایشی و یک مرحله پرتاب قطعی در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی با اشاره به مراحل آماده سازی ماهواره‌بر سیمرغ اظهار داشت: در برنامه زمان بندی و آماده‌سازی این ماهواره‌بر، دو مرحله آزمایشی و یک مرحله پرتاب قطعی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مرحله آزمایشی این ماهواره‌بر اوایل سال 95 و شهریورماه 95 و مرحله بعدی آن به احتمال زیاد در بهمن‌ماه سال 95 خواهد بود.

 ماهواره‌بر سیمرغ از پروژه‌های بسیار مهمی است که  قرارداد ساخت آن مهرماه بین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امضا شد. کمتر از 10 کشور جهان توان طراحی و ساخت آن را دارند.

به گفته مسئولان سازمان فضایی نسل اول این ماهواره‌بر قادر است ماهواره‌برهای مخابراتی و سنجشی را تا وزن یکصد کیلوگرم در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دهد.

لازم به ذکر است، "طلوع یک" اولین ماهواره سنجشی جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند با دقت 25 مترمربع از فاصله 500 کیلومتری مدار زمین تصویربرداری کند. این ماهواره در دست تولید قرار دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • مغز متفکر ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    گنده ترشو بسازین الهی . آواکس برشو بسازین آمین
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    این آقای منوچهر منطقی یکی از افراد فرا جناحی هستش که هر جا میره، چه ایران خودرو باشه چه صنایع هوایی باشه و چه مرکز فضای
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    این راکت از بهمن امسال داخل سکوی پرتاب هست قرار بود دهه فجر پرتاب بشه تا اون موقع زنگ می زنه که!!!!!!!!
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    جالبه سوخت گیری هم شده به گفته امریکایها در فاکس نیوز
  • اصلاح طلب ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    تمام پرتاب های امسال رو لغو کردید که سال دیگه پرتاب کنید!!؟ آنهم سالی که ممکنه ترامپ رئیس جمهور باشه!!..حال شما خوبه!؟؟؟؟؟
  • رسول ایران ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    والا خیلی وقته که دارم برای پرتاب ماهواره بر سیمرغ لحظه شماری میکنم ....... ایشالا پرتاب موفقی داشته باشه......... در ضمن ماهواره های نظامی و.... رو حمل کنه که تو این برهه شدیدا بهشون نیازمندیم.....
  • احسان ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    قرار شد بیارن بذارن تو پارکینگ ما بارون بهش نزنه
  • احسان ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    کی بشه یه آواکس خوشگل بخریم دلت شاد بشه
  • حسین ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    الان یک عده معلوم الحال از دیدن این موفقیت عظیم ایران و مقایسه آن با ترکیه مفلوک که حتی یک موشک کوتاه برد هم نمیتواند بسازد به حال مرگ می افتند .
  • رضا ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    قرار 2 سال پرتاب بشود مدام بنا به دلایلی عقب می افتد . ما الان باید روی ماهواره بر های کلاس بالاتر از سیمرغ کار کنیم اگر میخواهیم به مدار های بالاتر و محموله های سنگین تر دسترسی پیدا کنیم که قطعا هدف نهایی همون هست. به اقایان توصیه میکنم برنامه های فضایی هند را الگو قرار دهند و مسایل سیاسی و غیره را جدا کنند اگر قرار هست ایران یک کشور فضایی بشود مانند هند اینجوری نمی شود
  • حسین ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    بر فرض ترامپ هم رئیس جمهور بشود چه شکری میخواهد بخورد ؟؟
  • امیر ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    در صورتی که شرایط زیر ساختهای کشور اجازه بده بعد پرتاب ها صورت بگیره نتیجه بهتری داره اینم باید در نظر بگیریم که ماهواره های ما تا الان تبلیغاتی و تجربی بودن و دیگه اینکه هزینه سنگینی برای کشور داره با شرایط فعلی امکان سرمایگذاری سنگین در این بخش فراهم نیست چون اقتصاد ما طی چند سال گذشته نصف شده و ما مجبوریم لقمه اندازه دهان برداریم و قدم هامون رو آهسته تر بر داریم تا نفس اقتصادی کشور تحت فشار بریده نشه به امروز کشور امید داشته باشید چرا که امروز سنگ بنای رویای آینده هست در واقعیت سرعت رسیدن به آرزو ها کمتر از رویاست صبور باشید هم نهال فضایی درختی تنومند می شود هم جوانه ماهواره میوه رسیده پس باز هم صبوری زمان بایدش صرف کرد
  • صادق ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    در جواب حسین آقا و به مصداق "دشمن نتوان ضعیف و بیچاره شمرد" عرض میکنم که ترکیه در سال 2012 ماهواره رصد نظامی خودش به نام Göktürk-2 رو توسط چین در مدار قرار داد. طبق نظر کارشناسان 80 درصد سخت افزار و 100 درصد نرم افزار این ماهواره بومی ترکیه است. دقت تصویر برداری این ماهواره 2.5 متره یعنی ده برابر دقیق تر از ماهواره ایرانی. در آخر باید بگم دست تمام متخصصین و کارکنان ایرانی عرصه دفاع رو میبوسم ولی باید تواناییهای دشمن رو به طور کامل بشناسیم و متناسب با اون خودمون رو تقویت کنیم نه اینکه هی بگیم به به خودمون چه خوبیم و دشمن احمق و بی شعور.
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    از سال 88 دارن وعده می دن الآن که دیگه برجام تاریخی دست ایرانی ها از فضا رو هم کوتاه کرد مثل اتم
  • دکتر ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    ایران قرار بود خیلی چیزها بشه! ولی الان کلآ چیزهایی رو هم که داشت از دست داد..با این وضعیتی که من می بینم ایران یک کشور غیر صنعتی دام پروری میشه!!
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    حیف که مشرق نیوز منتشر نمی کنه و اجازه انتشار نداره وگرنه جواب چرندیات تو داده شده...
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    بیچاره کارمند مشرق نیوز احتمالا برای انتشار این نظر اخراح میشه به زودی....
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    جالبه ترکها سال 2025 قراره از پایگاه پرتاب ملی خودشون ماهواره های بومی خودشون رو پرتاب کنن
  • روزنامه نگار ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    واقعا کسایی که دارن منفی می دن به جز شعور خودشون به کی دارن توهین می کنن!!؟
  • حسین ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    اولا این لینک را برایت گذاشتم تا متوجه شوی که دقت 2.5 متر تکنولوژی چندین سال پیش ما است و الان کارشناسان ما روی دقت سانتیمتری دارند کار میکنند. و ادعای شما مبنی بر بالاتر بودن دقت ماهواره ترکی کلا اشتباه است. دوما ترکها خودشان توانایی فرستادن ماهواره به فضا را مثل ما ندارند و چینی ها برایشان فرستادند. سوما مقایسه ایران و ترکیه کلا اشتباه است. چون آنها اصلا در مهندسی قابل مقایسه با ما نیستند . پایه مهندسی , ریاضیات است. به سایت فدراسیون ریاضی جهانی مراجعه کن کشورها در 5 گروه تقسیم بندی شده اند. ایران جز بالاترین گروه است. و ترکیه و عربستان جز پایین ترین گروه هستند. اگر باور نمیکنی خودت برو ببین. اگر هم نتوانستی پیدا کنی بگو تا خودم لینکش را برایت بگذارم. قصد بی احترامی ندارم. اما ملت ترکیه ملت باهوشی نیستند و مقایسه شان با ما خیلی خیلی اشتباه است. .... پان مغول مقیم مشرق نیوز دوباره سانسور نکن. چون اینقدر این کامنت را میفرستم تا بالاخره یک ایرانی در مشرق نیوز ببیند و منتشر کند
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    حسین از خدا بترس برای این همه دروع بالاترین دقت ماهواره ایران همین طلوع با دقت 50 متر هست که از سال 88 تا امسال 95 هفت ساله هر سال وعده پرتاب اون رو می دن الآن کل دنیا فهمیده داستان طلوع و سیمرغ رو..داخل مشرق نیوز با چند نام کامنت می زاری بعد به مسئولینش هم توهین می کنی!؟ ادعای شیعه بودن هم داری!؟؟
  • حسین ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    شما باید از خدا بترسی برای تهمت زدن و دروغ گفتن بی مهابا. اگر از مسئول انتشار کامنت ها گلایه دارم چون از ده تا کامنت ما 9 تا را حذف میکند. الان هم در کامنت قبلی لینکی را که دقت ماهواره ایران را توضیح داده بود حذف کرده اند و کامنت را ناقص چاپ کردند . خودتان یک جستجو اینترنتی کنید راحت پیدا میکنید. خواهید دید که دقت 2.5 متر متعلق به سالها پیش در ایران است و ترکیه هم در رده آخر ریاضی در جهان است و ناتوان از رقابت با ایران رده اول در جدول رده بندی جهانی. ضمنا طلوع ماهواره است و سیمرغ ماهواره بر است. این دوتا باهم فرق دارند.که ظاهرا شما حتی فرقش را هم نمیدانی و فکر میکنی سیمرغ ماهواره است.سیمرغ هم یک جهش عالی در ماهواره بر ها است که دنیا تحسین کرده و ترکیه خواب آن را هم نمیتواند ببیند. ..... امیدوارم باز هم کامنت حذف نشود. با تشکر
  • حسین ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    به خودت جواب بده که آیا ترکیه مفلوک تا حالا توانسته حتی یک موشک کوتاهبرد هم بسازد؟؟ ماهواره بر که جای خود دارد یاردان قلی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس