کد خبر 547250
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۳

«سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه ترکیه را به توسعه طلبی تدریجی در مرزهای سوریه متهم کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه کشورش ادله ای را در خصوص حضور نیروهای ترکیه در اراضی سوریه در اختیار دارد آنکارا را به توسعه طلبی تدریجی در مرزهای سوریه متهم کرد.

لاوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «رن تی وی» گفت: ترکیه اعلام کرده است برای ایجاد برخی مناطق امن در اراضی سوریه دارای حق حاکمیت است. بر اساس اطلاعات ما آنها صدها متر در مرزهای سوریه نفوذ کرده اند که این امر به توسعه طلبی تدریجی شبیه تر است.

وی افزود که علیرغم مخالفت ترکیه، مسکو بر دعوت سازمان ملل از کردها برای پیوستن به مذاکرات صلح سوریه که روز دوشنبه در ژنو آغاز شده و تا ۲۴ مارس ادامه خواهد داشت پافشاری می کند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که دمشق با هرگونه اقداماتی که با مشارکت روسیه انجام بگیرد موافق است چرا که اطمینان دارد این امر حاکمیت سوریه را نقض نخواهد کرد. وی همچنین بر آمادگی روسیه برای هماهنگی با آمریکا برای بازپس گیری کنترل شهر الرقه تاکید کرد.

لاوروف در بخشی دیگر از سخنانش اظهار داشت: روسیه تنها کشوری است که به دعوت رسمی مسئولان قانونی سوریه در حریم هوایی این کشور عملیات انجام می دهد. این در حالی است که بقیه کشورها از جمله اعضای ائتلاف مقابله با داعش به رهبری واشنگتن بدون وجهه قانونی و به دور از قطعنامه های شورای امنیت یا دعوت مستقیم دولت سوریه اقدام به عملیات در این کشور می کنند.

وی درباره اقدامات ترکیه برای احداث شهری مختص آوارگان سوری در مرزهای سوریه گفت: مسکو کاملا با چنین اقداماتی که بدون موافقت دولت سوریه و به صورت یکجانبه اتخاذ شده باشد مخالف است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس