کد خبر 54720
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت از حادثه اخیر جانی پالایشگاه تهران به عنوان نادرترین حادثه نفتی در کل صنعت نفت جهان یاد کرد و گفت: با متخلفان این حادثه نفتی مطابق با قانون برخورد می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، فرهاد احمدی درباره جزئیات حادثه جانی در طرح توسعه پالایشگاه نفت تهران با بیان اینکه این حادثه در ساعت 15:40 دقیقه سه شنبه هفتم تیر ماه به دلیل شکسته شدن بوم جرثقیل به وقوع پیوسته است، گفت: در زمان انجام عملیات تست نصب به دلیل شکسته شدن بوم جرثقیل و پرتاب آن دو نفر از مهندسان پیمانکار پروژه کشته شده اند.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اعلام اینکه این حادثه سه نفر مجروح هم داشته است که تاکنون درمان دو نفر از مجروحان به پایان رسیده و از بیمارستان مرخص شده اند، تصریح کرد: در حال حاضر طرحهای مختلف پالایشگاهی در بخشهای مختلف کشور در حال انجام است که در تمامی این پروژه ها با وجود نصب تجهیزات چندین هزار تنی امام تمامی استانداردها و دستورالعملها به طور کامل رعایت می شود.

وی از حادثه و تلفات اخیر در طرح توسعه پالایشگاه نفت تهران به عنوان یک حادثه نادر و بی نظیر در سطح صنعت نفت جهان یاد کرد و افزود: معمولا پیش از نصب تجهیزات و ظروف پالایشگاهی، یک عملیات تست نصب تجهیزات با کمک وزنه هایی انجام می شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در انجام عملیات تست به جای تجهیزات اصلی از وزنه استفاده می شود و 25 درصد بیشتر معادل وزن تجهیزات وزنه در عملیات تست استفاده می شود، تاکید کرد: هدف از انجام تست بررسی میزان آمادگی جرثقیل، تیم نصاب و سایر عوامل موثر در نصب تجهیزات و ظروف پالایشگاهی است.

احمدی با تاکید بر اینکه عملیات تست یک نوع شبیه سازی برای نصب تجهیزات اصلی پالایشگاهی است، بیان کرد: در عملیات تست اخیر هم نصب یکی از راکتورهای واحد گوگرد زدایی تولید گازوئیل طرح توسعه پالایشگاه تهران شبیه سازی شده بود.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت با بیان اینکه وزن این راکتور حدود 312 تن است که در عملیات تست روز حادثه حدود 272 تن وزنه به جرثقیل نصب شده بود، ادامه داد: نصب این حجم وزن مطابق با دستورالعملهای نصب بوده که باید عملیات در مدت 25 دقیقه به طور آزمایشی انجام می شد.

وی با اعلام اینکه در پنجمین دقیقه عملیات تست بوم جرثقیل شکسته شده و وزنه در یک حادثه نادر به جای فرود مستقیم به اطراف پرتاب شده است، گفت: در اطراف این حادثه هیچ نیروی غیر متخصص و کارکنان عادی حضور نداشته ضمن انکه در شعاع چندین متری نوار احتیاط نصب  افراد پشت این نوار قرار گرفته بودند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه اگر این حادثه در حین عملیات نهایی نصب ظرف و یا تجهیزات انجام می شد قطعا تعداد تلفات جانی و خسارت به تجهیزات خیلی گسترده بود، تصریح کرد: در این عملیات تست فقط نیروهای پیمانکار و ناظر بازرسی حضور داشته است.

احمدی با تاکید بر اینکه قطعا با انجام بررسی های لازم با متخلفان این حادثه برخورد قانونی انجام می گیرد، بیان کرد: افراد کشته شده در این حادثه جز متخصصان عملیات نصب بوده و به دلیل پرتاب وزنه با زاویه 90 درجه و در یک حادثه بی نظیر و منحصر به فرد متاسفانه این افراد به رحمت خدا رفتند.

وی در خصوص وضعیت جرثقیل مورد استفاده در این حادثه توضیح داد: عمر جرثقیل 16 ساله و آمریکایی است که از ظرفیت نصب تجهیزتی با وزن 450 تن با یک بوم و 600 تن با دو بوم برخوردار بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت در پایان با اظهار هم دردی با خانواده درگذشتگان این حادثه، خاطر نشان کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در کنار خانواده مهندسان کشته شده در این حادثه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    در فراماسون بودن مشایی شکی نیست.تمام صحبت های این شخص منحرف در راستای تعالیم فراماسونری (نظم نوین جهان و مدیرت آن و آماده شدن برای ورود رجال ) میباشد.سوال این است این آدم چگونه توانسته تا این حد در نظام نفوذ کرده و بدون واهمه در جهت افکار پلید ماسونی حرکت بکند و از کجا حمایت میشود.چرا احمدی نژاد دست از او برنمیدارد ..چرا ها زیاد است ولی فراموش نشود نفوذ دجال از طریق زیبا نشان دادن زشتی هاست.
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    الو الو؟ این نظر بالایی چه ربطی به این مطلب داشت چه خبره؟ اصلاحش کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس