اوباما کاندیداهای ریاست‌جمهوری را نصیحت کرده و از انها خواسته که برای به دست آوردن آرای بیشتر به دامن زدن اختلافات نژادی و مذهبی و استفاده از ادبیات نامطلوب روی نیاورند.

به گزارش مشرق، یک روز پس از درگیری فیزیکی هواداران و مخالفان «دونالد ترامپ» در شیکاگو، «باراک اوباما» از کاندیداهای ریاست‌جمهوری خواست از ادبیات مناسب‌تری استفاده کرده و با تکیه بر اختلافات نژادی و مذهبی، در پی کسب رأی نباشند.

دیروز عده کثیری که بیشترشان را سیاه‌پوستان و اسپانیایی‌تبارها تشکیل می‌دادند، در محوطه بیرونی محل سخنرانی تبلیغاتی «دونالد ترامپ» تجمع کردند و با طرفداران ترامپ به زد و خورد پرداختند؛ مواضع تند ترامپ در خصوص مهاجرین، بخشی از جامعه آمریکا را ناراحت کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، اوباما امروز به این درگیری واکنش نشان داد و با اشاره به ریشه اصلی چنین منازعاتی گفت: «کسانی که برای تصدی دولت رقابت می‌کنند باید روی این موضوع تمرکز کنند که چگونه می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم نه اینکه به دیگران اهانت کنند و یا از زبان نیش‌داری که بین بچه مدرسه‌ای‌ها رایج است استفاده کنند و حتی به تحریف واقعیات بپردازند.»

رئیس جمهور آمریکا به لزوم حفظ وحدت نژادی و مذهبی در کشورش هم تأیید کرده و گفته: «نباید بر تفاوت‌های نژادی و مذهبی و روی آوردن به خشونت در مواجهه با دیگر آمریکایی‌ها تمرکز کرد.»

اوباما این سخنان را در یک مراسم جمع‌آوری اعانه به نفع نیازمندان در شهر دالاس ایالت تگزاس مطرح کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس