کد خبر 546982
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸

قیمت طلا که به علت سیاست‌های پولی جدید بانک مرکزی اروپا به بالاترین عدد در بیش از یک سال گذشته رسیده بود، با بهبود ارزش دلار، بازارهای بورس و قیمت نفت ۲۲.۸۰ دلار کاهش یافت و ۱۲۴۹.۴۵ دلار در هر اونس فروخته شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، با بهبود ارزش دلار و قیمت نفت و ارزش بازارهای بورس، قیمت طلا در روز جمعه یک درصد افت کرد.

قیمت طلا در روز پنج شنبه پس از اینکه بانک مرکزی اروپا سیاست‌های جدید انبساطی را اعلام کرد، به بالاترین رقم در 13 ماه گذشته رسید.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در روز پنج شنبه قوانین جدید نظیر افزایش خرید دارایی‌ها و کاهش بیشتر نرخ بهره سپرده‌های بانکی را اعلام کرد، اما گفت که دیگر هیچ کاهش بیشتری در نرخ بهره رخ نخواهد داد.

هر اونس طلا (معادل 31.132گرم) پیش از کاهش یک درصدی به 1282.51 دلار رسید که بالاترین رقم از 3 فوریه 2015 به شمار می‌رود.

هر اونس طلا با بهبود ارزش دلار از کمترین رقم در 3 هفته گذشته در برابر یورو، 22.80 دلار کاهش یافت و 1249.45 دلار فروخته شد.

تمرکز اصلی و بعدی بازار، نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا موسوم به فدرال رزرو است که در 15 و 16 مارس برگزار می‌شود. فدرال رزرو برای نخستین بار در نزدیک به یک دهه گذشته در ماه دسامبر نرخ بهره بانکی را افزایش داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن از اصفهان ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    و اینجا ایران است. با افزایش نرخ جهانی، قیمتها در کمتر از یک ساعت افزایش میابد، ولی با کاهش نرخ جهانی، قیمت در ایران اگر افزایش نیابد پایین نخواهد آمد. مگر پس از چند هفته.
  • سروش ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    الآن توی ایران طلا و دلار برعکس جامعه جهانی بالا میره چون همچون گذشته برای در تنگنا قرار دادن دولتها الخصوص دولت قبل دستهایی و نفسهایی آلوده در کاره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس