کد خبر 546961
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲

علی کفاشیان گفت: برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام نمی‌کنم.

به گزارش مشرق، علی کفاشیان در مصاحبه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام نمی‌کنم.

وی افزود: من می‌خواستم فضا را باز کنم تا دیگران بیایند. به همین خاطر تصمیم گرفتم در انتخابات نباشم.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که سازمان بازرسی تاکید کرده اساسنامه باید مصوبه بگیرد و شما برای اینکه تعلیق نشویم، کنار رفتید، عنوان کرد: این صحبت شماست. هر کسی خودش برای خودش تصمیم می‌گیرد. باید اساسنامه مصوبه از دولت بگیرد. اگر قرار باشد هر روز بگویند اساسنامه نیست و فعالیت غیرقانونی است اینطور کارها پیش نمی‌رود و کسی جلو نمی‌آید.

وی در پاسخ به این سؤال که آنها روی بحث مصوبه اصرار می‌کنند تا با این کشمکش‌ها کفاشیان در انتخابات فدراسیون شرکت نکند و با کنار کشیدن او مسئولان وزارت ورزش به خواسته‌شان رسیده‌اند، گفت: خواسته آنها اجرای قانون است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که پس به این ترتیب او 8 سال غیرقانونی کار کرده است، عنوان کرد: نه اینطور نیست. ما باید مصوبه دولت را در تائید اساسنامه بگیریم. به آنها گفتیم شفاهی به ما اعلام شده اساسنامه تائید است ولی قبول نکردند.

کفاشیان در مورد اینکه بعد از اتفاقات چند روز اخیر تصمیم گرفته انصراف بدهد، اظهار داشت: از همان ابتدا می‌گفتم معلوم نیست که در انتخابات شرکت کنم. اگر یادتان باشد گفته بودم روزهایی که حالم خوب است تصمیم به شرکت و روزهایی که حالم خوب نیست تصمیم به رفتن می‌گیرم. شاید ماندنم باعث شود که به فوتبال ضربه بخورد. نباید شرایط طوری باشد که من اصرار به ماندن داشته باشم بلکه باید به ماندنم اصرار باشد تا تصمیم به ادامه کار بگیرم.

وی در مورد اینکه در صورت حضور او در انتخابات و مطرح شدن بحث تصویب اساسنامه تعبیر به دخالت در فوتبال می‌شد و ممکن بود فوتبال ایران تعلیق شود، عنوان کرد: این تعبیری است که شما می‌کنید نه من.

رئیس فدراسیون در مورد اینکه چرا با ماندن او به فوتبال لطمه می‌خورد، عنوان کرد: دلیلش را گفتم. اساسنامه تصویب نشده است. اگر من می‌ماندم مواضعی بود که به خاطر من به فوتبال ضربه زده می‌شد. تا کی بمانیم و بجنگیم. بهتر است فضا را برای جوان‌ترها و بهتر از خودم باز بگذارم تا آنها بیایند و کار فوتبال را جلو ببرند.

کفاشیان در مورد اینکه آیا قرار است نائب رئیس کاندیدایی باشد، عنوان کرد: مهدی تاج و مصطفی آجرلو من را به عنوان نائب رئیس خود انتخاب کردند.

وی در مورد اینکه آیا بدین ترتیب از فوتبال حذف می‌شود، گفت: از فوتبال حذف نمی‌شوم چرا که 3 سال آینده نائب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هستم. اگر پستی داشته باشم کمک می‌کنم و همه تلاشم را خواهم کرد.

رئیس فدراسیون در مورد اینکه چه کسی پشت این اتفاقات بود تا او کاندید نشود، عنوان کرد: با صداقت بگویم خود کفاشیان این تصمیم را گرفت.

وی در مورد اینکه حضورش در این 8 سال گذشته غیرقانونی بوده چرا که اساسنامه تصویب نشده بود، عنوان کرد:‌ 8 سال در فدراسیون بودم و دیگر بس است. بیش از این توانایی ندارم. بهتر است که افراد دیگر برای انجام امور جلو بیایند. کار تصویب اساسنامه هم باید انجام شود. دوشنبه جلسه فوری هیأت رئیسه برگزار می‌شود تا برای انجام اساسنامه اقدامات لازم صورت بگیرد. تاکنون آجرلو، تاج، عزیزمحمدی و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در انتخابات فدراسیون شرکت کردند.

کفاشیان تاکید کرد: به هدفم در فوتبال رسیده‌ام. تلاش‌های زیادی انجام دادیم و نتایج خوب و قابل قبولی در سطح آسیا و مسابقات جهانی مختلف گرفته‌ایم.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر می‌خواستم بمانم باید حمایت می شدیم چه فایده داشت،  ما به جام جهانی می‌رفتیم حمایت نمی‌شدیم و با مشکلات زیادی روبرو می‌شدیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان در رابطه با اینکه آیا مصاحبه تند محمود گودرزی در تصمیمش برای شرکت نکردن در انتخابات تاثیر داشت، عنوان کرد: آنها هدف‌شان این نبود که من نباشم بلکه می‌خواستند اساسنامه تصویب شود و کارها جلو برود. خودم از قبل تصمیم گرفته بودم در انتخابات نباشم.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    استقلال سرور پرسپولیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس