کد خبر 546813
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: در سطح کشور از بین ۲۱۸ نماینده راه یافته در مرحله اول به مجلس دهم به جز نمایندگان اقلیت‌ها، ائتلاف امید ۱۲۴ کرسی به دست آورده است و اصولگرایان ۷۱ کرسی و مستقلین ۲۳ کرسی کسب کرده‌اند.

به گزارش مشرق، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران  صبح امروز (شنبه) در نشست هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول مجلس دهم و نامزدهای مرحله دوم ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در تالار همایش کتابخانه ملی، اظهار داشت: شکل‌گیری ائتلاف فراگیر و ادامه پیروزی‌ ملت ایران در سال 92  از دو سال پیش کلید خورد و در آغاز کار در بین اصلاح‌طلبان با توجه به وجود گروه‌های چند ده‌گانه، این مباحث پیگیری شد و با پیشنهاداتی که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به خاتمی دادند و مساعدت آقای عارف، شورای عالی سیاستگذاری متشکل از همه احزاب‌ و شخصیت‌های اصلاح‌طلب شکل گرفت.

وی افزود: پس از رد‌ صلاحیت‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات، بر اساس تجربه بازی در زمین محدود در سال 92 تصمیم ائتلاف، ادامه حضور در انتخابات بود.

مرعشی با بیان اینکه در تهران 120 نفر برای حضور در ائتلاف اعلام آمادگی کردند، گفت:در جلسات خود توانستیم به 35 نفر نامزد اصلاح‌طلب برسیم.

وی تاکید کرد: در گام بعد با حزب اعتدال و توسعه که حزب نزدیک به دولت است، وارد گفت‌وگو شدیم و بعد از چهار جلسه به لیست 30 نفره ائتلاف در تهران رسیدیم.

وی انتخابات 7 اسفندماه را بلوغ سیاسی تهران دانست و گفت: مردم در این انتخابات به بسته‌های سیاسی و جناح‌های سیاسی اعتماد کردند.

سخنگوی حزب کارگزاران ادعا کرد: در سطح کشور از بین 218 نماینده راه یافته در مرحله اول به مجلس دهم به جز نمایندگان اقلیت‌ها، ائتلاف امید 124 کرسی به دست آورده است و اصولگرایان 71 کرسی و مستقلین 23 کرسی کسب کرده‌اند. ما احتمال می‌دهیم که در مرحله دوم انتخابات 45 کرسی مجلس دهم را به دست بیاوریم.

مرعشی در پایاناهظر امیدواری کرد: انشالله ائتلاف امید یک فراکسیون اکثریت را در مجلس دهم داشته باشد، چرا که مردم منتظر هستند که منتخبان آنها وارد میدان شده و دولت را در بحران‌های موجود کمک کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • گمنام ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    دستگاه تولید آمار حزب کارگزاران، حاج اقا اینا.
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    آقای مرعشی . با این وضعیت ادعای خرد و راستی هم میکنید آیا؟ خود شیفتگی تا چه حد؟
  • جعفر ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    این آقایان که قبلا میگفتند همه ما رد صلاحیت شدیم حالا چطور آمار های عجیب وغریب می دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس