کد خبر 546770
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

دولت آلبانی جنگنده های قدیمی خود را برای فروش با شروع رقم 8هزار یورو به مزایده می گذارد.

به گزارش مشرق روزنامه ایتالیایی'کوریره دلاسرا'نوشت: آلبانی چهل فروند جنگنده قدیمی ساخت روسیه و چین در سال های 1950 تا 1977 میلادی را به مزایده می گذارد.

کوریره دلاسرا نوشت: این جت ها با اینکه فضای زیادی را اشغال کرده و دیگر توان پرواز ندارند، برای علاقمندان، کلکسیون داران و موزه ها بسیار جذاب است بخصوص که قیمت آنها از 8 هزار تا 13 هزار یورو شروع می شود و به بهترین خریدار واگذار خواهند شد.

وزارت دفاع آلبانی اعلام کرد که علاقمندان زیادی از کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، آمریکا ،آلمان، فرانسه و سایر کشورها برای خرید این جت ها تماس گرفته و به همین دلیل تاکنون دوبار مجبور به تعویق تاریخ مزایده شده است.

درحالی که بخش اعظمی از هواپیماهای نظامی در نیم کیلومتری فرودگاه تیرانا (پایتخت) و در مجاورت پرواز هواپیماهای مسافری پارک شده اند و وزارت دفاع آلبانی در حال تصمیم گیری برای اعلام تاریخ جدید مزایده است.

این روزنامه افزود: فهرست کنونی گنجینه نظانی آلبانی که قرار است به مزایده گذاشته شود، شامل 6 فروند 'یاک 18'، سه فروند 'میگ'، سه فروند 'یوتی میگ'، چهار فروند 'میگ 17'، چهار فروند 'یوتی میگ 17'، ده فروند 'میگ 19'، شش فروند 'میگ 21 ' و چهار فروند بالگرد ' Mil Mi-4 ' می شود که همگی در فرودگاه تیرانا و برخی پایگاه های نظامی پارک شده و بلااستفاده هستند.

زمانی که رژیم کمونیست 'انور هوکس ها' در سال 1990 از هم فروپاشید نیروهای مسلح این کشور حدود 200 فروند جنگنده، 40 فروند بالگرد و چهار فروند هواپیمای 'Ilyushin IL14' داشت که این چهار هواپیما برای انتقال مقامات این کشور استفاده شده و چند سال پیش فروخته شدند.
وزارت دفاع آلبانی با پول فروش این هواپیماها قصد مدرنیزه کردن بخش نظامی خود را دارد، با توجه به اینکه این کشور عضو ناتو نیز می باشد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آرش ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    الان ایران میره میخره میاره اورهال میکنه!!!!! خخخخخخخخخ
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    ما میخوایم با میگ 21 هامون با اف22و اف35 امریکا رودرو بشیم اونوقت اونا دارن به ضایعاتی میفروشن
  • سورنا ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    جنگنده هم یه طول عمری داره دیگه اونوقت مسولین کشور ما با افتخار میگن ما میگ 21 و اف7 و... را اورهال میکنیم
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    ببینم یعنی غیر اف22 و اف 35 جنگنده ی دیگه ای تو دنیا وجود نداره؟ ما هم اف14 و میگ 29 نداریم که با میگ 21 بریم بجنگیم؟ اصلا علت اورهال و استفاده از جنگنده ی میگ 21 و بمب افکن سوخو 22 را میدونی؟
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    شما برو برای ما یه جنگنده ی خوب بخر تا ما هم اینا را میریزیم دور
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    اورهال این ها برای آموزش و پشتیبانی از نیروی زمینی هست نه این که برن با جنگنده های مدرن بجنگن
  • صادق ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    اسم درست رئیس جمهور سابق آلبانی در زمان کمونیزم " انور خوجه" بوده نه "هوکس ها". ولی انصافا من اگر میلیاردر بودم یک میگ 21 کم کارکرد برمیداشتم، بدجور علاقمندم به فیشبد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس