کد خبر 546633
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

زبان‌شناس مشهور آمریکایی با ارائه دلایلی نسبت به «خطر» پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات برای بشریت هشدار داد.

به گزارش مشرق، «نوام چامسکی» نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی نیز به صف مخالفان «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیوست.

وی در سخنرانی اخیر خود ترامپ را خطری برای حقوق بشر و محیط زیست خواند که پیروزی‌اش در انتخابات نوع انسان را در مشکلات بسیار عمیقی فرو خواهد برد.

به گفته چامسکی، اگر ترامپ حقیقتاً بخواهد آن‌چه را که در سخنرانی‌هایش درباره محیط زیست، شکنجه، پناهجویان و مسائل نژادی می‌گوید را اجرا کند، نوع بشر در مشکلات عمیقی فرو می‌رود.

چامسکی اذعان کرد که تصور ریاست جمهوری یک فرد وحشی که انگشتش بر روی دکمه‌ای قرار دارد که می‌‎تواند جهان را نابود کند و یا تصمیماتی بگیرد که تأثیرات گسترده‌ای می‌گذارد، یک چشم‌انداز بسیار ترسناک است.

ترامپ در جدید‌ترین اظهارات ضد اسلامی خود نیز که جنجال زیادی در آمریکا برانگیخته، مدعی شد که مسلمانان از غرب متنفرند.

وی در مصاحبه با سی ان ان گفت: به نظر من اسلام از ما بیزار است. تنفر و بیزاری آن‌ها از ما خیلی زیاد است. ما باید این را بدانیم. تنفر غیرقابل باوری از ما وجود دارد. تنفر از ما زیاد است و باید هوشیار باشیم. ما باید مراقب باشیم و نباید اجازه دهیم کسانی که از ما و دیگرانی که مسلمان نیستند، تنفر دارند، به کشورمان بیایند.

ترامپ در پاسخ به این سئوال که منظور شما از اسلام، خود اسلام است یا اسلام رادیکال افزود: اسلام رادیکال است و تفکیک این دو کار سختی است زیرا نمی‌دانیم کی به کیه.

ترامپ پیش از این نیز اعلام کرده بود که مسلمانان نباید وارد آمریکا شوند.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    خوب میدونین کی به کیه خودتونو زدید به اون راه تو این دنیا که شما بردید امیدوارم اون دنیایی هم باشه
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    واقعن خاک بر سر مشرق بیسواد که حرف های این شیاد جهود را پوشش می دهد. نوام چامسکی از هیلاری بچه کش و مسلمان کش که تاکنون سه کشور مسلمان را با خاک یکسان کرده است حمایت می کند. چرا این مسائل را بازگو نمی کنید ساده لوحان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس