یک ماهنامه فرانسوی نوشت مدال افتخاری که به گردن ولیعهد سعودی آویخته شده به درخواست خود شاهزاده محمد بن نایف به وی داده شده است.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی النشره لبنان به نقل از ماهنامه فرانسوی کوزت نوشت: هفته گذشته، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه مدال لژیون دونور را بر گردن شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد عربستان انداخت . این اقدام که به دور از چشم رسانه ها  صورت گرفت با درخواست ولیعهد عربستان انجام شده است چرا که محمد بن نایف درصدد است با اینگونه مسائل جایگاه جهانی خود را بالا ببرد.

این مجله فرانسوی برای اثبات مدعای خود به پیام های اینترنتی که میان دیپلمات های فرانسوی در این زمینه رد و بدل شده بود استناد کرد.

این مجله با اشاره به پیام منتسب به  سفیر فرانسه در عربستان  نوشت: در این پیام که به مشاوران ریاست جمهوری و وزارت خارجه ارسال شده آمده است « می دانم برخی می پرسند اعطای مدال افتخار به ولیعهد سعودی آن هم در زمان کنونی چه معنایی دارد، مسلماً احساسی که درباره عربستان وجود دارد مثبت نیست».

در پیامی که به دفتر شمال آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه منسوب است به پیام فوق اینگونه پاسخ داده شده است که « هیچ چیزی مانع از آن نیست که ما به ولیعهد عربستان مدال افتخار بدهیم البته به شرط آنکه این اقدام به دور از هیاهوی رسانه‌ها صورت گیرد اما مساله نیز مخفی نشود».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس