رییس جمهور آمریکا در گفت‌‌وگو با یکی از رسانه‌های این کشور از عربستان و برخی دیگر بابت تلاش در وارد کردن کشورش در درگیری‌های قومیتی منطقه انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «باراک اوباما » رییس جمهور آمریکا در گفت‌‌وگو با نشریه «آتلانتیک» با انتقاد صریح از عربستان سعودی گفت: «برخی متحدان آمریکا در خلیج فارس و نیز اروپا می‌خواهند آمریکا را درگیر نبردهای قومیتی نمایند که تاثیر کمی برای منافع آمریکا دارد. »

رییس جمهور آمریکا در ادامه سلسله گفت‌‌وگوهای خود با مجله آتلانتیک (امروز پنجشنبه) گفت:«عربستانی‌ها لازم است روشی موثر در رعایت همسایگی داشته باشند و نوعی صلح نسبی را ایجاد نمایند.»

اوباما  در سخنانی که ناخودآگاه حمایت از عربستانی‌ها علیه ایران بود، گفت: «ما مجبوریم می‌شویم به میدان بیاییم و از قدرت نظامی برای حل و فصل ماجرا استفاده کنیم . اما اقدامی که نه به نفع آمریکا و نه به نفع خاورمیانه است.»

وی در ادامه بهبیان تلاش گسترده‌اش برای بیرون آوردن آمریکا از باتلاق خونین خاورمیانه اشاره نمود تا حدی که آمریکا بتواند بر وعده‌هایش به بخش‌های در حال رشد سریع‌تری در جهان چون آسیا و آمریکای لاتین عمل نماید.

اوباما در توجیه عدم گفت‌و‌گو با جوانان کشورهای دیگر آسیا و آمریکای لاتین افزود: «اگر با جوانان این کشورها گفت‌‌وگو نمی‌کنیم بدین خاطر است که درحال پی ریزی نحوه از بین بردن ، قرنطینه یا کنترل بخش‌های خشونت آمیز و بی‌محتوای بشریت هستیم و در چنین موقعیتی فرصت‌هایی را نیز از دست می‌دهیم.»

رییس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از این گفت‌و‌گو افزود که حمایت از مداخله نظامی ناتو در لیبی «اشتباه» بوده است  و این بدین جهت بود که بر اساس باور اشتباهش فکر می‌کرده که انگلیس و فرانسه بار بیشتر عملیات نظامی را تحمل می‌کنند.

اوباما در جای دیگر از این گفت‌‌وگو از امتناع خود در به اجرا درنیاوردن خطوط قرمزش علیه «بشار اسد»  حتی با وجود این‌که «جو بایدن» معاون رییس جمهور آمریکا در استدلالی گفته بود که ملت‌های بزرگ اهل بلوف زدن نیستند، دفاع کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس