کد خبر 545804
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب کشور با اشاره به عملیات‌های متعدد مرزداران نزاجا که منجر به دستگیری و هلاکت تعدادی از اشرار و کشف صدها قبضه سلاح در این منطقه شده است، گفت: دو شب پیش نیز در عملیاتی توانستیم تعدادی قاچاقچی اسلحه را دستگیر و تعدادی سلاح را نیز اعم از شکاری و سلاح سبک جنگی ضبط کنیم.

به گزارش مشرق، امیر علی ظریفی یگانه ارشد نظامی و فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب کشور، صبح امروز در نشست خبری کاروان رسانه‌ای راهیان نور نزاجا که در لشکر 92 زرهی اهواز برگزار شد، با اشاره به دلاورمردی‌های مرزداران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: مسئولیت برقراری امنیت صدها کیلومتر از مرزهای جنوبی کشور در استان‌های خوزستان و ایلام بر عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است و ما در این منطقه بیشترین مورد امنیتی را در حوزه قاچاق سلاح و مهمات داریم.

وی با اعلام این خبر که تاکنون مرزداران ارتش چندین عملیات علیه اشرار و قاچاقچیان در سطح منطقه داشته‌اند، افزود: در حین این عملیات‌ها تعدادی از اشرار و قاچاقچیان به درک واصل شده و صدها قبضه سلاح و مهمات به غنیمت گرفته‌ شده است.

فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب کشور در ادامه خاطرنشان کرد: دو شب پیش نیز عملیاتی را در بخشی از این منطقه انجام دادیم که طی آن توانستیم تعدادی قاچاقچی اسلحه را دستگیر و تعدادی سلاح را نیز اعم از شکاری و سلاح سبک جنگی ضبط کنیم.

امیر ظریفی یگانه تصریح کرد: مرزهای جنوب غربی کشور به دلیل حضور یگان‌های ارتش و دیگر نیروهای مسلح و همکاری و هماهنگی‌هایی که میان نیروهای حاضر در منطقه وجود دارد، علیرغم تهدید موجود، امروز یکی از امن‌ترین مناطق مرزی کشور محسوب می‌شود.

وی به آمادگی رزمی و توانمندی‌های نظامی یگان‌های ارتش حاضر در مناطق غربی و جنوبی کشور اشاره کرد و افزود: سال گذشته نیروی زمینی ارتش رزمایش مشترکی را به همراه نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی در منطقه دشت آزادگان برگزار کرد؛ که به دلیل ملاحظات امنیتی و تخصصی بودن، این رزمایش رسانه‌ای نشد؛ اما تمامی کسانی که در این رزمایش حضور داشتند بر موفقیت‌آمیز بودن آن مهر تایید زدند.

فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب کشور با بیان اینکه تکاوران در این رزمایش با تسلیحاتی همچون توپ‌های 155 میلیمتری و 130 میلیمتری به همراه منحنی‌زن‌ها به اجرای آتش پرداختند، گفت: در بخشی از این رزمایش تکاوران نیروی زمینی از فرودگاه مهرآباد به سمت منطقه عملیاتی اعزام شده و طی عملیات سقوط آزاد و چتربازی، در زمان تعیین شده توانستند عملیات واکنش سریع را با موفقیت به پایان رسانده و مواضع دشمن را منهدم و تصرف کنند.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    1 0
    درود بر دلاور مردان بی ادعا ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    کاش یه فیلمی عکسی چیزی بذارین ببینیم کیف کنیم
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    ممنون و سپاس
  • عدنان ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    ماشاالله ارتش.
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    درودبرجان برکفان ارتش
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    درود بر ارتش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس