شهردار سابق نیویورک که انتظار می رفت به عنوان یک نامزد مستقل در رقابت ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند، برای آنکه مانع از شکست آراء و پیروزی حزب جمهوریخواه شود، از تصمیم خود منصرف شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «مایکل بلومبرگ» شهردار سابق شهر نیویورک که پیشتر در قالب یک نامزد مستقل برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا ابراز تمایل کرده بود، از تصمیم خود منصرف شد.

بلومبرگ دلایل خود را برای اتخاذ چنین تصمیمی در قالب یک  یادداشت که در وب سایت موسسه وی منتشر شد، اعلام کرد.

وی در این باره نوشت: اگر رقابت های ریاست جمهوری آمریکا سه جانبه (جمهوریخواه – دموکرات – مستقل) پیش برود هیچ یک از نامزدها موفق به کسب آراء اکثریت نخواهند شد و در این صورت انتخاب رئیس جمهور آینده آمریکا به عهده کنگره خواهد افتاد که در حال حاضر هر دو مجلس نمایندگان و سنای آن از سوی حزب جمهوریخواه اداره می شود.

بلومبرگ در ادامه تاکید کرد: این ریسکی نیست که بتوانم با خیال راحت به آن تن بدهم.

از سوی دیگر، تصمیم وی برای عدم حضور در رقابت ریاست جمهوری آمریکا با توجه به نظر نامساعدی که نسبت به ستاد انتخاباتی «برنی ساندرز» نامزد سوسیال دموکرات دارد، می تواند به طور ضمنی تاییدی باشد بر این مطلب که در نهایت «هیلاری کلینتون» نامزد نهایی حزب دموکرات برای حضور در انتخابات هشت نوامبر خواهد بود.

لازم به یاد آوری است که زمزمه احتمال نامزدی بلومبرگ در رقابت ریاست جمهوری آمریکا زمانی بلند شد که موفقیت هیلاری در نظرسنجی ها و همچنین رقابت های دورن حزبی اولیه زیر سوال رفت و بعضی ها انتخابات نهایی را رقابتی بین ترامپ و ساندررز تصور کردند. اما با توجه به نتایج خوبی که در ادامه رقابت نصیب هیلاری شد، نگرانی ها در این خصوص رفع شده و دیگر نیازی به حضور یک چهره انتخاباتی جدید حس نمی شود.

 در توضیح گرایش حزبی بلومبرگ باید گفت که وی تا پیش از سال ۲۰۰۱ دموکرات بود سپس به طور مقطعی در بازه زمانی ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ به حزب جمهوریخواه پیوست و در نهایت از سال ۲۰۰۷ به این سو در قالب یک سیاستمدار مستقل ایفای نقش می کند.

 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس