تشکیک نظام مهندسی در مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان معماری منجر به تجمع چند روزه آنها مقابل ساختمان های وزارت علوم و نظام مهندسی شده است.

به گزارش خبرنگار مشرق؛ چند روزی است که فارغ التحصیلان رشته های معماری برای دریافت پروانه اشتغال، از نظام مهندسی دچار مشکلات اداری شده اند و با تجمع در مقابل ساختمان نظام مهندسی خواستار رسیدگی به تقاضای خود هستند. سازمان نظام مهندسی، عنوان مدرک تحصیلی آنها که علمی کاربردی معماری است را مغایر با مهندسی معماری می داند و وزارت علوم را مرجع تشخیص هم ارزی این رشته ها دانسته و این امر موجب تجمع این فارغ التحصیلان رشته معماری در مقابل ساختمان وزارت علوم شده است.


برخی از تجمع کنندگان می گویند، وزارت علوم ظرفیت زیادی را برای رشته معماری در دانشگاه های کشور ایجاد کرده و حالا که فارغ التحصیلان زیادی داریم، برای اخذ پروانه اشتغال مانع تراشی می شود.

متن نامه تقاضای جمعیت تجمع کننده و مدارک مربوط به تقاضای آنها به شرح زیر است:

ریـاسـت محـترم سازمان مسـکن و شهـرسازی

با سلام؛ احتراماً اینجانبان فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی معماری از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات اعم از افرادی که دارای کد عضویت نظام مهندسی هستند و کسانی که در سال جاری اقدام به عضویت خواهند نمود. (اسامی در پیوست نامه) پس از ابلاغ بخش نامه جدید وزارت مسکن مصوبات کمیسیون ماده 7 قانون نظام مهندسی به علت ذکر واژه علمی کاربردی در مدرک فارغ التحصیلی و ایجاد شبهه در عنوان مدرک تحصیلی و زیر سوال بردن توانایی فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی معماری و قرار گرفتن مدرک در زیر گروه مدارک مرتبط با رشته معماری قادر به اخذ پروانه اصلی اشتغال به حرفه مهندسی معماری نمی باشیم. خواهشمندیم با توجه به موارد قید شده در ذیل نسبت به رفع این نقص در بخشنامه مذکور اقدام نمایید.

1. کلیه فارغ التحصیلان تا این تاریخ از این امر که قادر به کسب پروانه اصلی نخواهند بود اطلاعی نداشتند و مدرک تحصیلی شان طبق روال با عنوان کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی ارائه گردیده (در صورتی که دانشگاه محل تحصیل علمی-کاربردی نبوده ومدرک از دانشگاههای سراسری یا آزاد صادر شده است) با توجه به اینکه قوانین صادر شده باید عطف به ماسبق نشود، در این بخشنامه این امر در نظر گرفته نشده است.

2. طبق نامه به شماره 38394/430 مورخه29/9/88 مصوبات کمسیون ماده7 کلیه فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی معماری، رشته اصلی محسوب شده و بر اساس این مصوبه در سال های گذشته تمامی کدهای عضویت، کد اصلی صادر گردیده و پروانه طراحی نیز در صورت قبولی ارائه میگردید و از زمان شروع به تحصیل اینجانبان تا زمان صدور بخشنامه جدید به شماره90/430/8890 مورخه 11/3/90 (در طول مدت 9سال) هیچ گونه اطلاع رسانی صورت نگرفته است.

از تمامی مسولین امر استدعا داریم در بازنگری بر این مصوبات زحمات چندین ساله تحصیلی و ارزش علمی مدرک تحصیلی (کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی) اینجانبان را نادیده نگیرند.

در پایان از اینکه نسبت به احقاق حق فارغ التحصیلان معماری و جامعه مهندسی اقدام می نمایید، صمیمانه سپاسگذاریم.

جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان معماری

رونوشت:

· دفتر مقام معظم رهبری

· نهاد ریاست جمهوری اسلامی

· نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

· دیوان عدالت اداری

· وزیر محترم راه و شهرسازی

· ریـاسـت محـترم سازمان مسـکن و شهـرسازی

· کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی

· وزیر محترم علوم وآموزش عالی

· دفـتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای

معاونت محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

جناب آقای دکتر نادری منش؛

با توجه به بخشنامه اخیر دفتر سازمانهای مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت مسکن و شهرسازی در تاریخ 11/3/1390 به شماره 90/430/8890 که در بند 25 آن ذکر شده: "به فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته رشته علمی-کاربردی معماری و مهندسی تکنولوژی معماری از دانشگاهها و مؤسسات آموزشی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته مرتبط با معماری تعلق می گیرد"، بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته ها با مشکلات جدی برای دریافت پروانه اشتغال به کار مواجه شده اند.

از آنجایی که در پیوست بخشنامه شماره 89/400/62271 همان دفتر، خطاب به روسای محترم سازمان مسکن و شهرسازی استانها و روسای محترم سازمان نظام مهندسی و ساختمان استانها که به امضای نماینده های محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان مسکن و شهرسازی، و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور رسیده قید شده: "... کمیسیون هم ارزی، فراتر از آن، وارد اصلی کردن رشته های مرتبط با مهندسی نمی شود. چه در مورد رشته های اصلی و چه در مورد رشته های مرتبط با مهندسی، تشخیص عنوان رشته ها "این همانی" با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد..."، لذا ابهامات و سوالاتی را که در این زمینه برای فارغ التحصیلان رشته های فوق الذکر بوجود آمده با آن مقام محترم در میان می گذاریم، و تقاضای رسیدگی و همکاری داریم:

1- در بند 38 از "آخرین مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها بر اساس عنوان مدارک تحصیلی دانشگاه ها" که در سایت وزارت مسکن و شهرسازی موجود است (و فایل آن به نامه پیوست گردیده) قید شده: "به فارغ التحصیلان رشته علمی-کاربردی معماری از دانشگاهها و مؤسسات آموزشی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پروانه اشتغال به کار مهندسی معماری با کد 100 (پروانه اصلی) تعلق می گیرد" و این بند در تضاد با بند 25 از بخشنامه فوق الذکر است.

2- با توجه به مطلب بالا، این سوال مطرح است که اگر در بخشنامه شماره 90/430/8890 قانون تغییر یافته، آیا عطف به ماسبق هم می شود؟ آیا دانشجویانی که در هنگام ورود به دانشگاه و حتی بعضاً در هنگام فراغت از تحصیل، شامل چنین قانونی نبوده اند، ویا حتی فراتر از آن بسیاری فارغ التحصیلان که پروانه طراحی دارند هم مشمول این قانون میشوند و از دریافت یا تمدید پروانه اشتغال به کار مهندسی معماری با کد اصلی محروم می شوند؟

3- با توجه به اینکه واحد های درسی گذرانده شده توسط فارغ التحصیلان رشته های فوق الذکر، تقریباً مطابقت کامل با واحد های درسی فارغ التحصیلان رشته مهندسی معماری دارد، و حتی بعضاً یک یا دو ترم بیشتر از دانشجویان مهندسی هم تحصیل کرده اند، محرومیت این فارغ التحصیلان از دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی معماری با کد اصلی، ضایع شدن حق تعداد کثیری از این فارغ التحصیلان نیست؟

4- اگر تنها پیشوند نام رشته ها، دلیل حذف آنها از کد اصلی معماری و قرار گرفتن این رشته ها در کد رشته مرتبط با معماری است، آیا انتظار بازنگری در واحدهای درسی (که منطبق با دانشجویان مهندسی است) و اتخاذ تصمیمی مقتضی برای انتقال مجدد آنها به کد رشته اصلی مهندسی معماری (که با توجه به بخشنامه 89/400/62271 به نظر می رسد در حیطه اختیارات آن وزارتخانه محترم است)، انتظار نامعقولی است؟

ضمن اینکه خاطر نشان می کنیم که در کنکور ورودی کارشناسی ناپیوسته،اکثریت دانشگاه ها پیشوند علمی-کاربردی یا مهندسی تکنولوژی را در ابتدای نام رشته هایشان دارند، و بسیاری از متقاضیان رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکور کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه ها تحصیل کرده اند، که به موجب بخشنامه اخیر، از دریافت پروانه طراحی محروم شده اند... در حالی که فارغ التحصیلان تعداد اندکی دانشگاه های باقیمانده که بعضاً تراز پایین تری هم در آزمون ورودی داشته اند، با گذراندن واحدهای درسی مشابه، و صرفاً به دلیل قید نشدن پیشوند های مذکور در مدرک تحصیلی شان، قادر به دریافت پروانه طراحی هستند.

آیا محروم شدن تعداد کثیری از فارغ التحصیلان رشته های علمی-کاربردی و مهندسی تکنولوژی معماری (اعم از دانشگاههای سراسری،غیر انتفاعی،آزاد، و علمی-کا ربردی)، صرفاً بخاطر وجود یک پیشوند (که در ماهیت فرایند تحصیلی آنها کاستی یا تغییری را ایجاب نکرده)، نباید انتظار همکاری و مساعدت وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری را در آنها ایجاد کند؟

در پایان، ضمن سپاسگذاری از توجه و همکاری آن مقام محترم، امضای تعدادی از فارغ التحصیلان رشته های مذکور (به نمایندگی از تعداد زیادی از آنان در شهر های مختلف کشور)، به همراه بخشنامه های ذکر شده در بالا (که بخش های مورد نظر در آنها های-لایت شده) پیوست میگردد.

با سپاس

جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته علمی-کاربردی و مهندسی تکنولوژی معماری

رونوشت:

_ معاونت محترم امور مسکن و ساختمان دفتر سازمانهای مهندسی و تشکل های حرفه ای (جناب آقای دکتر ابواالفضل صومعلو)

پیوست به نامه دانشجویان کارشناسی ناپیوسته علمی-کاربردی و مهندسی تکنولوژی معماری به معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 118
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 24
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    3 0
    امیدوارم مسئولین یه مقدار مسئولانه به درخواست بحق این فارغ التحصیلان توجه و رسیدگی کنن
  • eldar ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    4 1
    ما هم جمعی از فارغالتحصیلان رشته علمی کاربردی معماری امیدواریم که این سازمان حق ما را ضایع نکرده و حقوق مسلم ما برگردانند
  • میرزایی ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    2 0
    متاسفانه کمیسیون هم ارزی بدون در نظر گرفتن حق وحقوق هزاران نفر زحمات چند ساله ما را به باد فنا داده امیدوارم که مسئولین امر به خود بیایند.
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    1 0
    لطفا اطلاع رسانی کنید تا همه اعتراض کنند
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    1 0
    به فارغ التحصيلان رشته علمي – كاربردي معماري از دانشگاه ها و مؤسسات آموزشي مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري پروانه اشتغال بكار مهندسي معماري با كد ( ۱۰۰ ) تعلق مي گيرد. کد 100 یعنی علمی کاربردی معماری جزو رشته های اصلی است چطور یک شبه مرتبط شده.
  • مهدی ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    1 0
    خیلی جالب است در دانشگاه ما که دانشگاه دولتی است یکسال قبل از ما در مدرک دوستان مهندسی معماری نوشته شد اما ما که همان واحد ها را گذراندیم باید با علمی کاربردی فارغ التحصیل شویم ضمنا زمان امتحان ما با بعضی دانشجویان و فار التحصیلان دکتری امتحان دادیم که ماها قبول شدیم اما آنها نه ؟؟؟ از دانشگاه ما همه قبول شدند اما از دانشگاههای آزاد نه . تومدرک اونها مهندسی نوشته شده اما تومدرک ما علمی کاربردی ؟؟؟ در مذاکره با برخی مسئولین ایشان گفته اند که چون دست زیاد شده باید به نحوی بازار را تعدیل کنیم . به این طریق جامعه معماری تعدیل و هدفمند شده است !!!!
  • سارا آشتیانی ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    2 0
    این بخشنامه که در یازدهم خرداد 1389 ابلاغ شد نباید شامل حال ورودی های قبل از 1391 باشد چرا که من و بسیاری دیگر از فارغ التحصیلان رشته کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی معماری از دانشگاه های سراسری، اگر اطلاع داشتیم که قرار است بعد از پایان تحصیل بخشنامه ای به اجرا درآید که ما را از حق طراحی محروم کند؛ در دانشگاه های پیام نور که مدرک مهندسی معماری صادر می کنند ادامه تحصیل می دادیم.
  • سارا ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    1 0
    واقعا جای تاسف داره. وقتیکه نمیخوان به ما اجازه کار بدن پس چرا دانشجو میپذیرن؟ فقط میخوان 6-7 میلیون پول از ما بگیرن و بعدش بگن برین به سلامت و مدرکتونو بزارید رو طاقچه؟ به اینم میشه گفت سیستم آموزشی؟ خوب اگه میدونستیم که اجازه کار نداریم چرا درس خوندیم؟ پول بریزیم جیب دانشگاه و آخرشم هیچ؟
  • خامنه ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    لطفا نتیجه را منتشر کنید ممنون
  • وثوقی ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    1 0
    متاسفانه کمیسون مذکور به هیچ وجه به هزینه های آزمون گرفته شده و عدم اطلاع رسانی در خصوص رشته های علمی کاربری را در نظر نگرفته است . من هم اکنون کلیه 4 آزمون را قبول شده ام اما در جهت صدور پروانه مشکل ایجاد کرده اند.
  • nobody ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    2 0
    باعث خجالت و شرم مسئولینه،به واقع اگر شرایط خروج از کشور و بر امدن از پس هزینه ها را داشتیم اینجا نمیماندیم.
  • ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    مسئولین ذیربط اگر قصد بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی به مردم را دارند سطح امتحانات ورودی به نظام مهندسی و ارتقاء پایه را بالاتر ببرند و کیفیت نقشه های تهیه شده تهیه شده توسط مهندسین نظام را با قرار دادن یک سیستم مناسب بررسی و کنترل ،بالاتر ببرند
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    عنوان رشته تحصیلی هیچ تأثیری در کار مهندسان ما ندارد بسیارند کسانی که عنوان رشته آنها عناوین ذکر شده است و در کار خود بسیار خبره تر از مهندسان اسمی معماری اند. این قوانین ضایع کردن آشکار حق آنهاست.
  • علیرضا ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    3 0
    ای کاش مسولین نظام مهندسی مثل مسولین نظام پزشکی که هوای پزشکان رو دارن، طرفدار مهندسان بودن.این از 100 تا کلاهبرداری بدتره که بعد از تموم شدن تحصیل متوجه بشی هرچی زحمت کشیدی بی فایده بوده.واقعا که ...
  • آر ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    ظاهرا جمعی از دوستان دارند پیگیری می کنند لطفا نتیجه را اطلاع رسانی کنید
  • nashens ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    خداییش بچه های ناپیوسته از پیوسته ها خیلی قوی تر هستن و اینو آمار قبولی کارشناسی ارشد بهتر میتونه نشون بده متاسفانه معلوم نیست این تصمیمات مضحک را چه کسانی نشستن وزحمت کشیدن اخذ کردن!!! واقعا جای تقدیر و خسته نباشید داره؛ آقایان خدمت گزار واقعا خسته نباشید!!!
  • روژین ونجانی ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    یعنی به ما هم که ورودی های 89 رشته مهندسی تکنولوژی معماری هستیم بعد فارق تحصیلی ذرجه مهندسی تعلق نمیدن؟؟؟؟؟؟؟
  • امیر ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    الکی داستان تعریف نکنید تنها باید بریم جلو نظام مهندسی جواب بگیرم چرا اگه ما مهندس نیستیم چرا کارت با نام مهندسی معماری دادید و سالی 35 گرفتید که پیام تبلیغاتی بفرستید؟ما و مهندسی معماری چند واحد درسی اختلاف تو واحد درسی داریم که اینا ما رو با رشته های مرمت و جغرافیا رشته مرتبط حساب میشیم؟
  • حسین ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    ما دانشجویان مهندسی تکنولوژی معماری که همان طور که از اسم رشته هم بر مآید این هست که از همه عناوینی که تا کنون ساختن که بالاتر هست پس چرا اجازه طراحی را نداریم پس این دروس چهار واحدی که داریم می گذرانیم برای طراحی چیه در صورتی دروسی مثل استاتیک و غیره 2 واحد هستن این گونه بخشنامه ها باید اصلاح شوند و این گونه بخشنامه ها دارای جهت گیری خاصی هستن که باید سریعا اصلاح و عوامل این برنامه هم نسبت به تمام مهندسان معمار باید پوزش بخواهند به نظر من این روند بسیار تاسف برانگیز است
  • منیره ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    سالها وقت جوانها صرف کنکور امتحان مدرک ... کی تحقیق کی پژوهش ...خیلی از کسانی که مدرک ناپیوسته گرفتن با کسانی که مدرک پیوسته گرفتن - دانشگاه یکسان - استاد یکسان - واحدها یکی - رشته دبیرستان ریاضی فیزیک - معدل های بالا - امروز که 3 سال از مدرکشون گذشته قطعا رزومه فعالیتهایشان گویای تواناییهایشان هست ... سیستم پذیرش غلط دانشجو دلیل بر این نیست که یک عده بی اعتبار بشن که جامعه معماری هدفمند بشه در یک جریان حرفه ای تا کی باید باید قربانی تصمیم های غلط باشیم . معماران یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهد ساخت
  • مینا ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    مسئول کجا بوده اینها اگه مسئول بودن یه ذره عقل تو کله ناقصشون داشتن براحتی حق خیلی ها رو ضایع میکنن هرچه فکر میکنم اصلا دلیلی برای اینکارشون وجود نداره جز ...
  • feze ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    واقعا ناعالانه است این خیلی اجحهف بزرگی است چرااااااا
  • ناشناس ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    خدا لعنت شان كند مهندسي تكنولوژي عمران عمران رو هم مرتبط اعلام كردند
  • farid ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    اگه ما که دیپلم نقشه کشی،کاردانی نقشه کشی ،کارشناسی طراحی و نقشه کشی داریم نباید طراحی کنیم کی باید این کارو بکنه؟قصاب؟مکانیک؟بقال؟....
  • محمدجواد ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    اطفانتیجه رامنتشرکنید
  • mohamad ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    خداوکیلی اگه می دونستیم آخرش اینجوری بیچارمون قراره کنن اصلا درس نمی خوندیم بهتر نبود!!!!واسه استخدامی که میشه هر رشته ای رو می خوان غیر معماری تنها امیدمون نظام بود که اونم نابودش کردن
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    4 0
    این دیگه سیاست یک بام و دو هواس ! آقا اگه شما به امتحان های خودت مطمئن هستی دیگه این بازی ها چیه سر مهندسان در میارین ؟؟؟؟ یکی که این همه خرج کرده درس خونده حالا وقت بهره برداری میرسه میگین به رسمیت نمیشناسیم ؟!؟ همه جای دنیا ملت رو به جلو تشویق میکنن به درس خوندن اینجا میگن باید برگردی دبیرستان از اول کنکور پیوسته بدی!!!!
  • hosein ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    حضرت علی می گه: حق گرفتنیه نه دادنی!خداوکیلی هرکی دست رو دست بذاره و اعتراض نکنه بی غیرته.خداییش اگه اون کسی که این قانون مسخررو گذاشته اگه خودشم ناپیوسته خونده بود بازم این کارو می کرد؟البته اگه واقعا مدرکی داشته باشه و مثل خیلی از آقایون جعلی نباشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • amini ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    واقعا جاي تاسف داره ،چرا يه مملكتي كه از لحاظ معماري در گذشته پيشرو بوده به اين حال دچار بشه.اينطوري جوان هارو به ادامه تحصيل تشويق ميكنين. كي ميخواد جواب اين همه وقت و هزينه ما رو بده.پس آينده ما چي ميشه. جاي تشكر و قدرداني داره واقعا
  • mina ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    دوستان من میگم اگه ما بتونیم از مشاوره های سایت کانون وکلا که گاهی رایگان هم هست استفاده کنیم شاید بتونیم یه کم محکمتر پیگیری کنیم ولی من واسه این اقدام متن مصوبه و تاریخشو لازم دارم اگه کسی هست بفرسته برام ...
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    1 0
    خداییش اینا دیگه دارن اعصاب ما روخورد میکنن. اون از وضع کنکور سراسری که اکثر سهمیه دانشگاههای دولتی رو به فرهنگیان دادن اینم از این.
  • جواد ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    وقتي آقاي احمدي نزاد 45هزارويارانه ي هرنفر ايراني ميدونه وميگه نفس هم ميخواين بكشين بايدماليات بدين چون 45هزارميگيريد پس اگه مهرطراحي را به بقالي سر محل بده مني كه مهندس معمارم ناراحت نميشم چون عادت دارم چون تقصير ....
  • ابوالفضل ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    چند روزه رفتم تو فكر اگه من كه معمارم طراحي نكنم پس كي طراحي كنه!هر چي چارت مهندسي تكنولوزي رو با پيوسته ها مقايسه مي كنم نمي فهمم چرا نمي تونم طراحي كنم .
  • ازي ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    اول مرداد 10صبح تجمع رو به روي وزارت علوم هركي نياد به ضرر خودشه
  • ازي ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    اول مرداد 10صبح تجمع رو به روي وزارت علوم هركي نياد به ضرر خودشه
  • پیمان ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    به خدا دارن دستی دستی عدخ زیادی رو فلج می کنن ساکت نباشیم حق گرفتنیه .
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    1 0
    من شنیدم حتی اونایی که ارشد هم بخونن اگه لیسانسشون ناپیوسته باشه بازم وضعشون همینه!راسته؟
  • ناشناس ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    بهتر بود عنوان رشته رو به جای علمی کاربردی معماری ، عنوانش مهندسی نظارت در معماری قید می کردند. وقتی که مدرک طراحی رو نمیدن حالا باید جوابگو باشند. تازه اگه توی این مملکت با این وضعیت اقتصادی و بیکاری کار هم باشه .؟معمولا کلیه کارها دست آقا زاده هاست یا وزارت مسکن مهر که کارارو واسه خودشون جمع کرده ...
  • علی ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    جالب این است که من با این پروانه 4 سال دارم خانه مردم طراحی و نظارت میکنم حالا رفتم تمدید یکم میگن مرتبط شدی پس مسولیت کارهایم با پروانه اصلی با کیه چون من پروانه جدیدم با کد مرتبطه حتما با اقای دکتر شاهرخی میاد دادگاه جواب بده.
  • علی ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
    0 0
    با ارسال فکس به شمارههای 88795851 صومعلو 82932540 هوایی 82932410 شاهرخی همه با هم اعتراض خود را اعلام میداریم.
  • رضا ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
    0 0
    تو این مملکت چه خبره یک شبه هزاران جوان به خاک سیاه مینشونند اینده کاری این جوانان چی میشه کی مسئول است فارع التحصیلان نا پیوسته معماری باید از این به بعد دنبال سیگار فروشی برند
  • مهدی ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
    0 0
    من که نمی تونم یکم تهران باشم ولی جلو نظام مهندسی خراسان منتظر مشهدیها هستم
  • فرید ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
    0 0
    وای خیلی مسخره اس کهچی مثلا جون بکن درس بخون زحمت بکش حتی بیشتر از اونایی که پیوسته خوندن کارت درست باشه اونوقت به صرف اینکه مدرکت علمی کاربردیه باید از طراحی محروم بشی تازه ما که دختریم باید قید نظارتم بزنیم واقعا واسه اینایی که شب میخوابن صبح با تصمیم جدید بیدار میشن متاسفم
  • فکر کنم معمار!!!! ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    0 0
    این همه آسمون ریسمون نبافید ومثل پیر زنها نفرین نکنید. بهتره جای این کارا توی دسته های 10 الی 15 نفره با مشورت یه وکیل به دیوان عدالت شکایت کنید. فکر کنم این جوری زودتر به نتیجه میرسیم.
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    0 0
    با سلام به همگی. به اطلاع کلیه عزیزان ساکن همدان میرسانیم که تجمعی اعتراضی بدلیل حذف مجوز طراحی داشنجویان کارشناسی ناپیوسته معماری قرار است در تاریخ سه مرداد راس ساعت 10 صبح روبروی سازمان مسکن و شهرسازی استان همدان برگزار شود.
  • علی ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    0 0
    همه باید هر روز به دفتر صومعلو در وزارت مسکن بریم و اعتراض خودمون اعلام کنیم.من 9 با رفتم تا حالا حتی دفتر وزیر هم رفتم .و کتبا اعتراض خودم را به مصوبه اعلام کردم
  • معترض ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    0 0
    لطفا در صفحه اعتراض به قانون نظام مهندسی در فیس بوک عضو شوید.
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    0 0
    قابل توجه اونایی که میخان برن کنکور بدن تو هر رشته ای به نظر من اول برید یه ماشین زمان تهیه کنید که ببینبد اقایون چند سال دیگه چی به ذهنشون میرسه بعد کنکور بدین تا عمرتوون تلف نشه..... مسخره کردن ملتو
  • معترض ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    1 0
    من که دارم ارشد می خونم با هزار بدبختیم کار می کنم تا خرج ترمی 1.5 میلیون ترممو بدم چی بگم؟ حرفمو به کی بزنم؟ به خدا من اگه فردا بزارم بچم تو این مملکت یک کلمه هم درس بخونه، من 7 سال بهترین روزای زندگیمو تو این رشته گذاشتم ، با همه فشارها ساختم چون عاشق رشتم بودمو می دونستم یک روز نتیجشو میگیرم اما الان یک عده ادم واقعا بی شعور شب می خوابن صبح پا میشن فاتحه کل زندگی یک عده رو میخونن، من که علنا قید تحصیل تو این کشورو می زنم ، اینجا فقط پس رفته ، هیچ جایی واسه پیشرفت نیست
  • معترض ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    0 0
    من که دارم ارشد می خونم با هزار بدبختیم کار می کنم تا خرج ترمی 1.5 میلیون ترممو بدم چی بگم؟ حرفمو به کی بزنم؟ به خدا من اگه فردا بزارم بچم تو این مملکت یک کلمه هم درس بخونه، من 7 سال بهترین روزای زندگیمو تو این رشته گذاشتم ، با همه فشارها ساختم چون عاشق رشتم بودمو می دونستم یک روز نتیجشو میگیرم اما الان یک عده ادم واقعا بی شعور شب می خوابن صبح پا میشن فاتحه کل زندگی یک عده رو میخونن، من که علنا قید تحصیل تو این کشورو می زنم ، اینجا فقط پس رفته ، هیچ جایی واسه پیشرفت نیست
  • یوسف ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    0 0
    سلام دوستان لطفا به این بخشنامه اعتراض نکنین چون شیر فرهاد و کیوون به مغزشون فشار آوردن و این تصمیم روگرفتن که پول وگیرن!!!!!!!!!!!!
  • یوسف ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    0 0
    سلام دوستان لطفا به این بخشنامه اعتراض نکنین چون شیر فرهاد و کیوون به مغزشون فشار آوردن و این تصمیم روگرفتن که پول وگیرن!!!!!!!!!!!!
  • معترض ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    خبر تجمع اعتراضی مقابل وزارت مسکن روز 8 مرداد صحت داره؟
  • بهنام ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    این حق بچه های تکنولوژی معماری نیست..من از شنیدن این خبر خیلی جا خوردم...منم ترم آخر تکنولوژی هستم...پس غلط کردن به ما درس طراحی معماری می دن پاس کنیم...فقط سطح اطلاعات تکنولوژی ها بالاتره 2 سال هنرستان این درس رو خوندن... من مجبورم ارشد بخونم .... در پایان هم برا سران مملکتم متاسفم....
  • حقم را میگیرم ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
    0 0
    عده ای بدون در نظر گرفتن قانون و با لحاظ کردن منافع گروهی و شخصی و از روی تنگ نظری این گونه اقدام میکنند در حالی که کمیسیون هم ارزی دارای این چنین اختیاراتی نیست و مرجعی برای این گونه تصمیمیات نیست. متن ماده 6 و ماده 7 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان گویا است.. در گروههای چند نفری به دیوان عدالت شکایت کنید کنید تا هم این موضوع حل شود و هم کمیسیون حدود اختیاراتش مشخص شود.
  • علی ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    حاج اقا ......... همیشه اینطور نمیمونه که یکشبه پنج هزار نفررا بیکار کنی .کار درست نمی کنید کار خودمونم را میگیرن واقعا عمر ما در بی کفایتیها هدر رفت.مگر قانون سلیقه ای است.
  • سعید ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام اونای که قبول شدن به دیوان عدالت اداری شکایت کنن حتما درست میشه
  • علی ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    مقابل وزارت راه و شهرسازی در میدان ارزانتین اعتراض خود به این بی عدالتی اعلام میکنیم.وخواستار بر کناری مسئول مربوطه میشویم.
  • رضا ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    لطفا اطلاعات بیشتر از اعتراضات اعلام کنید.ونتیجه چی شده؟
  • معترض ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
    0 0
    سلام دوستان حتما اعتراض کنید.
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    1 0
    خوب عزیزان شما زمانی که رشته ی تکنو لوژی معماری رو ابداع کردن تا هزاران نفرو بدون کنکور و فقط به خاطر پول وارد رشته ای کنن که تا قبل از این یکی از سخت ترین رشته ها بود ، سرتون کلاه رفت!!! طراحی معماری حق کسانی که واقعا زحمت کشیدن تا این رشته رو خوندن، نه کسانی که ففقط پول خرج کردن، کسانی هم که این تصمیم رو گرفتن از سطح آموزش دوستان علمی کاربردی و تکنولوژی آگاه بودن ، به نظر من برید همون حق نظارت و بگیرید و سعی کنید خوب انجامش بدید!!
  • علی ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    جهت اطلاع از تصمیمات کمسیون هم ارزی و اعلام اعتراض به مصوبه اخیر با اقای نظامی در دفتر تشکلهای نظام مهندسی وزارت مسکن وراه به شماره02182244420 درمیان بگذارید.
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    کسی می دونه دانشگاه غیر انتفاعی براشون معتبره؟؟؟؟ یعنی بش پروانه میدن؟
  • آرشیتکت ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    بلی ، چرا نمیدن .
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    همه کارای این ..... همینه چی بگه آدم کی قرار صبر و بی فکری این مردم تموم بشه و حقشون و بگیرن، واااااااای بر ملت ایران
  • درفشی ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    من هم اعتراض دارم :@
  • حضرتی ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    خانمها آقایان محترم ما مهندس معمار هستیم و این آدمهای بی کفایت نمی تونن اعتبار مارو زیر سوال ببرن مرده شور اون سازمان نظام مهندسی رو ببره که یک مشت بی سواد کار نکرده می گردونن .
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
    0 0
    گر ایزد ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
    0 0
    سلام کسی از کارشناسی ناپیوسته عمران در این سازمان مهندسی نعلتی خبر داره
  • ناشناس ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    0 0
    dooste aziz pas age gharare ma mojaveze tarahi nadashte bashim chera bayad inhame vahede tarahi memari pas konim?!
  • ناشناس ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    0 0
    خیلی قانون چرندی هستش یعنی یه جور کلاه برداریه دولتی هست اخه بی انصافی تا چه حد ؟مگه مهندسی تکنو لوژی چه فرقی داره با مهندسی پیوسته ؟هردوشون واحد های درسیه مشابه به هم دارن؟اگر که نمی خاستین پروانه طراحی بدین پس چرا دانشجو گرفتین ؟که سر مردم کلاه بزارین؟هرچند پوست کلفتیه مسوولین این قانون بیشتر از این هرفها و متلک هست؟در پایان از رهبر عزیزمان خاستاریم که منجیه ما شوند و به کمکمان اید زیرا جز او هیچ امیدی نداریم و جلوی این چنین قانون گزاران نا خرد را بگیرند
  • سيما ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    0 0
    اصلا ناراحت نباشين اون آدمايي كه ادعا ميكنن مهندس معمارن و كارشناسي پيوسته خوندن ببينيم مي تونن ارشد قبول بشن و ماها كه 2سال رو كل درسارو مرور كرديم و بارتبه خوب قبول شديم چطور ميشيم اگه به ما ظلم بشه اون بالا خدايي هست كه عادله هركسي به اندازه ي زحمتش نتيجه ميگيره واقعا به كشورم و مسولينش متاسفم خدايااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    بچه ها دست از اعتراض بر ندارید چون به ضرر شما تموم میشه.............
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    جلو دفتر ریاست جمهوری اعتراض کنید بلکه او درد ما را بفهمه پول ما هدر نره خدا این مسولین را هدایت کنه
  • دانشجوی ناپیوسته معماری ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    با سلام خدمت دوستان مهندس منم به نوبه خودم تسلیت عرض می کنم به همه مهندسین معمار و تبریک می گویم به حامیانی که خودرا نوکر مردم ودر مسیر عدالت پا پیش گذاشته اند حال باید مرگ عدالت را دید من دانشجوی 26 ساله هستم که پدر م را 25 سال پیش از دست دادم و با مادر م زندگی میکنم چه شب هایی که با شکم گرسنه سر به بالین زمین نگذاشتیم روزها درس می خواندم وشب ها کار و پول خود را پس انداز تحصیل میکردم با هر زحمتی خرج دانشگاه رو در می اوردم حال که امید برداشت محصول خود را دارم یک شبه مسئولین عدالت خواه آتشی در محصول چندین ساله زدند آقای احمدی نژاد ومسئولین وقت به مولا علی از حقم نمی گذرم و آه مادرم دامن همه شما هارو میگیره آیا این حق کشی حق الناس نیست ؟ آیا اگه آقازاده های خودتان ناپیوسته خونده بودن چنین کاری می کردید ؟ آیا .....؟
  • اميد ذ ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    سلام دوست عزيز يه ضرب الامثل بهتر هست كه مي گه ((از تو حركت از خدا بركت)) اگه قرار باشه ما دست بزاريم روي دست ، مي شه حكايت اون تنبلي كه نشسته بود توي آقتاب از تنبلي نمي رفت توي سايه و با خودش مي گفت تنبل نرو به سايه ، سايه خودش ميايه... حالا خداوكيلي هر كس هر جاي اين مملكت كه هست اگه براي لغو بي قيد و شرط اين بخشنامه (90/430/8890) و براي احقاق حق پايمال شدمان تلاش نكنه هم به جامعه معماري و هم خودش خيانت كرده با تشكر اميد ذاكري فرد دانشجوي رشته كارشناسي ناپيوسته مهندسي تكنولوزي معماري از ايلام
  • اميد ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    با عرض سلام خدمت تمام دوستان كارشناسي ناپيوسته معماري دوستان عزيز يادمان باشد كه حق گرفتني است نه دادني بايدحق خودمان را با لغو بدون قيد و شرط بخشنامه (90/430/8890) بگيريم و منتظر نباشيم كه كسي دو دستي بياييد و حقمان را بهمان بده شايد تصويب اين بخشنامه امتحاني براي توانايي ما براي احقاق حقمان باشد زندگي همينه بايد هميشه براي گرفتن حقت بجنگي ما توي ايلام يه نامه نوشتيم 230 نفر هم امضاش كردن فرستاديم براي دفتر رهبري ، رياست جمهور ، رياست مجلس ، نماينده هاي شهرمان ، سازمان نظام مهندسي شهرمان و... تصميم داريم با شروع دوباره دانشگاه اول مهر اقدامهاي ديگه اي هم انجام بيم خداوكيلي اگه بقيه دوستان توي ساير شهر ها هم بي كار نششينن حتما اين بخشنامه لعنتي را لغو مي كنيم به اميد لغو بي قيد و شرط بخشنامه (90/430/8890) درود بر دوستان هنرستاني درود بر مهندسان تكنولوزي معماري درود بر مهندسان علمي كاربردي معماري
  • ناشناس ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    1 0
    ]چرا آقایان مسئول سیلابس دروس را بررسی نمیکنند.کسی که کارشناسی ناپیوسته مکانیک سیالات قبول میشه همون اول کاردانیش تطبیق داده میشه وپیش نیازها بهش ارائه میشه بعد تمام دروس مربوط به مکانیک سیالات را پاس میکنه ودر مجموع با کاردانی تقریبا172واحد میشه درصورتیکه کارشناسی پیوسته 140واحده حال مسئوللین برای کاهش تقاضای پروانه اشتغال دیوار کوتاه تر از ناپیوسته ها پیدا نکرده اندواین کاهش ظرفیت به نوعی به نفع خودشان میباشد .از آقایان میخوام دست ازاین بی عدالتیها بکشند وبیشتر فکرکنند
  • اميد ذ ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    سلام ما چند روز پيشرفتم پيش رئس سازمان نظام مهندسي ايلام و ازش راجع به جواب به نامه هاي اعتراض به بخشنامه (90/430/8890) پرسيديم گفت با توجه به ادغام وزارت مسكن و شهر سازي با وزارت راه الان كسي پاسخگو نيست ولي بهمان گفت با توجه به اعتراضهاي كسترده در سراسر كشور به احتمال قوي اين بخشنامه لغو ميشه و گفت اواخر شهريور در تهران يه جلسه با حضور همه روساي سازمان نظام مهندسي شهرستانها برگزار ميشه و قراره در همين جلسه اين موضوع را مطرح مي كنن انشاءالله كه با لغو بخشنامه موافت بشه
  • یونس نعمتی زرگران ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    سلام منم مثل شما هستم که به جز خدا کسی رو ندارم بی کس تو کشوری که نه استقلال هست نه ازادی تو کشوری که کسی نیست جواب خون برادران و برادرانمونو بده مگه اونا جوانیشونو ندادن تا ما جوانا با علمی که داریم کسب میکنیم به قول رهبرمون موتو پیشرفت کشور بشیم خدایش تو این مملکت چند هزار نفر با دیپلم وسیکل تو پستهی مهم هستن یا مشغول به کارند به خدا دیگه از این همه شعارهایی که در صدا سیما گفته میشه خسته شدیم یکی نیست بگه اخه نا پیوسته ها چه گناهی کردن بای30واحد بیشتر پاس کنند بعد حق طراحی ندارن بعد مگه این مملکت نظام مهندسی نداره که امتحان حق طراحی میگره پس هر کی لیاقت داشت اونو میگیره یا حس امتحان گرفتن ندارن و خستن برن بگیرن بخوابن جدا خوب فکریه راحت با حقوق خوب کور از خدا چی می خواد دو چشم بینا
  • اميد ذ ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    سلام دوستان عزيز با توجه به شروع ترم جديد دانشگاه و جمع شدن دانشجويان خواهش مي كنم راجع به مصوبه 90/430/8890 مورخ 11/3/90 كميسيون هم ارزي نظام مهندسي اطلاع رساني كنيد و با مراجعه به مسئولين مربوطه به فكر حل اين مشكل باشيم كه به نظر من اگه اين مشكل حل نشه درس خوندنمون مفت نمي ارزه ما كه تمام تلاشمان را مي كنيم اميدوارم توي شهر هاي ديگه ( مخصوصاٌ تهران ) ساير دوستانمون بي كار و بي تفاوت نباشند خلاصه كه اگه همه ي دوستان دست به دست هم بدن مي تونيم اين مصوبه مسخره را لغو كنيم در غير اينصورت ....
  • hh ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    1 0
    واقعا احمقانه است این دزدی است
  • نيما ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    1 0
    من يه دانشجوي پيوسته هستم اين تقصير ما نبوده چرا همش ميخواين بگين كه از ما برترين باور كنيد ما هم براي دوستامون ناراحتيم
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    0 0
    عزیزانم نگران نباشید.اولا نظام مهندسی چندان آش دهن سوزی نیست.در ضمن صدای دهل از دور خوش است.فکر کردید اگر پروانه طراحی داشتید آنقدر ساخت و ساز بالاست که به ما و شما تازه کارها کار ارجاع کنند. همچنین ما مهندس نیستیم بلکه آرشیتکتیم و خیلی بالاتر از همه رشته های ساختمانی هستیم. تا ما طرح ندیم مگه برای عمران ، برق ، مکانیک و ... کار هست.
  • رضا ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    سلام چه انتظار هایی از مسئولین دارید ما 2 سال تو هنرستان درس معماری خوندیم بعد2سال تو کاردانی آخرشم 2 سال کارشناسی حالا تو کل ایران به بچه های ناپیوسته دروسی به عنوان جبرانی می دهند که به بچه های پیوسته نمی دهند میگیم چرا میگن چون اونا ریاضی بلدند من از سال 83 تا حالا هنوز نفهمیدم مثلا طراحی با دست آزاد چه ریطی به ریاضی داره وقتی هنوز نمی تونند بفهمند که چه درس جبرانی برای ما مفید اون وقت انتظار دارید دلشون برای مدرک ما بسوزه من الان شرکت مشاور دارم به خدا برگه طراحی یه مهندس معمار از یه کت چرم ارزون تره ای کاش میرفتم دکتر ساده می شدم حداقل تو مملکت یه سازمان درستو حسابی حمایتم می کرد.
  • خپيت ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    داداش خيلي ........... تشريف داري!!!!!!!!!
  • امید ذ ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    1 0
    سلام راستش از این دلم می سوزه که ما ناپیوسته ها تو دانشگاه با پیوسته ها یک درس را می گذرانیم و جالب اینجاست که تو دانشگاه ما کلاس هامون با پیوسته ها مشترک برگزار می شه نمی خوام به کسی توهین کنم ولی خداوکیلی بچه های نا پیوسته خیلی کارشون از بچه های پیوسته بهتره این را از خودم نمی گم این حرف همه ی استاد هامونه حالا خیلی جای تفکر و تعمل داره ما که دو سال هنرستان معماری خوندیم دو سال کاردانی معماری خوندیم و دو سال کارشناسی حق طراحی نداریم اما پیوسته ها حق طراحی دارن یکی نیست بگه معماری که حق طراحی نداشته باشه مثل زنبوریه که عسل نداشته باشه یا دندانپزشکی که حق درست کردن دندان نداشته باشه یا آخوندی که حق نماز خوندن و منبر رفتن نداشته باشه خدایا چنان کن سرانجام کار ... که تو خوشنود باشی و ما رستگار!!!
  • امیر ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    راستی کسی میدونه داستان 24واحد اضافه برا معدل زیر 14چیه خواهشا پیگیری کنید .چون خیلی داره تو پامون میره ممنون
  • نیما ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    1 0
    اقا امید لطفا به بچه های پیوسته توهین نکنید
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    0 1
    درست میشه
  • ali ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    0 0
    آنک قصابانند در گذرگاهها مستقر ...
  • ش ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 1
    واقعا باید برای کسانی که عنوان مهندس را از تکنولوژی معماری می گیرن , متاسف باشیم . از اینکه می تونن به همین راحتی بعد این همه تلاش روی اسممون خط بزارن . من هم اعتراض دارم .
  • پگاه ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    1 0
    آقا این مسؤلین محترم شب خواب میبینن صبح به سرشون میزنه ماده قانون میبرن و میدوزن واسمون!!!؟چه وضعه آخه؟!!!لیاقتشون به کارشناس های پیوسته با دیپلم تجربی نه به ما که از دیپلم تا کارشناسی معماری خوندیم.
  • مجید ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    1 0
    با سلام اگر مهندسی تکنولوژی طراحی نداشته باشد پس چه فرقی با کاردانی داره؟ چون به کاردانی هم فقط سهمیه نظارت می دن.
  • mahdi ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    1 0
    وزی گذشت پادشهی از گذرگهی فریاد شوق بر سر هر کوی و بام خاست پرسید زان میانه یکی کودک یتیم کاین تابناک چیست که بر تاج پادشاست آن یک جواب داد چه دانیم ما که چیست پیداست آنقدر که متاعی گرانبهاست نزدیک رفت پیرزنی کوژپشت و گفت این اشک دیده‌ی من و خون دل شماست ما را به رخت و چوب شبانی فریفته است این گرگ سالهاست که با گله آشناست آن پارسا که ده خرد و ملک، رهزن است آن پادشا که مال رعیت خورد گداست
  • بنیلمین ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    آی آلاه اولرین ییخ بیلارین.
  • حمید.ت ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    0 0
    معماری هم شد رشته آخه :)(
  • soheil ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    0 0
    آخه این چه قانونی دیگه 2سال با رتبه 700دانشگاه شهید رجایی کاردانیمو گرفتم در حالی که میتونسم کارشناسی غیرانتفاعی درس بخونم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • یک معلم هنرستان ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    3 0
    دوستان عزیز از اول قرار بود رشته های فنی حرفه ای و کاردانش در مقطع کاردانی ادامه تحصیل دهند تا واسطه ای باشند بین کارگر و مهندسان ولیکن علی رغم یک سال تحصیل کمتر از رشته های مهندسی معماری ( از رشته ریاضی رفته اند ) اجازه یافتند کارشناسی دریافت کنند.قبولی از راه رشته ریاضی بسیار مشکل است یا فنی حرفه ای ! و در واقع یک مهندس زمانی نام مهندسی را یدک می کشد که هندسه دان باشد . ایا ریاضی سخت تر است یا طراحی انهم چه طراحی هایی نمی دانم این طرحهای کپی شده چقدر جالب است چرا ناراحت هستید من در کلاسم طی این 17 سال دانش اموزی ندیدم که مقطع درست بزند همه فراری از مقیاس صحیح همه با خط کش بجای اشل کار می کنند اگر پرسپکتیو یا هندسه معماری بپرسیم همه فریاد می زنند محاسبات معماری مثل رامپ که مطرح می شد همه معترض هستند دانشجویانی که هنوز برای راندو و طراحی و ساخت ماکت هنوز پیش ما می ایند تا شاید نمره بگیرند جالب است که لیسانس هم می گیرند ایا می شود مهندسی از سازه و محاسبات ان خبر نداشته باشد وطراحی کند ایا طراحی بدون محاسبات دقیق انهم در کشور زلزله خیز ایران منطقی است ایا جان مردم مهم تر است یا طرح ناقص چرا ناراحت هستید بروید کنکور سراسری رشته ریاضی را بدهید و قبول شوید و واحد های خود را معادل سازی نمایید بجای یکسال زودتر لیسانس گرفتن یکسال کنکور ریاضی بدهید و چون دارای طراحی و محاسبات عالی ریاضی و مکانیک هستید ناراحت نباشید حتمأ قبول می شوید پس امسال همه شما کنکور ریاضی بدهید مهندسی معماری قبول شوید و نشان بدهید هر طوری جلوی شما را بگیرند شما پیشرفت می کنید
  • قدیمی پور ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    3 1
    بچه ها این کار بسیار درست بوده.حتی اگه اجازه هم می دادند بچه های نا پیوسته به دلیل ضعف در محاسبات موفق به قبولی در ازمون محاسبه نمی شدند و مهندس اجرا می شدند.الانم می تونید با شرکت در ازمون مهر اجرا بگیرید که در امد اجرا خیلی بیشتر از طراح است می تونید به تعرفه نظام مهندسی سری بزنید
  • اکبر ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    اگه کار ما را قبول ندارن چرا این رشته رو گذاشتن خوب جمعش کن تا کسی دیگه رو بدبخت نکن.
  • leyli ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    0 0
    چرا؟
  • همکار ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    0 1
    جنابعالی که این همه سنگ ریاضی فیزیک را به سینه میزنید پس چرا معلم شدید؟؟
  • وینا ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 0
    یک شبه قانون میریزن بی مغزها.ایشالا آه مادانشجویان معماری که انقد خودمون رو باشب نخوابی ودرس خوندن.و این همه شهریه گرون دادن .آهمون بگیرتتون.آمین
  • زهرا ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    من دانشجوي ترم 2 كارداني معماري هستم ميتونم برا كارشناسي كنكور غير انتفايي رو بدم ؟
  • امیر ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    سلام به نظر من حق کارشناسی ناپیوسته مکانیک حرارت و سیالات در خصوص طراحی ضایع شده وتصمیمات کمسیون هم ارزی نیاز باز نگری دارد
  • طاها ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    واقعا باید سر در نظام مهندسی ... ماتو هنرستان دو سال عملی کار کردیم بعد عقب تر از دیگرانیم واقعا باید... عشق است همه ی مهندسای واقعی رو
  • محمد ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    0 0
    سلام باید در درس های رشته معماری تجدید نظر شود تا حقی از آنها ضایع نشود مسیولین هم به خود بیایند اگر شرایط فرزندانشان هم اینطور ی بود چکار میکنند کاری بکنند که مدیون نباشند
  • فرزاد ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    من کاردانی مکانیک خودرو دارم٬ رفتم کارشناسی مکانیک سیالات گرفتم الان میگن غیر مرتبطه در حالی که اون زمون تو دفترچه کنکور مرتبط بود تازه اینکه چیزی نیست سال ۸۶ کاردانی تموم کردم هنوز مدرکش نیومده مگن آموزش و پرورش با وزارت علوم دعوا داره مدرک نمیدن اگه میدونستم از اول میرفتن میرفتم کلاهبرداری یاد میگرفتم
  • نیکزاد ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    سلام چرا خودتون میکشید برا مهر نظارت یا طراحی اینا که شغل نمیشن کار کجا بابا بیکارید
  • ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    1 0
    اینا(افراد نظام مهندسی )خودشون کلا ناپیوسته خوندن اونوقت دارن واسه ما قانون میزارن
  • هادی ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    1 0
    سلام رشته. عمران .این شرایط هست. توی نا پیوسته یا فقط معمار ی هست .
  • neda ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    1 1
    اونایی که کارشناسی نا پیوسته اند خیلی سوادشون بیشتر از اونایی هست که از ریاضی اومدن و تو دانشگاه سر کلاسا مثل بز به ماها که همه چیو بلدیم نگاه میکنن
  • امیر ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    2 0
    بلاخره این کش مکش ها به کجا رسید ما به حقمون میرسیم یا نه.تازه فارغ التحصیل شده با مدرک کارشناسی ناپیوسته معماری از دانشگاه ازاد.
  • منوچهر ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    آیا من ديپلم معماری و کاردانی نقشه کشی صنعتی و کارشناسی علمی کاربردی بودم چیزی بهم تعلق میگیره تشکر
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    1 0
    مطابق قانون اساسی هرحکم یافعلی که به صورت قانونی صادروانجام شودودرنتیجه آن پول یاثروت ویاحکمی که درنتیجه آن قراراست حقی ازکسی سلب شودقبل ازصدورواجرای آن حکم حتمابایدخودشخص درآن محل احضارشودوبه تناسب اهمیت موضوع به آن شخص اجازه دفاع داده شود.واین قانون تمام کشورهاومجامع بین المللی نیزمیباشد.وهمه حقوق دانهامیدانند.ولی درمصوبه کمیسیون هم ارزی رشته هامورخ25/5/94صادره ازنظام مهندسی که بنابرآن کارشناسان ناپیوسته ازپروانه اشتغال محروم شده اند.نه قبل ونه بعد ونه تابحال به هیچ کس اجازه دفاع داده نشده است واین برخلاف قانون وشرع ومنطق است
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    1 0
    باسلام واحترام به نظربنده دکترآخوندی بااین مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته ها لطف بسیاربزرگی به اصولگرایان کرده وتمام زحمات برجام و...دکترروحانی رابه هدرداده است اگرمیخواهید10میلیون رای مهندسان مخصوصاناپیوسته هاوخانواده هایشان راازدست ندهیدبه مشکلات مهندسان رسیدگی کنیدولااقل این مصوبه غیرقانونی رالغوکنید.فرصتهاهمچون ابردرگذر است.وشانس یک باردراین رقابت سخت به هرکسی رومیکند.
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    1 0
    من یه مهندسم پس آبروی من پروانمه من پروانه اشتغالمومیخوام من ازسازمان نظام مهندسی کارنمیخوام من فقط سندشخصیتمووهویتمومیخوام .من دیگربااین مصوبه احساس حقارت میکنم.من زیرباراین مصوبه له شدم.دیگه هیچی برام نمونده.آقای دکترآخوندی سندهویتموبه من برگردون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس