رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه آمار و ارقام پول‌های بلوکه شده را قبلا اعلام کرده است گفت: آمار و ارقام پول‌های بلوکه شده را نباید مدام تکرار کرد.

به گزارش مشرق، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی،‌ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مطالبات مردم در زمینه حل مشکلات معیشتی، اشتغال جوانان و رکود چه زمانی محقق می‌شود، گفت: مطالبات مردم زمانی می‌تواند محقق شود که اقتصاد در مسیر درست قرار بگیرد، خوشبختانه با توجه به جهت گیری‌های شده و دستاوردهایی که در طی دو سال گذشته حاصل شده است اقتصاد در مسیر درستی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حتما در آینده شاهد رشد توسعه اقتصاد، اشتغال و صادرات خواهیم بود که یکی از اقدامات اساسی در این زمینه حل و تفاهم در زمینه پرونده هسته‌ای بود الحمدالله مسیر را باز کرد و می‌توان موانع را از سر راه برداشت.

سیف در پاسخ به این سوال که درباره پول‌های بلوکه شدن آمار متفاوتی اعلام شده است و آیا آمار درستی از این امر وجود دارد و تا چه حد می‌توان امیدوار بود این پول‌ها در زمینه مشکلات معیشتی مردم موثر واقع شود، اظهار داشت: آمار ارقام پول‌های بلوکه شده را قبلا گفتیم و نباید آن را مدام تکرار کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است برقراری ارتباطات بانکی در سطح بین‌الملل به کاهش هزینه مبادلات کمک می‌کند که براساس برآورد ما 10 تا 15 درصد هزینه اضافه برای انجام مبادلات تجاری و بازرگانی داشتیم که طبیعتا اولین دستاورد تفاهم هسته‌ای این است که این هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و اقتصاد ما رقابتی‌تر می‌تواند در جهت توسعه حرکت کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس