کد خبر 544806
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

محمدحسين لطيفي، حامد محمدي، سعيد آقاخاني و برزو نيك‌نژاد، از جمله كارگردان‌هايي هستند كه به مناسبت فرا رسيدن نوروز 95، وارد ميدان رقابت سريال‌هاي عيدانه شدند و با ساخت مجموعه‌هاي عيدانه خود هر شب در زمان‌بندي مشخصي از سه شبكه سيما به روي آنتن مي‌روند.

به گزارش مشرق، هرچه به روزهاي پاياني سال نزديك‌تر مي‌شويم، دلهره و تشويش پايان سال 94 و تحولي نو را در تمامي اصناف و جهان بيشتر مشاهده مي‌كنيم. تشويشي كه مرز قاب دوربين را شكسته است و به لنز فيلمبرداران و قاب ذهني كارگردان‌ها رسيده است.

محمدحسين لطيفي، حامد محمدي، سعيد آقاخاني و برزو نيك‌نژاد، از جمله كارگردان‌هايي هستند كه به مناسبت فرا رسيدن نوروز 95، وارد ميدان رقابت سريال‌هاي عيدانه شدند و با ساخت مجموعه‌هاي عيدانه خود هر شب در زمان‌بندي مشخصي از سه شبكه سيما به روي آنتن مي‌روند.  با وجود آنكه شبكه يك و سه سيما هر ساله پاي ثابت‌ سريال‌هاي نوروزي بودند؛ اما در اين دوره براي اولين بار شبكه سه سيما از دور رقابت جا مانده و با بلاتكليفي انتخاب دو مجموعه تلويزيوني «بيمار استانداردشده» و «قرعه»، در ميانه جدول رده‌بندي قرار گرفته است.  همچنين در ميان توليدات نوروزي شبكه سه مي‌توان به ساخت سريال «چهارسو» اشاره كرد.

تمامي اين اخبار و جزئيات ساخت مجموعه‌هاي نوروزي سال 95، با استناد به اخباري است كه در اختيار خبرگزاري‌ها و مطبوعات قرار گرفته است. بر اين اساس خبري از سريال عيدانه شبكه پنج سيما در دست نداريم و همچنان منتظر تصميم‌گيري‌هاي مديران شبكه و سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران هستيم.  پيش از اين شبكه يك سيما با توليد مجموعه تلويزيوني «دودكش 2»، شبكه دو با سريال نوروزي «زعفراني» و شبكه سه با «بيمار استانداردشده» و يا «قرعه» توليد مجموعه نوروزي خود را از اواسط دي ماه آغاز و تصويربرداري آن را در لوكيشن‌هاي متفاوت كليد زدند.

   شبكه يك سيما
محمد حسين لطيفي كه پيش از اين در سال 94 با سريال «تنهايي ليلا» مهمان خانه‌هاي مردم بود، در سال آينده با تهيه و توليد سري دوم مجموعه تلويزيوني «دودكش»، خود را بار ديگر به عرصه رقابت فيلم‌هاي مناسبتي رسانده است.  «دودكش 2» به كارگرداني محمدحسين لطيفي و تهيه‌كنندگي سيد‌محمود رضوي، كار خود را در ادامه سير داستاني «دودكش 1» و قاليشويي مشتاق در بهار 95 با حضور بازيگراني جديد ادامه مي‌دهد.

 هومن برق‌نورد، امير‌حسين رستمي، سيما تيرانداز، بهنام تشكر، نگار عابدي، الناز حبيبي و بازيگران خردسالي چون محمدرضا شيرخانلو و ياسمن نوروزي از ايفاگران نقش‌هاي اصلي در «دودكش» هستند و اين‌بار در سري دوم اين سريال ديگر بازيگراني از جمله فريبا طالبي، ابراهيم‌ آبادي، كريم قرباني، شهين تسليمي، صدرالدين حجازي، آتيه جاويد، نصرت مير‌عظيمي، مهدي دانايي‌مقدم، حسين قاسمي‌فرد، حسام خليل‌نژادي، جواد جوينده‌ميرزا، سيد‌جلال طباطبايي، عليرضا درويش، جهانگير اژدري، مجيد خدايي، مجتبي اكبري‌نژاد، محمدرضا نيلي، سعيد فكري، امير محرابي، مجيد سيفي، امير ميرباقري، احسان سعادتي و... به قاليشويي مشتاق اضافه شده‌اند.  در نوروز 95 مي‌بينيم كه قاليشويي مشتاق تعطيل شده است. فيروز مشتاق در ايام نزديك به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قاليشويي و حفظ مشتريان سابق، سعي مي‌كند با اجاره يك قاليشويي ديگر، كارش را پي بگيرد. او كه با انبوهي از فرش‌هاي نشسته روبه‌رو است، دردسرهاي جديدي برايش رخ مي‌دهد.

   شبكه دو سيما
حامد محمدي، سعيد جلالي و آزاده محسني با روايت داستاني «آقاي زعفراني» مبنا را بر اين گذاشتند كه 15 روز از ايام نوروز را در كنار خانواده‌هاي ايراني باشند. اين مجموعه تلويزيوني به كارگرداني حامد محمدي و تهيه‌كنندگي ايرج محمدي به داستانك‌هاي متعددي پيرامون سبك زندگي و خانواده مي‌پردازد.  قصه مجموعه نوروزي «زعفراني» يك آپارتمان مسكوني نيست؛ بلكه در يك محله داستان شيرين و جذابي رخ مي‌دهد. اين سريال داراي يك موضوع اصلي است كه در كنار آن داستانك‌هايي شكل مي‌گيرد و در آن به مسائل و هنجارهاي خوب اجتماعي توجه مي‌شود و در اين سريال شخصيت‌هاي منفي وجود ندارد و تمام شخصيت‌هاي آن خاكستري هستند.  سريال نوروزي شبكه دو سيما با اشاره به موضوع مهم فرزندآوري و رشد جمعيت، تأثير بسزايي بر تأثير سبك زندگي ايراني، اسلامي دارد.  مهدي هاشمي (ناصر)، ستاره اسكندري (نسرين)، نرگس محمدي (مينا)، حديث ميراميني (شكوفه) و حسام محمودي (محمدرضا) خانواده بزرگ «زعفراني» را تشكيل مي‌دهند كه در كنار آن‌ها بازيگران ديگري چون ليدا عباسي، هادي كاظمي، امير مير‌آقا، حسين سليماني، سيد مهرداد ضيايي، مهران احمدي و... به ايفاي نقش مي‌پردازند.

   شبكه سه سيما
سعيد آقاخاني بازيگر و كارگردان مجموعه‌هاي تلويزيوني سيما، پس از سريال‌هاي مناسبتي «روزهاي بد، به‌در»، «خروس»، «زن بابا»، «عيد امسال» و... امسال با كارگرداني مجموعه نوروزي «بيمار استاندارد‌شده» به تهيه‌كنندگي مسعود ردايي احتمال آنكه به مهماني خانه‌هاي مردم در عيد 95 برود را به نيمه رسانده است.  «بيمار استانداردشده» درباره قهرمان داستان (بهنام) فردي تحصيلكرده بازيگري است كه با اين شيوه درماني درگير مي‌شود و وارد ماجراهايي مي‌شود كه تا به حال تجربه‌شان نكرده...

تا به امروز گروه توليد با تدوين و مونتاژ همزمان، توانسته 9 قسمت از «بيمار استانداردشده» را به اتمام برساند و با ايفاي نقش، بابك حميديان در نقش «بهنام»، جواد عزتي در نقش «مسعود»، حسين محب‌اهري در نقش «پوربنا» و شيلا خداداد در نقش «ترانه» را آماده پخش نوروز كند.  همچنين پوريا پورسرخ در نقش «حامد»، روح‌الله كماني در نقش «شهاب»، نيما شاهرخ‌شاهي در نقش «مهرداد»، عزت‌الله مهرآوران در نقش «پدر بهنام»، فريبا جديكار در نقش «مادر بهنام»، افسانه چهره آزاد در نقش «شهناز»، عليرضا خمسه در نقش «نصرت»، مونا كرمي در نقش «سحر»، هومن حاجي‌عبداللهي در نقش «داوود»، امير غفارمنش در نقش «بابك»، سيروس ميمنت در نقش «پدر سحر»، اميد روحاني در نقش «دكتر نادري»، بهناز اكبريان در نقش «نگار»، عاطفه باقري در نقش «گلاره»، افسانه ناصري در نقش «مادر سحر»، بهزاد كريمي در نقش «شعبده‌باز»، بهزاد خرازي در نقش «بيژن»، علي ميلاني در نقش «اسماعيلي» و... از ديگر بازيگران مطرحي هستند كه در اين مجموعه تلويزيوني به ايفاي نقش مي‌پردازند.

مجموعه‌ نوروزي «بيمار استانداردشده» به نويسندگي بهرام توكلي و كارگرداني سعيد آقاخاني توسط مسعود ردايي در 14 قسمت 45 دقيقه‌اي تهيه و توليد مي‌شود.  مجموعه تلويزيوني «قرعه» به كارگرداني برزو نيك‌نژاد، تهيه‌كنندگي محمود اتحادي و به قلم محمد تنابنده در لوكيشن‌هاي گلابدره، دارآباد و چند محله در مركز شهر جلوي دوربين رفته است.  «قرعه» داستان قرعه‌كشي ميان چند خانواده تهراني است كه با نزديك شدن به ايام نوروز با مشكلاتي روبه‌رو مي‌شوند و...

حميدرضا آذرنگ، فريبا متخصص، هدايت هاشمي، مريم سعادت، مهران رجبي، نسرين نصرتي، سحر ولدبيگي، پرستو گلستاني، ميثاق جمشيدي، اشكان اشتياق، امير كربلايي‌زاده، مصطفي ساساني، سارا همتي، نازنين كريمي، صبا محمدي، فرانك تمنايي و محمدرضا عليمرداني و ديگر بازيگران مطرح تلويزيوني از جمله هنرمنداني هستند كه در مجموعه تلويزيوني «قرعه» به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

سريال «چهارسو» با اشاره به موضوعات مختلف تغديه، تربيت فرزند، ازدواج، صله رحم، اوقات فراغت و... با نگاهي طنز آماده براي ايام نوروز مي‌شود.  اين مجموعه تلويزيوني به كارگرداني امين اماني و تهيه‌كنندگي روشان اميري در فضايي طنز چهار عصر حجر، قجر، نودي و صدوي را در 13 قسمت به تصوير در‌مي‌آورد.  «چهارسو» به قلم كريم خودسياني در آخرين وضعيت خود با تصويربرداري 25 و يا 20 روز ديگر اگر بتواند خود را در كنداكتور نوروزي قرار مي‌دهد.  در اين سريال بازيگراني از جمله حميدرضا آذرنگ، فريبا متخصص، هدايت هاشمي، مريم سعادت، مهران رجبي، نسرين نصرتي، سحر ولدبيگي، پرستو گلستاني، ميثاق جمشيدي، اشكان اشتياق، امير كربلايي‌زاده، مصطفي ساساني، سارا همتي، نازنين كريمي، صبا محمدي، فرانك تمنايي و محمدرضا عليمرداني‌ به ايفاي نقش مي‌پردازند.
 
  شبكه نسيم
شبكه نسيم با مجموعه تلويزيوني «دورهمي» با ايفاي نقش بازيگراني چون مهران مديري، شقايق دهقان، اليكا عبدالرزاقي، مهران رنجبر، سيامك انصاري و ... براي اولين بار در ميان جمع تماشاگران ضبط مي‌شود.  مجموعه برنامه تلويزيوني «دورهمي» به تهيه‌كنندگي هاشم رضايت، حميد رحيمي نادي و نويسندگي امير‌مهدي ژوله براي ايام نوروزي 95 و فصل بهار تهيه و توليد مي‌شود.  از «سين» سريال‌هاي نوروزي امسال اين شبكه پنج سيما است كه از گردونه ساخت يا جا مانده و يا در صف انتظار قرار گرفته است.

منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    فقط دودکش امیدوارم مثل قسمت قبلی ماه باشه که البته هست باحضور جناب تشکر- برق نورد ----رستمی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس