کد خبر 544797
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

پنجمین قسمت برنامه «180 درجه» با موضوع آینده روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، دوشنبه 17 اسفند از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه افق، در هفته وحدت، شمشیر بر گردنش نهادند و شیخ شیعه را به جرم اعتراض به ظلم، در کنار تروریست های مسلح خود پرورده اعدام و شهید کردند؛ با چنین رژیمی چه باید کرد؟

آیا می توان هم ادا کننده آداب دیپلماتیک بود و هم عرق ملی و دینی داشت؟ چگونه باید دولت ها و سازمان های بین المللی را متوجه نقض سازمان یافته حقوق بشر در کشوری کرد که عضو «شورای حقوق بشر» سازمان ملل شده است؟

عده ای می گویند بایستی در احضار سفیر و قطع روابط دیپلماتیک با کشوری جنگ طلب و سرکوب گر پیش قدم شد و از سویی دیگر، عده ای معتقدند باید اجازه دارد آل سعود و جوانان نوپای حاکمش، با اتخاذ مواضع رادیکال به انزوای سیاسی خود در منطقه و جهان دامن بزنند.

مناظره 180 درجه‌ای برای آینده «ما و عربستان»
در این بین برخی هم بر این عقیده هستند که باید کنفرانس کشورهای اسلامی را علیه کشوری که به غلط یا درست، متولی امور زیارتی مسلمانان و بلکه مدعی مرجعیت دینی است بسیج کرد.

اینها موضوعاتی است که در مناظره این هفته برنامه «180 درجه» شبکه افق شاهد مطرح شدنشان خواهیم بود؛ در این برنامه قرار است تحت عنوان مبحث «ما و عربستان» و با حضور مهمانانی همچون محمد صادق خرازی، حسین شیخ الاسلام، علی میریوسفی و مسعود اسداللهی، به مسئله ارتباط ایران و عربستان سعودی پرداخته شود.

همچنین گفت وگویی اختصاصی هم با پروفسور فرید العطاس و مایکل اسپریگمن در همین رابطه صورت می گیرد.

در این گفت وگوها سعی شده در مورد آینده رابطه ایران و عربستان مباحثی مطرح شود و علاوه بر این در مورد موضوعاتی همچون اشتباهات استراتژیک آل سعود، نیاز آنها به دشمن تراشی و قضایای مربوط به سفارت عربستان در تهران نیز گفت وگو می شود.

سید مرتضی فاطمی تهیه کنندگی و سردبیری «180 درجه» را بر عهده دارد.

این برنامه برای پخش از شبکه افق در روز دوشنبه 17 اسفند ساعت 21.30 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت 15 روز سه شنبه این هفته پخش می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس