تئورسین اصلاحات در حالی این جریان را بیرون از ساختار قدرت قلمداد می‌کند و آن را بهانه‌ای برای عدم برنامه‌ریزی و کار برای مردم برمی‌شمارد که دولت یازدهم تا حدود زیادی همسو با آنهاست.

اصلاحات برنامه‌ای برای مردم  در دوران پسا انتخابات مجلس دهم ندارد / راهیابی به ساختارهای قدرت برنامه اصلی اصلاح‌طلبان
گروه سیاسی مشرق - جریان اصلاح‌طلب که در تهران توانست نیروهای خود را وارد مجلس کند اینک در ارائه برنامه برای کار در بهارستان بهانه‌تراشی می‌کند. درواقع عناصر این جریان پیش از انتخابات هیچ برنامه و شعار ایجابی نداشتند و تنها با شعار سلبی جلوگیری از ورود تندروها به مجلس که با برچسب‌زنی به اصولگرایان همراه بود در انتخابات مجلس دهم شرکت کرد. برچسبی که با پروپاگاندای شدید رسانه‌ای از سوی اصلاح‌طلبان و با روی کار آمدن دولت اعتدال برای تخریب رقیب و القاء تندروی اصولگرایان مورداستفاده قرار گرفت و سعی داشت دوقطبی اعتدال و تندرو را در جامعه به وجود آورد.

بر همین اساس عباس عبدی درباره عدم برنامه‌ریزی این جریان برای مجلس آتی به روزنامه شرق می‌گوید:‌ « گیر اصلاح‌طلبان این است که در موقعیتی نیستند که الآن برنامه بدهند. باید اول آن موقعیت را برای خودشان فراهم کنند. شما در نظر بگیرید اگر نیرویی خارج از حکومت باشد، برنامه‌اش چیست؟ نمی‌تواند بگوید من این کارها را در برنامه‌ام دارم. فقط نیرویی می‌تواند برنامه و ایده بدهد که در ساختار است و تعامل می‌کند. این‌ها همان‌هایی هستند که قبلاً برنامه و ایده داشتند؛ چون داخل سیستم بودند، اما الآن حتی در مواضع سیاسی‌شان هم استقلال کافی ندارند و دستشان باز نیست. »

وی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان بایستی وارد ساختار سیاسی قدرت شوند تا خودی نشان داده و برنامه‌ای برای مردم دهند با سلب مسئولیت از جناح اصلاحات گفت:‌ «شما هر برنامه‌ای داشته باشید این مقدمه آن است. شما وقتی بیرون هستید چه می‌خواهید بگویید؟ شما تا نتوانید این کار را بکنید، اصلاً موضوعیتی ندارید! »

سخنان عبدی در حالی است که جریان اصلاحات ادعا می‌کند که پیروز انتخابات مجلس شده و نمایندگان زیادی در مجلس دارد و همچنین باوجود اینکه دولت یازدهم را همسو خود می‌داند و آنرا برآیند رأی اصلاح‌طلبان بر می‌شمارد، اما بازهم با سلب مسئولیت ادعا می‌کند که اصلاحات در ساختار قدرت حضور ندارد و مردم نباید انتظاری درباره کار این جریان به نفع آنها باشند.

وی در این باره می‌افزاید:‌ «اقتصاد صد درصد اولویت است، اما در این وضعیت سیاسی خیر. مقدمه بهبود اقتصاد این است که این مجموعه وسیع بتواند جای خود را در سیستم تعریف کند. تا بعد از اینکه جایگاه خود را تعریف و تثبیت کرد، سپس بتواند کاری بکند. همین‌قدر کفایت می‌کند که بگویند از برنامه دولت دفاع می‌کنیم. »

حرف‌های پساانتخاباتی عبدی در حالی است که جریان اصلاحات با نیروهای ناشناخته‌ای وارد مجلس شده است که نه‌تنها تجربه کافی برای مجلس ندارند بلکه بنا بر سخنان این تئوریسین سیاسی بی‌برنامگی را نیز بایستی بر این اوضاع افزود. البته به نظر می‌رسد که برنامه کلی اصلاحات ورود همه‌جانبه در قدرت سیاسی کشور است. این در شرایطی است که در طول تاریخ حیات این جریان همواره توسعه سیاسی را مدنظر خود قرار داده است و مسائل اقتصادی مردم در اولویت‌های دسته‌چندم این جریان قرار داشته که کمتر مورد اعتنای اصلاح‌طلبان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    دود اشتباه تهرانی ها در چشم قاطبه ملت ایران رفت
  • ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    در طول حیات این جریان جز مقابله آن با ساختار اصلی جمهوری اسلامی چیزی ندیدیم و کسانی که از گذشته درس نمیگیرند یا آن را فراموش میکنند یا طعم آن به مذاقشان خوش آمده
  • ممل ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    مردم این دوره به نماینده ای اصلاح طلب رای ندادن
  • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    همينكه اصلاح طلبان مجبور به تایید انتخابات در ایران شدند جاي تقدير و تشكر دارد
  • مسعود ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    حرف مفت نزن
  • مهران ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    اسلام شهری ها و شهرری ها رو از تهران جدا کنید اینها به اصلا‌ح‌طلبان رای ندادند آمارش رو وزارت کشور داده ... تاسف باره که دود اقدامات تهرانی ها به حومه شهرهای تهران هم می ره ... 30 تا نماینده که اصلا برای حومه های شهر تهران کاری نمی کنند.
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    فقط مانده بود تازه مسلمان داعشي الاصل ،پشت ماسك نروژي،در باره امور داخلي ما نظر بده
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    یعنی مردم تهران به کسانی رای داده اند که خودشان هم نمی فهمند چه کار باید بکنند ؟! یعنی این بصیرت سیاسی مردم تهران بود ؟!
  • رضا ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    اصلاحاتی کار نمیکنن فقط حرف میزنن بعد اینقدر عربده میکیشن و داد مزنن که یه عده فکر میکنن درست میگن اصلاحات فکر میکنن با شلوغ بازی می تونه کاری از پیش ببره
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    حق دارند. قدرت باید دست منتخب ملت باشد.
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    عجب.....تو از کجا میدونی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس