سخنان نسنجیده معاون رئیس جمهوری در امور زنان، که یادآور اشتباهات متعدد علی یونسی دیگر معاون رئیس جمهور است، باعث شد تا طی هفته‌های اخیر، هجمه سنگین رسانه‌های غربی روی ایران متمرکز شده و درنهایت پای قوه قضائیه و اعلام جرم علیه شهیندخت مولاوردی به ماجرا باز شود.

گروه سیاسی مشرق- چهارم اسفند ماه، خبرگزاری فارس مصاحبه‌ای از خانم شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده را منتشر کرد که قرار بود در آن به موضوع حمایت از خانواده اعدامی‌ها بپردازد. مصاحبه‌ای که شاید به ظاهر ساده نمی‌آمد که چنین خوراک رسانه‌ای سنگینی را فراهم کند.

مولاوردی در اثنای این مصاحبه در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری با اعلام خبری عجیب گفت: «ما روستایی را در سیستان و بلوچستان داریم که تمامی مردان آن روستا اعدام شده اند. بازماندگان آنها امروز قاچاقچی بالقوه هستند هم از این نظر که بخواهند انتقام پدران خود را بگیرند هم برای تامین منابع مالی خانواده‌ها». خبری که یک روز بعد توسط رسانه‌های غربی تبدیل به پتکی شد که طی 10 روز گذشته همچنان بر سر جمهوری اسلامی فرود می‌آید.

اسکی رسانه‌های غربی روی خرابکاری یک معاون رئیس جمهور + تصاویر

شهیندخت مولاوردی که پیش از این نیز سابقه موضع‌گیری‌های عجیب را داشته است تا اکنون با «اصرار خارج از عرف و بیش از حد بر اشتغال خارج از خانه زنان، حمایت از چهره‌های فمینیست، پیگیری برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و ژست‌های تبلیغاتی در کنار قربانیان اسیدپاشی و ...» شناخته می‌شد که حالا بردن آبروی استان سیستان و بلوچستان را هم باید به آن اضافه کرد.

رسانه‌های غربی که بعد از فروکش کردن دعوای برجام اکنون تیغ تیز حملات خود را روی مسئله متوهمانه حقوق بشر متمرکز کرده‌اند با انتشار این خبر بهانه‌ای خوب برای تشدید هجمه‌های خود یافتند. مسئله اعدام در ایران که همواره سوژه رسانه‌ها و سازمان‌های غربی برای بستن دست و پای جمهوری اسلامی بوده است، اکنون بهانه‌ای رسمی از یک شخصیت سیاسی در دست داشت تا تمام آنچه که در چنته دارد را به کار بگیرد.

پیامد صحبت‌های این خانم که متاسفانه سِمت معاونت ریاست جمهوری را در همراه خود دارد، تا کنون در سه فاز خود را نشان داده است:


فاز نخست: حمله رسانه‌ای

در ادامه به گوشه‌ای از بازتاب گسترده سخنان معاون رئیس جمهور می‌پردازیم.

اسکی رسانه‌های غربی روی خرابکاری یک معاون رئیس جمهور + تصاویر

تایمز اسرائیل: ایران همه مردان یک روستا را به دلیل قاچاق مواد مخدر اعدام کرده است


اسکی رسانه‌های غربی روی خرابکاری یک معاون رئیس جمهور + تصاویر
بیزینس اینسایدر: ایران همه مردان یک روستا را به خاطر مواد مخدر اعدام کرده است

اسکی رسانه‌های غربی روی خرابکاری یک معاون رئیس جمهور + تصاویر
ایندیپندنت: ایران تمام مردان یک روستا را به دلیل مواد مخدر اعدام کرده است

اسکی رسانه‌های غربی روی خرابکاری یک معاون رئیس جمهور + تصاویر
دیلی میل: یک گروه حقوق بشری: ایران همه مردان یک روستا را به جرم مواد مخدر اعدام کرده است

اسکی رسانه‌های غربی روی خرابکاری یک معاون رئیس جمهور + تصاویر
مقام دولتی فاش کرد: ایران همه مردان یک روستا را به دلیل موادمخدر اعدام کرده است

اسکی رسانه‌های غربی روی خرابکاری یک معاون رئیس جمهور + تصاویر


اسکی رسانه‌های غربی روی خرابکاری یک معاون رئیس جمهور + تصاویر


اسکی رسانه‌های غربی روی خرابکاری یک معاون رئیس جمهور + تصاویر


اسکی رسانه‌های غربی روی خرابکاری یک معاون رئیس جمهور + تصاویر


فاز دوم: پیامدهای سیاسی و امنیتی

بالاخره با جهانی شدن صحبت‌های افسارگسیخته معاون رئیس جمهور، قوه قضائیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ناگزیر از ورود به میدان برای مهار این بحران جعلی شدند.

سه‌شنبه هفته گذشته، در پایان جلسه علنی، شش تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای کتبی به رئیس جمهور، درباره لزوم پیگیری اظهارات معاونت زنان ریاست جمهوری در مورد وضعیت خانواده‌های معدومین و قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان تذکر دادند.

انتشار این خبر کذب یا حداقل شدیدا بزرگنمایی‌شده که به حیثیت استان سیستان و بلوچستان لطمه وارد کرده است، خشم نماینده زاهدان را برانگیخت. حسینعلی شهریاری در خصوص اظهار نظر اخیر معاون رئیس جمهور گفت: ادعای مولاوردی حیثیت استان را از بین برد ... در همین راستا نامه‌ای را برای رئیس جمهور خواهم نوشت، چرا که باید مشخص شود خانم مولاوردی با چه اسنادی این مصاحبه را انجام داده‌اند.

در نهایت، با ورود معاون قوه قضائیه استان سیستان و بلوچستان و اعلام جرم علیه شهیندخت مولاوردی، ماجرا شکل امنیتی به خود گرفت. معاون رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه ایشان با فرافکنی مشکلات و ناتوانی نهادهای اجرایی در رفع معضلات استان، بخش اعظمی از مشکلات را به قوه قضاییه نسبت داده‌اند. ادعایی که مصداقی در واقعیت نداشته و به‌نوعی نشر اکاذیب و افتراء به دستگاه قضایی استان است.


فاز سوم: تنش اجتماعی

شهیندخت مولاوردی که ضمن انتشار خبر اعدام همه مردان یک روستا، در ادامه گفته بود: «بازماندگان آنها امروز قاچاقچی بالقوه هستند؛ هم از این نظر که بخواهند انتقام پدران خود را بگیرند؛ هم برای تامین منابع مالی خانواده‌ها»، اکنون با موجی از نارضایتی اجتماعی در نسبت با خود مواجه شده‌اند.

طی روزهای گذشته، مردم شریف سیستان و بلوچستان با راه‌اندازی پویشی به نام «خانم مولاوردی! ما دزد نیستیم» نسبت به قاچاقچی بالقوه خواندن خود، اعتراض کرده و خشم خود را نشان دادند.

اسکی رسانه‌های غربی روی خرابکاری یک معاون رئیس جمهور + تصاویر

اسکی رسانه‌های غربی روی خرابکاری یک معاون رئیس جمهور + تصاویر

اسکی رسانه‌های غربی روی خرابکاری یک معاون رئیس جمهور + تصاویر


با همه این‌ها، آنچه که اکنون در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی همفکر این خانم دیده می‌شود، نشان از تلاش برای لاپوشانی موضوع دارد به طوری که اخبار ضد و نقیضی در این رابطه به گوش می‌رسد. از سویی، یکی از کانال‌های تلگرامی وابسته به جریان اصلاحات در این‌باره نوشت: خبرنگاران مختلفی تلاش کردند در مورد نام و محل دقیق این روستا در سیستان و بلوچستان با وی (مولاوردی) مصاحبه کنند اما وی از مصاحبه در این موضوع خودداری کرد. مولاوردی در پاسخ به یکی از خبرنگاران گفت: «لازم نیست درباره این روستا گزارشی گرفته شود و قرار نبود این موضوع رسانه‌ای شود؛ ما در حال پیگیری این موضوع هستیم و خودمان نیز آن را پیگیری می‌کنیم». و از سویی دیگر وب‌سایت کلمه نوشت: مولاوردی در گفت‌وگو با راه دانا، اظهار داشت: «اطلاعیه‌ای را در این خصوص به زودی منتشر خواهیم کرد و ان‌شاالله نام روستا را هم در آن اطلاعیه خواهیم گفت.»


سخن آخر

اگر بتوان جمله «قرار نبود این موضوع رسانه‌ای شود» را همان «اشتباه کردم»، در نظر گرفت که (نمی‌توان)، چیزی از لزوم عذرخواهی وی از مردم شریف سیستان و بلوچستان و پس گرفتن حرفش کاسته نمی‌شود.

ضمن آنکه با توجه به حملات شدید رسانه‌ای، صدمات وارده به حیثیت دستگاه حقوقی و انتظامی کشور نزد مردم کشورهای جهان به حدی بالاست که احتمالا برطرف کردن آن‌ها به صرف سال‌ها زمان نیاز داشته باشد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 78
  • 182 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    درود بر مردم سیستان .. من نه سواد و نه پست و مقام خانم مولاوردی را دارم ولی هیچگاه این چنین بی پروا حرف نمیزنم بلکه برخی حرف هارا باید آهسته زمزمه کرد و همسایه نشنود ...
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    مشرق جان خودت برو ویک گزارش از سیتان وبلوچستان بگیر ..ببین چه خبر...الکی شلوغش نکن..
  • امین ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    این خانوم به چه حقی درباره مسائلی که هیچ ربطی بهش نداره اظهار نظر میکنه ابتکار و یونسی و مولاوردی جز ضرر برای دولت تدبیر کار نمیکنند
  • ناشناس ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    دولت تدبیر و امید کارشان خربکاری و محکوم کردن دیگران است
  • فرهاد ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    سوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووتی
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    چرا از بیان حقیقت میترسید؟؟ واکنش اجتماعی هم خود مردم باید شرکت کنند نه اینکه فردی چندتا کاغذ پرینت بگیرد و دست انها بدن و از انها عکس بگیرد بعد بگویند تنش اجتماعی
  • بنده خدا ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    این گستاخیها در این دولت تموم شدنی نیست
  • انقلابی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    این هم یکی از شیرین کاریهای دولت تدبیر وامید ان دسته گل خانم سلحشور این کار جدید خانم معاون که حرفش خوراک تبلیفات معا ندان نظام شد اینها چه دسته گلهای ما خبر نداریم
  • امین ایرانی ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    یکی از نتایج اشتغال زن ها خود ایشون هستند که این طور برای کشور مشکل امنیتی ایجاد می کنند.
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    والا تو این موضوع شما دارید تند میرید! بعضی از روستاهای اطراف زابل یا زاهدان کلا 5 تا 10 تا خانواده سکنه دارن! اینکه سرپرستهای خانوار اونها اعدام شده باشن کاملا محتمله! و فکر کنم حقیقت داشته که گفته شده اینکه نبود شغل مناسب برای بازماندگان می تونه اونها رو به سمت قاچاق بکشه هم جزو بدیهیاته ... نمی دونم چرا این رو به توهین به سیستان نسبت دادید... همیشه خانوادهای که سرپرستش رو از دست میده و امکان پیدا کردن شغل مناسب برای افراد دیگه نباشه در معرض خطر هستن...
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    مسئول بی فکر که میگن دقیقا مصداق همین معاونین محترم رئیس جمهور است
  • هومن ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    آهسته آهسته می فهمیم که چه کسانی بر سر کار آمده اند.
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    حالابایددیدازمطلب ازکجاامده اصلش که احتمالادروغ نبوده ؟؟/اگراینچنین باشه که مانبایدصورت مسئله راپاک کنیم بایدعلاج دردکردنه کتمان حقیقت وجوسازیهای بعدی
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون؟
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    الگوی زندگی من شهید نواب و گروه فدائیان اسلام است
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    آخه عقل کل ! تو خودت حاضری بری 6553 تا روستا رو بگردی تا ببینی کدومشون منظور این خانوم بوده ؟!؟!؟!؟
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    خاطره ای به خاطر خطیرم خطور کرد که اگر بگویم مشرق مثل سه کامنتی که اینجا گذاشتم منتشرش نمی کند
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    برخی علاقه شهرت و مشهور شدن را دارند حالا به هرقیمتی که باشد
  • مهدی اسدی ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    سلام علیکم : مردم سیستان و بلوچستان آنقدر عزیز ؛ شریف؛ نجیب ؛ و بزرگوار هستند که با با یک جمله نسینجیده یک خانم (که متا سفانه معاونت ریاست جمهوری) را یدک مکی کشد رنجیده خاطر شوند . البته اگر سنجیده عمل می شد و به تناسب توانمندی آن خانم شغل واگذار می شد حالا نظام این مقدار هزینه پرداخت نمی کرد .
  • پری ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    درود بر مولاوردی قهرمان و انقلابی
  • مالک ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    بنده روستای رو می شناسم که سه خانواده بودن ولی دو نفرشون اعدام شدن بعلت قتل و شرارت و ایجاد نامنی در روستاهای همجوار ما روز خوش نداشتیم از دستشون
  • اشنا ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    با سلام خدمت شما مشرقیای زحمتکش حرفتون درست اما این جملتون خیلی زشته "موج سواری روی خرابکاری" خانم معاون.خودتونم میدونید چی نوشتین؟؟زشته مردم عزیز ما دارن اینو میخونن
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    ماازاون فکرای شما نمیگنیم در ضمن خانم مولاوردی را یک انسان میبینیم نه یک جنسیت..
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    مشت نمونه خروار است
  • م-ب ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    اما من بیشتر از این زن میفهمم ومیدونم که اگرهم واقعا چنین اتفاقی افتاده باشه حتی به صورت زمزمه هم نباید گفت روحانی واقعا مچکریم
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    آی گفتی آی گفتی قربون دهنت
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    بابا اینا یه بهونه گیر آوردن برای تخریب اصلاح طلبان خب باید نهایت استفاده رو بکنند دیگه...
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    این بندگان خدا مثل تهرانی ها دریده نیستن برای هرچیزی بریزن در خیابان ها ...
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    کاری با حرفی ک زده و اینکه رسانه ای کرده ندارم، اشتباه کرده! ولی کجای حرفاش حیثیت سیستان و بلوچستان رو کار داشت؟؟ گفته بازمانده های اون روستا ( به فرض وجود) ناچارا قاچاقچی شدن.... اینایی که تو عکسن الان بازمانده های اون روستان؟؟ اگه هستن ک خب چرا هی بهش میگن دروغ گفتی چنین روستایی وجود نداره؟! اگه نیستن ک خب...
  • رضا ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    بجای اینکه باهم یقه به یقه بشین اگه میتونین برای فرزندان بی سرپرست کارى بکنید خانم ملاوردی یکی ازمشکلات اجتماعی را مطرح کرده که جزو وظایفشه
  • رضا ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    بجای اینکه باهم یقه به یقه بشین اگه میتونین برای فرزندان بی سرپرست کارى بکنید خانم ملاوردی یکی ازمشکلات اجتماعی را مطرح کرده که جزو وظایفشه
  • وحید ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    واقعاً اینها را خودمان آوردیم سر کار، این هم نتیجه اش. آخه عقل و شعور هم خوب چیزیه می مُردی حرف نمی زدی آن از این، آن از قاضی پور
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    اگه راست گفته حکومت باید بیشتر فکر کند و راه حلهای جدید پیدا کنه و اگه دروغ گفته باید تحت پیگرد قضایی بگیره...
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    احتمالا در دایره المعارف شما خرابکاری فقط یک معنی داره اونم......نه عزیزم خربکاری معانی دیگه ای هم داره!
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    دریده؟ نمی دونستیم حمایت از حق و حقوق میشه دریدگی متاسفم واسه طرز فکر و بیانتون
  • بی بی گلی ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    استعفا نداده ؟؟ عجب
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    ها ای قهرمان که گفتی یعنی چه ؟ پری ورنپری!
  • سجاد ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    تخریب دانسته و عامدانه حیثیت نه تنها سیستانی های عزیز که همه ایران، جرمش چیست؟
  • گاوچرون ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    خانم مولاوردی از شما ممنونیم که بی پروا حقایقو میگی. بذار اینا عصبانی بشن. مهم شهامتته. ایول داری. (گاو و گوسفند چرانی شغل انبیاست)
  • گاوچرون ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    کامنت قبلیمو تایید نکنی میام میبافمت. ضمنا این کمپیناتون دیگه خیلی یخ و بیمزه شده. یه برگه رو زیراکس میزنید میدین دست 4 تا بینوا که اصلا نمیدونن قضیه چی بوده. (گاو و گوسفند چرانی شغل انبیاست)
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    با اجازه رسانه های معاند میخام چایی بخورم امیدوارم خوراکشون نشه
  • درود بر سیستان ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    درود بر سیستانی ها مرگ بر کسی که خائن به مردم است
  • عبدخدا ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    هر کسی ازاد نیست واسه حرف زدن اونایی هم که حرف میزنن نمیدونن چی میگن اصلا از مردم سیستان خبر نداره
  • ali ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    انگار اصلاح طلبان وظیفه ای به جز کمک به پیش برد اهداف آمریکا و غرب ندارند در زمان پرونده ی هسته ای مجلس ششم وظیفه ی خنجر زدن از پشت به کشور را داشت و حالا بعد از برجام که آمریکا به سراغ حقوق بشر رفته یکی باید از داخل خوراک آنها را تهیه کند تا پرونده های بعد
  • بابلی ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    همیشه افراد در این دولت و حامی اونها حرف هایی زدند که ضربه زده به کل کشور بدجور یکی برمیگرده در زمان مذاکرات میگه ما اون زمان خوشحال بودیم که پاکستان به عنوان کشور اسلامی بمب اتمی داره و به نظرمون برا پیشگیری خوب بود یکی در زمانی که سپاه و نیروهای مردمی در عراق داشتن شر داعش رو کم میکردن یهو دم از امپراطوری ایران میزنه و گند میزنه به همه چی اینم که یهو نمیدونه چی داره میگه و از کجا میگه این حرف رو میزنه و کل کشور رو میده تو دهن گرگ واقعا فکر میکنین اینها ندانسته این حرف هارو میزنند
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    احسنت امین
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    آهسته آهسته حتما باید بفهمیم؟ حتما باید بعد از اینکه اینهمه ضربه خوردیم بفهمیم؟
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    رئیس جمهور باید ایشون رو اخراج کنه تا درس عبرت واسه دیگر معاونانش بشه
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    اگه شما نمی ترسید چرا برای حمایت انگلیس و داعش از اصلاح طلبان ان قلت وارد می کردید ؟؟
  • ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    مثل اینه که یه نفر دخترش برای ازدواج مشکل جسمی داره و بره پشت بلندگو بگه دخترم مشکل داره و کذا و کذا
  • ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    حق با خانم مولاوردیه والا من که تو سیستان بلوچستان خدمت میکردم و گفته های ایشون مشاهده عینی خودم بود وقتی از بین دهها سرباز بومی اون منطقه که با اونها خدمت میکردم،کمترین خلافشون قاچاق سوخت بود،دیگه تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل حرف مولاوردی کاملا بجا و منطقیه وقتی شههرای بزرگ این همه بیکار داریم،دیگه شما ببینید اون مناطق مرزی چه خبره اصلا برای چی سردار شوشتری بیشتر تو خط ابادانی و اقتصاد اون مناطق فعالیت میکرد؟ چون ایشون هم این حقایق رو به عینه دیده بود
  • ناشناس ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    بیان حقیقت؟!!!! اگر ادعا دارید حداقل اسم آن روستا را بگویید ومدارک واسناد محکمه پسند ارائه دهید، با کلمات کلیشه ای که چرا از بیان حقیقت می ترسید!!!! که حقیقت آشکار نمی شود که اگر چنین بود به اندازه تمام افراد کره زمین ادعا وجود داشت، باید وقتی ادعا می کنی ثابتش کنی ، این قدر فهم این موضوع ساده سخت است؟!!!!!
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    ناشناس 17:14 بهونه گیر اوردن اصلا اصلاح طلب ها بهونه ریخته توشون نخوای چشات رو باز کنی عجیبه نه این که گیر ندی
  • قل مراد ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    چرا وقتی دهانی به حقیقت باز می شود در آن خاک می پاشید؟ چرا سالها مردم سیستان و بلوچستان رو نادیده می گیرید ؟ مشرق خودت تا حالا پات رو توی سیستان گذاشتی ؟
  • گمنام ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوتی
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    وقتی روحانی هی دست خانوم ها رو میگیره از تو آشپزخونه میاره سر کار .اینجوری میشه دیگه.... مردهای ما بیکارند.روحانی بفکر کار واسه خانوم هاست... وظیفع ی مرد امرارمعاشه....خانومها خانومی کنن لطفا..
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    وقتی روحانی هی دست خانوم ها رو میگیره از تو آشپزخونه میاره سر کار .اینجوری میشه دیگه.... مردهای ما بیکارند.روحانی بفکر کار واسه خانوم هاست... وظیفع ی مرد امرارمعاشه....خانومها خانومی کنن لطفا..
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    قرار نیست که همه بدونن در روستاهای سیستان چه خبر است .. خانم مولاوردی برن جلوی ازدواج 50دانش آموزان دختر در سن 10 سالگی رو بگیرد ..
  • حجت ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    خوب بره کار انجام بده. مگه مدیر مسوول مشرق جلوشو گرفته!!!
  • حجت ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    کسی نگفت سیستان بلوچستان مشکلی ندارد، گفته شده چرا تو بوق کردن. طرف اگه راست می گه بره کار انجام بده نه اینکه برای تخریب بره جار بزنه
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    کرسنت و ... رو هم بی پروا بگه!!
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    دوست عزیز ، این بهونه تحریم های حقوق بشرون میشه
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    اخراج؟؟؟ خودت چی فکر می کنی؟؟؟؟
  • جواد ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    روحانی مچکرم
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    ای کاش این خانم بجای این حرفای که فقط میخواد خود را مطرح کند بفکر زنان بی سرپرست خانوار باشد بفکر کودکانی که در خیابانها سرگردان هستن بفکر شغل برای زنانی باشد که بنا بر هر دلیلی سرپرست ندارند و مجبور هستن تن فروشی کنن ایشان خودش سیر است غمی از گرسنگان ندارد آیا این خانم معاون می داند یک زنی که بی سرپرست است چه مشکلاتی دارد؟ ای کاش این خانم به آقای رئیس جمهورشان می گفت ساعت کار زنان را کم کنید چون زن بعد از تمام شدن وقت اداری در خانه هم مشغله ها و مسئولیت های دارد اینان قشر بی درد هستن که فقط حرف میزنن اگر ایشان نگران زنان اون روستا هستن بجای بردن آبرویشان به آنان کمک می کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس