کد خبر 543544
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

وزیر بهداشت گفت: بعضا از سوی برخی از رسانه ها از جمله رسانه ملی شاهدیم که آمار و ارقام هنگفت از دریافتی پزشکان اعلام می شود که اصلا صحت ندارد.

به گزارش مشرق، حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح نخستین دوره آموزش پودمانی خبرنگار سلامت در اصفهان اظهار داشت: در یک برنامه تلویزیونی مشاهده می کنیم که درآمد پزشکان ۳۰۰ برابر پرستاران است و دریافتی جراحان ایرانی هشت برابر جراحان آمریکایی است. این ارقام کذب محض است.

وی گفت: نمی دانم به خبرنگاران از اینکه یک خبرنگار شدند و این شغل را برگزیدند باید تبریک گفت یا خیر اما باید دانست که شغل خبرنگاری در ایران کار بسیار سخت و پر مخاطره ای است.

وی ادامه داد: یک خبرنگار باید صداقت و امانت داری خود را حفظ کند و تا موضوعی را نمی داند و از صحت آن مطلع نیست منتشر نکند و هر حقیقتی را بازگو نکند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه آیا تنها در شغل پزشکی اشکال وجود دارد یا تنها پزشکان در این حرفه زیر میزی دریافت می کنند، گفت: امروزه در تمام صنوف شاهد دریافت زیرمیزی های هنگفت و اشکالات حرفه ای هستیم اما تنها شاهدیم که رسانه ها روی حرفه پزشکی متمرکز شده اند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه رسانه های مکتوب و غیر مکتوب و ملی و مجازی به هر قیمتی بدنبال جذب مخاطب هستند، اعلام کرد: بعضا شاهدیم که آبروی انسان ها به راحتی مورد تهاجم و تاراج قرار می گیرد و این زیبنده یک کشور اسلامی نیست.

قاضی زاده هاشمی با اعلام اینکه امروز مردم کمترین اعتماد را به مسئولان دارند که بخشی به علت رفتار خود مسئولان است و بخشی به دلیل جو رسانه ای است که برعلیه مسئولان ایجاد می شود، گفت: مسئولان را به گونه ای نشان دادند که یا دزدند یا پارتی بازی می کنند یا دنبال منافع شخصی یا فامیلی خود هستند، هر چند در این میان اگر قوه قضائیه با خاطیان به شکل قاطع برخورد می کرد همان موارد محدود از مسئولان متخلف را شاهد نبودیم.

وی با اعلام اینکه به طور قطع چوب این فضای بی اعتمادی در بین مردم و بدبینی مردم به مسئولان را خواهیم خورد، اظهار داشت: مردمی که با هزار امید بیمار خود را پیش پزشک می آورند اگر این اعتماد گرفته شود دیگر امیدی برای مردم به هنگام بیماری برای مراجعه به پزشک نمی ماند.

وزیر بهداشت گفت: اگر کسی با دولت یا با بنده مشکلی دارد چرا سبب بی اعتمادی مردم به پزشکان می شود و اینکه گفته می شود در این دولت چه اقداماتی برای حوزه سلامت و بهداشت و درمان مردم انجام دادند باید به طور قاطع گفت که در هیچ دوره مثل این زمان در حوزه پیشگیری کار نشده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش میزان داروها در روستاها و دسترسی آسان مردم روستا به دارو، افزایش تعداد پزشکان در مناطق محروم  و روستاهای دور افتاده از جمله سیستان و بلوچستان، غنی سازی آرد و در اختیار قرار دادن واکسن فلج اطفال به اندازه نیاز مردم از اقدامات مهمی است که در این دولت و این وزارت خانه روی داده است، افزود: در تمام شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر پزشک مستقر است و این افتخاری برای دولت کنونی است.

قاضی زاده هاشمی گفت: نشان دادن پزشکان به عنوان افرادی بی عاطفه، بی رحم و بی مروت از سوی رسانه ها در حالی است که اگر بدانیم که در هر کشوری دو درصد جمعیت از بعد روانی مشکل دارند بنابراین احتمال دارد که در لباس پزشکی هم یک نفر از آنها به این صورت باشد و باید دستگاه قضایی با متخلفان قاطعانه برخورد کند تا دیگر شاهد تخلف از سوی هیچ صنفی نباشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    آره جون عمه شرلوک هلمز! جالبه شما اگر پزشکای متخصصو ببینید ماشیناشون اکثر بالای صدمیلیون قیمت داره. خانه و ... که بماند! اگر اینها درس خوندن، بقیه هم درس خوندن! چه معنی داره این همه تبعیض در قانون!؟
  • پیمان ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    ای رحمت بر پدرت.آقای وزیر طوری فرمایش می کنند که دل آدم از نداری پزشکان ریش میشه.
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    آقای وزیر یا خوابی یا خودتو به خواب زدی، کل خانواده من پزشکند و من بدبخت مهندس برق صنعتی شریف، خواهر برادرهای کوچکتر پزشکم، خانه و ماشین و سفر اروپا ماهی یک بار، من لنگ اجاره خونه، بله آقای وزیر از خواب بیدار شو
  • sina ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    جناب وزیر از تعرفهای داندانپزشکی هم خبر ندارند یدونه دندان پر کردن و کشیدن و هر عملیات دیگر روی دندان به قیمت زیادی انجام میگیرید لذا به همین علت خیلی ها از مراجعه به دندانپزشک خود داری میکنند.
  • sina ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    جناب وزیر از تعرفهای داندانپزشکی هم خبر ندارند یدونه دندان پر کردن و کشیدن و هر عملیات دیگر روی دندان به قیمت زیادی انجام میگیرید لذا به همین علت خیلی ها از مراجعه به دندانپزشک خود داری میکنند.
  • مهدی مرادیفر ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    واقعا جای بسی تاسفه .وقتی حقوق عادلانه یک متخصص عادلانه میشه که ویزیت یک پزشک ده درصد یک کارگر بشه نه حق ویزیت انان سیصد در صد حقوق یک متخصص یعنی سه روز کار یک کارگر برابر با پنج دقیقه حق ویزیت یک دکتر .عادلانه است !!!!!
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    آقای دکتر آقای دکتر .......................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    ایشون هم کم اورد شروع کرد توهین به قشر مظلوم خبرنگار و رسانه ها اقای وزیر مردم خودشون شعور دارن این مردمن که رسانه ها را مجبور میکنن بخشی از حرف اونها را بگن بله اعتماد مردم از پزشکها برگشته چرا یک پزشک عمومی که طرحش را تازه تموم کرده کشیک یک میلیون میگیره روزی؟ ایا این باعث دلسردی بقیه تحصیلکرده ها نمیشه چرا از جیب و بیت المال مردم شما پزشکان پولدار بشید خوبه که درمان درست حستبی هم بلد نیستید شما هم تهدید نکن و قوه قضاییه هم خودش از دست شما دلش خونه یک قاضی با ان همه دردسر و هزینه و تهدید و سختیکارش در امدش یک هزارم شما پزشکان نیست میدونه چخبره
  • ناشناس ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    یکی از آشناهای ما متخصص مغز و اعصابه. به گفته خودش ماهی شصت عمل انجام میده و حق العمل هاش هم برای هر عمل بین 3 تا 20 میلیون تومنه. یعنی متوسط ماهی پانصد میلیون درامد فقط از حق العمل. کارانه های صد میلیونی که هیچ جا ثبت نمیشود و حقوق بالایی که از بیمارستان میگیرد دیگه بماند.
  • امین ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    بالاخره رسانه ها وظیفه دارن مردم رو به خوذشون جذب کنن و چه خبری براشون نون و اب دار تر از مقایسه پزشکان با سایر اقشار جامعه. خوبه بدونن این رسانه ها و همین طور مردم که خیلی از پزشکای ما توی مناطقی خدمت میکنن به مردم کشورشون که هیچ کدوم از مردم غیر بومی اون نواحی محروم حتی یک روز هم نمیمونن. چه برسه که بخوان خدمت رسانی هم بکنن. چه خوبه که منصفانه و عادلانه همه چی گفته بشه.
  • بی نام ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    من رتبه تک رقمی کنکور بوده ام، بیست سال هم هست پزشک هستم ، تخصص هم دارم ، هیات علمی دانشگاه هم هستم ولی حق کشیک روزی یک میلیون تومان به ما نمی دهند. لطفا منصفانه مرقوم فرمایید
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    زورگیرها باید براین افراد متمرکز شوند چون عدالت گستری میشود و شکاف کم میشود.
  • ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    ریشه مشکل تاحد زیادی این است که پزشکان با مافیای قدرتمند خود مانع از افزایش تعداد دانشجویان پزشکی شدندواین کمبود باعث ترکتازی وادعای نبوغ پزشکان فعلی شد . این مافیا آنقدرقدرتمند وبانفوذ است که مانع تهیه وپخش سریال مهران مدیری درتلویزیون شد واین سریال باجرح وتعدیل فراوان بعد ازمدتها پخش شد. این مافیا مانع ازفاش شدن اسامی پزشکان زیر میزی بگیرشد وحتی اصل برخورد بامتخلفان را درخود نظام پزشکی قراردادند که کاملا تحت نفوذ خودآنان است.
  • ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    این آماربشکل جدیدتر دریک برنامه تلویزیونی درتابسنان 93 درشیکه یک پخش شد وکاملا مستند است.درآمدحضرات سربه فلک میزند وبا ملت بینوا ومحروم خود بی رحمانه ومثل مغولها رفتار میکنند.
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    ریشه مشکل تاحد زیادی این است که پزشکان با مافیای قدرتمند خود مانع از افزایش تعداد دانشجویان پزشکی شدندواین کمبود باعث ترکتازی وادعای نبوغ پزشکان فعلی شد . این مافیا آنقدرقدرتمند وبانفوذ است که مانع تهیه وپخش سریال مهران مدیری درتلویزیون شد واین سریال باجرح وتعدیل فراوان بعد ازمدتها پخش شد. این مافیا درقوه قضاییه هم مانع ازفاش شدن اسامی پزشکان زیر میزی بگیرشد وحتی اصل برخورد بامتخلفان رابجای قوه قضاییه درخود نظام پزشکی قراردادند که کاملا تحت نفوذ خودآنان است.
  • ناشناس ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    کارانه پزشکان چیست و چرا جایی ثبت نمیشود و اصولا مقدار آن چگونه تعیین میشود و چطور است که گاهی مقدار آن بیش از حقوق است ؟؟؟
  • ناشناس ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    لطفا به طور مستقل بررسی کنید که یک پزشک عمومی آیا درسهایش سختتر است یا یک فوق لبسانس مهندسی از دانشگاه دولتی. سپس بررسی کنید که هر کدام چه مقدار درامد ماهانه دارند. البته این که پزشکان دغدغه کار ندارند را به حساب نیاورید. (در بررسی حقوق پزشکان، کارانه های گزاف را هم در نظر بگیرید)
  • علی با انصاف ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    برید تحقیق کنید و بفهمید که پزشکا حین تحصیل حقوقی دریافت نمیکنن
  • حیدری ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    بسمه تعالی رسانۀ ملی (صدا و سیما) برای آگاهی هر جه بیشتر مردم نسبت به مسائل جاری کشور به وظیفۀ خود عمل می کند دستشان درد نکند . البتّه هیچکس بدون عیب و نقص نیست . آمّا راجع در آمد چند صد میلیونی برخی از پزشکان ، بنظرم اطلاعات درستی به وزیر محترم بهداشت گزارش نمی شود. نا گفته نماند ، کم نیستند تعداد پزشکان زحمت کشی که به فکر کاهش آلام بیماران هستند نه برای جمع آوری پول.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس