توکلی‌زاده در نامه‌ای خطاب به محمدرضا عارف نوشت: انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان سال 94 شاهد بزرگی بر دروغ بودن تهمت تقلب در سال 88 است. وقت آن نشده که بطور صریح از امانتداری نظام جمهوری اسلامی دفاع کنید؟

به گزارش مشرق، محمد امین توکلی‌زاده از فعالان سیاسی یادداشتی خطاب به محمدرضا عارف کاندیدای منتخب اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عارف

نماینده منتخب مردم تهران

ضمن تبریک پیروزی جنابعالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و آرزوی توفیق برای شما در خدمت به مردم، سؤالاتی به ذهنمان می‌رسد که انتظار داریم با توجه به سبقه دانشگاهی و تدین شما با پاسخ‌های درخوری مواجه گردیم.

1- در تهران شما اکثریت آرا را کسب نمودید. اما آیا خود را فقط نماینده طرفداران اصلاحات می‌دانید یا براساس قانون خود را نماینده کل مردم می‌دانید؟ به‌صورت صریح‌تر آیا قرار است مطالبات سیاسی حزب خود را دنبال کنید یا اینکه مطالبات واقعی مردم را دنبال خواهید کرد؟

2- به نظر شما چرا حتی رأی‌دهندگان به آقای روحانی هم در تهران حاضر نشدند به شما به‌صورت کامل رأی دهند و سقف رأی لیستی شما از سقف رأی آقای روحانی کمتر است؟ چون علی‌القاعده حداقل می‌باید حامیان دکتر روحانی به فهرست حامیان دولت رأی می‌دادند. چرا این ریزش در تهران که شما بهترین وضعیت را دارید رخ داده است و در سراسر کشور شدت آن بسیار بیشتر است؟

3- در تهران شما رادیکال‌ترین مواضع را گرفتید. حتی شبکه‌های ضدانقلاب و احزاب غیرقانونی برخلاف استراتژی تحریم درگذشته هم دستورالعمل تشکیلاتی دادند که طرفدارانشان به شما رأی بدهند و شعارهای برخی از شما و طرفدارانشان هم ‌مرزهای قانونی را پشت سرگذاشت. ولیکن باز (به غیر از قریب به یک میلیون طرفداران اصولگرایان در تهران)، 50 درصد جامعه یعنی قریب به سه میلیون نفر از واجدین شرایط به شما رأی ندادند. به نظر شما چرا این جامعه ناامید از شرکت در انتخابات شده است؟ آیا رفتارهای دولت در سه سال گذشته را در این مورد مؤثر نمی‌دانید؟ البته، ما رأی شما را به خاطر حمایت ضدانقلاب و شبکه‌های انگلیسی تعبیر نمی‌کنیم.

4- تعدادی از حاضرین در فهرست حامیان دولت به این نکته اعتراض کرده‌اند که چرا ما را انگلیسی لقب می‌دهید، اما نمی‌گویند چرا خودشان و هم قطارانشان مواضع ضد استکباری و انگلیسی اخذ نمی‌کنند؟ در ایام انتخابات شاید از بیم ریزش مقداری از آراء اعلام موضع نکردید؛ حال که دیگر انتخابات تمام شده نمی‌خواهید مرزهای خود را با دشمنان مردم ایران مشخص نمایید؟

5- در تمام تحقیقات و پژوهش‌های علمی انجام شده در کشور بر همه دلسوزان مردم ثابت شده است که مشکلات اصلی مردم در کشور معیشت و اقتصاد است و حتی علت حمایت از برجام نیز، برداشته شدن تحریم‌ها و حل مشکلات اقتصادی بوده است. توضیح بفرمایید چرا در فهرست شما هیچ اقتصاددانی حاضر نیست و در برنامه‌ها و شعارهای شما هم اثری از مشکلات اصلی مردم و کشور دیده نمی‌شود؟ و حال که به مجلس راه یافته‌اید این نقیصه را چگونه برطرف خواهید کرد؟

6- بسیاری از مردم از عملکرد دولت در سه سال گذشته ناراضی هستند و روزبه‌روز به جمع آن‌ها افزوده می‌شود. اما دولت تاکنون از پاسخگویی به مطالبات مردم فرار نموده است. آیا شما به عنوان حامیان دولت پاسخگویی کاستی‌ها و مشکلات دولت خواهید بود؟

7- همان‌طور که می‌دانید فهرست اصلاحات در سراسر کشور (به جزء تهران و چند شهر دیگر) شکست خورده است. علت این رویگردانی مردم را چه می‌دانید؟ آیا متوجه پیام مردم شده‌اید یا با انکار و توجیه با آن برخورد خواهید نمود؟

8- متأسفانه رویکرد جریان حامی دولت همیشه نقد وضع موجود بوده است. وضع موجودی که 27 سال آن نتیجه مدیریت آقایان موسوی، خاتمی، هاشمی و روحانی است. شما از چه زمانی مسئولیت وضع موجود را برعهده خواهید گرفت و از نقش اپوزیسیونی خارج خواهید شد؟ چون دیگر هم دولت به‌طور کامل دست شماست و هم بخش مهمی از در مجلس آینده؟

9- انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سال 94 شاهد بزرگی بر دروغ بودن تهمت تقلب در سال 88 است. وقت آن نشده که به‌طور صریح از امانت‌داری نظام جمهوری اسلامی دفاع کنید؟ هرچند می‌دانیم که جمع زیادی از شما در جلسات خصوصی این موضوع را می‌گویند و اما چه زمانی قرار است با شجاعت این مطلب به‌صورت رسمی و علنی بیان شود و دل امام (ره)، شهداء و رهبری و مردم شاد شود؟

10- شما به عنوان حامیان دولت دقیقاً از چه زمانی، تکرار می‌کنم از چه زمانی قرار است مسئولیت رفتار دولت را به عهده بگیرید و پس از سه سال نگویید تقصیر دولت قبلی است؟

11- از چه زمانی مردم می‌توانند از شما انتظار کار و تلاش برای حل مشکلات خود داشته باشند؟

12- از چه زمانی قرار است بحران‌هایی مثل رکود، بیکاری، تولید داخلی و ... در دستور کار حامیان دولت قرار بگیرد؟

13- دقیقاً بفرمایید مردم از چه زمانی می‌توانند محصولات برجام را از شما پیگیری کنند؟

14- اگر قبول دارید که امنیت امروز کشور را مدیون مدافعان حرم هستیم، چه برنامه‌ای برای حمایت از این عزیزان دارید تا مردم احساس کنند این امنیت تداوم خواهد داشت؟

15- آیا حامیان دولت نظارت بر دولت هم خواهند کرد یا فقط از آن دفاع خواهند نمود؟

16- آیا نمایندگان حامی دولت در مجلس حاضر هستند خلأ پاسخگویی دولت را پر می‌نمایند و به سؤالات مردم پاسخ می‌دهند؟

17- آیا شما با منتقدان خود هم مانند دولت رفتار خواهید کرد یا می‌توان امیدوار بود که شاهد رفتار عقل‌گرایانه‌ای دراین‌باره باشیم؟

18- از همین روزهای ابتدایی عده‌ای دارند رأی شما را در تهران به نفع اهداف سیاسی خود مصادره می‌کنند. شما چه پاسخی در مقابل این امر دارید؟

در آخر امیدواریم دکتر عارف چهره جدیدی از اصلاح‌طلبی را در چارچوب قانون و منطق و عقلانیت و واقع‌بینی ارائه نماید تا سابقه تاریخی این جریان در افکار عمومی ترمیم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 40
  • غلام ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    جناب آقای توکلی زاده آیا این سوالات را از جناب آقای دکتر حداد عادل هم چهار سال پیش یک ملیون یکصد هزار رای در تهران دوازده ملیو نی آورد پرسیدی لابد جواب ت هم عین سوالاتت تهمت افترا وپراز حب و بغض است
  • محمد ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    بسه
  • مهدی از قم ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    در تمامی دوره های قبل وقتی دولتی تشکیل شده اولین انتخابات مجلس بعداز تشکیل دولت اکثریت قاطع کرسی های مجلس را طرفداران دولت کسب کرده اند مثل مجلس چهارم که اکثریت با جریان راست بود و مجلس ششم که اکثریت اصلاحاتی بودند و مجلس هشتم هم اکثریت اصولگرا بودند اما دولت تدبیر تازه حتی با اتحاد با اصلاحاتی ها نتوانست حتی 50درصد را بدست اورد و این شکستی بزرگ برای دولت و اصلاحات است چون بی سابقه است
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    همین 18 تا سوال بود. دیگه امری نیست؟
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    تا دیروز میگفتید عارف 7 درصد رای داشته حالا میگید چرا فقط 50 درصد از آرا را بین 1000 تا کاندید به دست اورده
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    "2- به نظر شما چرا حتی رأی‌دهندگان به آقای روحانی هم در تهران حاضر نشدند به شما به‌صورت کامل رأی دهند " تحلیلگر جان خبرگان استانیست !
  • علی اکبر ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    حالا بذارید بنده خدا بره مجلس یه ماهی بگذره بعدا شما هایی که همه باید به بازخواست و تفسیرهای یکطرفه تون جواب بدن" سین جیم کنید -
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    مردم به برنامه های آقای عارف رای دادن نه به شخص عارف طبیعی است که عارف بر این اساس باید همان برنامه ها را اجرا کند چون به این برنامه ها رای داده شده است
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    پماد سوختگی رو به مشرقیا پیشنهاد میکنم بزنین حالتون جل بیاد
  • سیری ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    برو عمو.یکی از این سوالارو از محمود میپرسیدی
  • محمد ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    خدا براامت حفظت کنه
  • حقبگو گربه ضررت باشد ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    خنده دار بود خدایی
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    این مشرقی ها از شدت ناراحتی متوجه هیچی نیستند فقط می خواهند خواسته اکثریت مردم را ضایع کنند
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    اگر منظورت دکتر عارف است مثبت
  • شیرازی ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    من گاهی به سایت شما سر میزنم تا کمی بخندم ..... واقعا حرفهاتون خنده دار.... سوالات پر از تناقض و از سر اینکه لجتون گرفته.... هاهاهاهاها
  • پیروز ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    درخصوص پماد سوختگی در جواب اون عزیزی که اظهار نظرقشنگ و مودبانه ایداده بودند میگم که پماد انتخابات ۸۸ رو چه کسانی استفاده کردند که توی خیابون دنبال رای هاشون بودند وشعار تقلب میدادنداینا کسانی بودند که وقتی میخوان صحبت کنند تکیه کلامشون رای و دموکراسیه و گوش فلک رو با این کلام کر کردند یعنی شماها هنوز جواب انتخاباتت ۸۸ روندادیدکه اونهمه هزینه رو به کشور و دولت منتخب وارد کردید یعنی مشکلات رو از همونجا استارت زدید بعد هم مشکلات رو به کشور تحمیل کردین یعنی حدود هشت نه ماه مملکت رو به آشوب کشیده بودید و بعد که فتنه تون جواب نداد آمریکاییها به کار سیاسی و لابی با کشورهارو آوردند که ا ونهمه مشکل پیش اومد حداقل اصولگراها در هیچ انتخاباتی مشکلی به کشور تحمیل نکردند و طاقت شکست رو دارند اما شما نداشتید وندارید پس پماد تقدیم شمامیشه
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    75 درصد جمعیت استان تهران مربوط به شهر تهران میشه. راست گفته.
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    بسیاری از این سوالات منطقیه احسنت بر شما
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    سوختی؟!!
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    نادان 7% در کل کشور منظور است ضمنا خودشان نظرسنجی کرده بودند نه اصولگرایان
  • رضا ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    مشرق مردم بادمجان نیستند
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    هزار لایک
  • ناشناس ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    عارف دمت گرم روی خیلی ها کم شد
  • آرمین ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    از خبرگزاری مشرق خواهشمندیم با قدرت به روند تحقیر و افول جایگه خود پس از اعلام نتایج انتخابات ادامه ندهد که هم موجب تحقیر خبرگزاری و هم موجب سرخوردگی ما خوانندگان میباشد.
  • مهدي ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    از اينكه "مرد انصرافهاي انتخاباتي" نفر اول تهران شده چه حسي داريد؟!! حيف اون همه وقتي كه گذاشتيد براي تخريب اطلاح طلبها!! حال من يك سوال از شما دارم: چرا علي رغم اينهمه جنجال و تبليغ بر عليه عارف و هاشمي در سايت مشرق، هر دو نفر در تهران اول شدند!!!؟
  • حقیقت ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    مشرق سلام:چند روز هست که انتخابات تموم شد ه موضوعی رو هیچ کس حتی رسانه ها.حتی یگان های نظامی هم توجه نکردند .درمملکت ما به ویژه درپادگان ها برای پرچم ایران اهمیت واحترام ویژه ای قایل هستیم . از اول انقلاب تاالان بعد از راه پیمایی ها و بدتر از در تبلیغات انتخاباتی پرچم ایران زیر پای مردم وداخل جویها و فاضل ابها دیده میشود. در حالیکه امریکا هم به پرچم ما توهین نمیکنه .منتظر جواب منطقی .
  • حقیقت ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    باتوجه به اینکه نظرات قبلی ام منتشر نکردی .بابت امروزاز شماتقدیر میکنم .سلامت باشید
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    خودتون دارید دو دستگی ایجاد میکنید و آتیش رو داغ تر میکنید
  • م-ب ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    سوختی محمد خان؟ خب آب بریز
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    احسنت
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    به یکیش جواب "راست و حسینی" بدید مارو بسه
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    با همین حرفها می خواید داستانو بپیچونید جون مادرتون .. لطف کنید سوالات رو پاسخ بدید ..فقط
  • الف رسول پور ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    سپاس داداش پیروز موافقم
  • سعید ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    سلام اگر جناحی و حزبی به سوال نگاه نکنیم و هر مسئولی این را از خودش بپرسد به اصل سوال اشکالی وارد نمیشود . بیاییم بخاطر دنیای دیگران دین خود را زیر سوال نبریم . بنظرم این نوع سوالها در هر مقطعی و از هر مسئولی لازم است و پاسخ دادن مسئولین به این نوع سوالها لازم تر . موفق باشید
  • محسن ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    من سخنان تبلیغاتی ریس جمهور را سال 92کاملآ دنبال می کردم و امید وار به ایشان رآی دادم ولی حالا بعد از دو سال ...هر روز وعده جدید ...
  • محمد ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    آیا وضعیت رکود در دولت امید از 37 سال انقلاب تا بحال وخیم تر نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس