فرمانده نیروی زمینی ارتش ‌با بیان اینکه تانک کرار در روزهای آینده با حضور ‌وزیر دفاع رونمایی می‌شود، گفت: تانک کرار ‌به زودی به چرخه یگان‌های نیروی زمینی ‌اضافه می‌شود.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه امروز امنیت در تمام مرزهای ایران اسلامی برقرار است، افزود: امروز کوچک‌ترین مشکلی در مرزها به ویژه مرزهای شرقی نداریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تانک کرار در روزهای آینده با حضور ‌وزیر دفاع رونمایی می‌شود، اظهار داشت: تانک کرار ‌به زودی وارد چرخه یگان‌های نیروی زمینی ‌می‌شود.

وی بیان اینکه مقدمات کار برای خریداری ‌تانک T90 از کشور روسیه در حال انجام است، تصریح کرد: ‌به زودی تانک‌ T90‌هم به تجهیزات نیروی زمینی اضافه می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • مسعود ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    خواهشا اینم رونمایی کنید برید حد اقل ۵۰جاتا درست کنید ازش بعد برید سراغ تانک بعدی
  • ناشناس آذری ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    از تانک کرار 2 یا 3 نمونه ساختن که نشد کار !! باید تولید انبوه بشه : تولید انبوه متأسفانه سرعت تولید صنایع تانک سازی ایران محدود و کم است.
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    مگه نمیگید که کرار یه مدل بالاتر از تی 90 پس میخوایم چیکار اخه این تانکو برای مقابله با دشمنای منطقه باید نیروی هوایی وموشکیه قوی داشته باشیم وزارت دفاع نباید بودجه مملکتو برای خرید تانک هدر بده وقتی که میگید تانک ذولفقارو کرار از تانک t90 قویتره اخه برا چی میرید بخرید
  • جاوید ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    چرا اینقدر شل کن سفت کن در میارن یه بار میگن میخریم یه بار میگن نمیخریم آخرش به درد میخوره یا نه این t90
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    یه روز میگین نمیخریم یه روز میگید میخریم اخر میخرید یا نمیخرید؟
  • یاسر ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    تو خدا حرف خرید از روسیه رو نزنید هروقت داخل کشور امد اعلام کنید واقعا روی اعصابه
  • حسین ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    تو این قرارداد ها از صنعت هم افراد رو با خودتون ببرید! مثلا تو این قرارداد ٬ مدیران کارخونه های تانک سازی و ... ایران رو ببرید تا امتیاز تولید ۱۰تا قطعه رو بگیرند!
  • میثم ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    بجای این کارا اول یکسری خودروهایی نظامی حفاظت شده بخرید و جانشین هایلوکس و تویوتا کنید که سربازهای بیچاره توی مرز ها امنیت جانی داشته باشند،
  • نادر ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    یک هفته وزیر دفاع روسیه بود , هی گفتیم امروز قرارداد میبندیم فردا قرارداد میبندیم ولی هیج به هیچ نه سوخو 30 , نه تانک و .... پس کی ؟!!
  • علیا ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    خواهشن انقدر تنوع ایجاد نکنید. تانک کرار که احتمالن نمونه ی ارتقا یاته ی تانک ذوالفقار هست و تی 90 رو به عنوان تانک اصلی نبرد انتخاب کنید و تی72 ها رو هم به استاندارد تی90 ارتقا بدین تا اینجوری از تنوع جلوگیری بشه. چیفتن ها رو هم به مرور بعد از ورود به خدمت تی 90 ها و کرار ها به افغانستان یا یک کشور دیگه ای که هنوز ارتش مناسبی نداره و قدرت خرید پایینی هم داره بفروشید. البته یک نوع تانک سبک برای جنگ های شهری هم نیاز داریم. چون بر عکس قدیم که در جنگ های کلاسیک که نیروهای زرهی شهر ها رو دور میزدند و در دشت ها پیشروی میکردند در جنگ های جدید درگیریها در شهر ها شدت داره.
  • حسین ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    تانک کرار باید همون ذوالفقار چهار باشه که قرار بود تا آخر امسال رونمایی بشه.از طرفی اسم هردوشون منتسب به حضرت علی است پس دیگه احتمالا پرونده ذوالفقار بعد از بیست سال بسته میشه.تانک تی نود هم خود امیر گفتن بیشتر برای جنگ های نیابتی لازمش داریم چون تانک های تولید داخل به دست تروریست ها نیوفته تا تکنولوژیش لو بره.فقط خداکنه پولشو با پانصدتا تانک تی هفتاد و دو که ده سال پیش تحویل ندادن حساب کنن.
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    امیر پوردستان مگه نگفتید خرید تانک T۹۰ منتفی شد
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    بهتره اول تکنولوژی های تی 90راروی کرارسوارکنیدبعدبه چرخه یگان‌های نیروی زمینی ‌اضافه کنید
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    بابا گیجمون کردین به خدا البته امیر روی چشم های ما جا داری امیدوارم هر چه زودتر کرار را ببینیم
  • سروش ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    قابل توجه چشم انتظاران ذولفقار:دیدید تانکی درحد تی۹۰ساختیم درحالیکه صحبت ازهمچی اسمی(کرار)نبود .یکسوال داشتم مگه ایرا ن تا۵سال حق خرید سلاح نداردپس چگونه میتونیم بخریم ؟احتمالا فناوریشو میخرین زیرانقض برجام نیست
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    امیرجان مثل اس۳۰۰ نشه؟؟؟؟ من که میگم روسیه رو تحریم کنید! یا خودتون بسازید یا از چین بخرید!
  • ناشناس ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    خيلي خوبه. خواهشا اس-٣٠٠ ها را هم هرچه سريعتر بگيريد كه اين روز ها عربستان و تركيه خيلي دور برداشته اند.
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    روسیه به هیچ چیز جدیدی که برتری نسبت به کشورهای عربی داشته باشه ، نخواهد فروخت !! اگر بفروشه ، تحویل نخواهد داد !! اگر تحویل بده ، پشتیبانی نخواهد کرد!! پس بهتره از اول بریم دنبال جنس چینی که اگر جنس شون کیفیت نداره ولی زیر قول نمی زنند
  • محمد ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    بندنظری خلاف رای دوستانی دارم که میگن تی90 تانک خوبی نیست این تانک از تحرک وزرهای بروز وپیشرفته ای برخوردار است ولااقل اگر این 300تا400فروند از این تانک جایگزین تانکهای سابق روسی کند میتوان گفت که تا حد بالایی قدرت زرهی ایران نسبت به همسایگان افزایش چشمگیری خواهد داشت لذا چرا که تا الان ستون فقرات تانک های زرهی ارتش ترکیه تانکهای ام60 امریکاست که قرار است در اینده با تانکهای ساخت ترکیه عوض شوند وهمچنین بقیه همسایگان در بعد زرهی حرفی برای گفتن ندارند البته ساخت تانک کرار هم خبری بسیار خوبی است چرا که اهمیتی بسیار بالاتر دارد وان هم خودکفایی وخوداتکایی نیروهای مسلح به تجهیزات ساخت داخل خوشبختانه نیروی زمینی در حال بروز رسانی خوبی قرار دارد واین بروز رسانیهای زمانی شروع شد که تسلیحات انفرادی از قبیل تک تیراندازها و هنچنین سلاح تهاجمی فاتح244 به این نیرو تحویل داده شد واین روند نیز ادامه خواهد داشت.
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    بجای خرید محصولات بی کیفیت و امتحان پس داده روسی به دنبال ورود یا توسعه فن آوری و ساخت محصولات بومی باشید
  • بماند ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    باوجودانواع واقسام موشکهای ضدزره آیا باز خرید تانک باهر فناوری به صرفه است؟
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    تنها تهدید فعلی ما ترکیه است که واقعاً نیروی زمینی قوی داره تانک های لئوپارد و آلتای یه سرو گردن از هم قطاران شرقی بالا تر هستن خصوصاً سلطان لئوپارد
  • مسعود ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    این حرف شما که گفتید با توجه به انواع و اقسام... مثل این میمونه که بگیم چون ی کشور موشک داره نیاز به جنگنده نداره یا چون یک کشور نارنجک میسازه نیازی به ساخت مسلسل نداره
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    معلوم نیست چند نمونه ساختن،حتما قبلی ها مشکل داشته که تولید انبوه نشده
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    از چین نه،خ،دمون با مدیریت درست و حسابی میتونیم بسازیم
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    سیاهی لشکر نیاید به کار که یک مرد جنگی به از صد هزار چین هرگز چون تکنولوژیشا از روسیه کپی میکنه
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    بله به صرفه است،هجوم گسترده و سریع به زرهی قوی نیاز داره و در مقابل قوای زرهی دشمنانمون در منطقه یا احیانا دشمنان فرا منطقه ای به زرهی احتیاج داریم،ام 60 و تی72 و چیفتن دیگه دورشون تموم شده،ترکیه ی فسقلی داره لئوپارد میخره،عربستان آبرامز داره اونم به تعداد زیاد
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    ناشناس 9:56 از تانک ذوالفقار3 طبق منابع غربی (منبع داخلی که معمولا اعلام نمیشه) حداقل 150 عدد ساخته شده. و بارها فرماندهان ارتش و وزارت دفاع اعلام کردند که در حال تولید انبوه هست
  • علیا ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    و باز هم مشرق نظرات من رو منتشر نکرد. و این راه همچنان ادامه دارد. :D
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    مگه کاردستی می خواند درست کنند...باید انقدر بسازند تا یک مدل جامع ساخته بشه و بعد اون رو به تولید انبوه برسونند... این مدلها همه جهت تست و اثبات گر فناوری بوده...
  • ناشناس ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    يك سري از دوستان را چنان توهم برداشته كه در خواب و خيالات توليد تجهيزات مدرن هستند كه انگار در سطح يك كشور پيشرفته ي اروپايي هستيم! توليد يك تانك پيشرفته و يا يك جنگنده ي پيشرفته نياز به تكنولوژي طراحي و ساخت بسيار بالايي مي باشد كه نداريم والسلام! نه تنها در خريد تجهيزات تحريم هستيم بلكه در علم نيز تحريم هستيم و بدست آوردن آن به اين راحتي نيست! هيچ كشوري حتي روسيه و چين به دنبال دردسر نيست و دوست ندارد عليه كشورش قطعنامه صادر كنند.
  • منوچهر ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    سلام یبارمیگید نمیخریم یبارمیگید میخریم تکلیف رو مشخص کنید یک جا تو همین سایت مشرق خوندم امیر پوردستان گفته فناوری رو میخواییم وارد کنیم نه خود تانک رو بخریم , و گفته تانک کرار یک گام جلوتر از تی 90 هستش البته احتمالا مدل اس شو به ما بدن چون نسخه صادراتی ولی تانک تایپ 99 چین هم خوبه تانک خوبی ولی بازم تی 90 جلوی لئوپادرا و آبرامز هیچی نیست واقعا . تاک تی 90 قیمتش 5 میلیون دلار هستش که معادل با دلار 3 هزار تومنی بگیریم 7 میلیارد و 500 میلیون تومان تا 15 میلیارد تومان خواهد بود. راستی افشین کجایی بیا منتظرتیم بدو.
  • سعید ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    یه کم عقلتونو به کار بندازید خرید های نظامی ایران مثل عربستان نیست که همه بخان بهش بفروشن این یه تکنیک سیاسی خیلی قدیمی ولی کار بردیه باید اول اونقد در موردش حرف بزنن و وعده های دروغ و قوی و ضعیف بدن تا گوش مخالفای داخلی و خارجی بهش عادت کنه یه جورایی باید لوسش کنن بعد بخرن مثلا در مورد تحریم ایران یادتونه امریکا 8سال جاروجنجال راه انداخت و به همه تلقین کرد که میشه ایرانو تحریم کرد بعد4سال نحریم کرد الانم باید اونقد در این مورد حرف بزنیم تا بقیه بفهمن که میشه به ایران سلاح فروخت در ضمن هرقراردادی رو که رسانه ای نمیکنن یقیقاسردار دهقان با وزیر روسی منچ بازی نمیکردن که!دوستان باید صبور بود این از اصول کاره حالا میبینین مثلا یکی دو سال بعد ایران همین الان یهویی یه جنگنده رونمایی میکنه بعدم میگه خودم ساختم! در سیاست یکی دوسال واقعا کوتاه مدت حساب میشه در ضمن بازم میگم قرارداد ها و رفت وامدهایی که ماها میدونیم قطعا با اونایی که تو سکوت خبری مطلق انجام میشه قابل مقایسه نیست و حتی خیلی از مسولای بلند پایه هم شاید ازش بی خبر باشن چه برسه به ما!باید ملاحظات زیادی داشت
  • ایرانی ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    اقا سروش عزیز با اجازه شورای امنیت میشه تو این5سال هم سلاح خرید البته مجازات های خیلی سنگینی هم نداره اگه روسیه بخاد میتونه بفروشه بنی خیلی بازدارنده نیستن و عملا برا دلخوشی سنای امریکاست واگه کشوری کرم نداشته باشه میتونه بده البته انتقال تکنولوژی هم ممنوعه تو قطعنامه
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    امیر حتی ادعای خودش درباره انتقال فناوری این تانک رو هم پس گرفته فقط خرید!!
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    تانک چه ربطی به جنگنده و موشک و مسلسل داره عزیز!!...حتی پاکستان چالغوز هم دیگه تانک بدون انتقال خط مونتاژ نمی خره
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    ظاهرا لئوپارد (آلمانی) بهترین تانک دنیاست . بعد از اون هم چلنجر انگلیسی و بعدشم آبرامز آمریکایی...
  • بماند ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    درسوریه میبینیم که تانک تی90هم از گزند موشکهای ضدزره به دور ومصون نبوده.هر اسلحه ای باهرتکنولوژی که باهزینه ای گزاف تولید میشه بلافاصله ضدآنهم ساخته میشه منتهی باهزینه ای کمتر.اینجاست که میشود گفت چه بایدکرد؟میبایست تدبیری جهت هدف قرارنگرفتن تولیدات نظامی باهزینه های بالا ازسوی تولیدات ضد آن تسلیحات باهزینه های کمتررااندیشید.بایددنبال خرید یاساخت این تکنولوژیها رفت.
  • بماند ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    درسوریه میبینیم که تانک تی90هم از گزند موشکهای ضدزره به دور ومصون نبوده.هر اسلحه ای باهرتکنولوژی که باهزینه ای گزاف تولید میشه بلافاصله ضدآنهم ساخته میشه منتهی باهزینه ای کمتر.اینجاست که میشود گفت چه بایدکرد؟میبایست تدبیری جهت هدف قرارنگرفتن تولیدات نظامی باهزینه های بالا ازسوی تولیدات ضد آن تسلیحات باهزینه های کمتررااندیشید.بایددنبال خرید یاساخت این تکنولوژیها رفت.
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    نه
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    به نظر من در زره تانك كرار از الياف كربن و زره مايع كلار (اولين بار در جهان)و فولاد با لايه هاي سراميكي استفاده شده تانكي با ابعداد بزرگتر از تانك ذوالفقار ولي به خاطر زره مايع وزن كم هست با سرعت بيش از 75 كيلومتر در ساعت و برد بيش از 500 كيلومتر موتور 1500 اسب بخار 12 سيلندر توپ 125 و گلوله گذاري 46 عددي خودكار وسيستم جديدي مشابه تروفي براي مقابله با موشك ها بر روي ان نصب شده
  • ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    کشور ما باید به جای خرید تانک موشک های ضد زره دوش پرتاب بخره یا تولید کنه خیلی بصرفه تره هم اینکه یه تاکتیک دفاعی به حساب میاد وقتی با یه موشک دوش پرتاب میشه یه تانکو نابود کرد برا چی برای خرید تانک میلیاردها دلار هزینه کنیم
  • نادر ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    سعید خان تو یه خورده عقلت رو بکار بنداز و دست از تصورات دائی جان ناپلئونی بردار عزیزم اینقدر هم فلسفه نباف . یه موضوع بدیهی رو اینقدر پیچ و تاب دادی خودت هم نفهمیدی چی گفتی...
  • منوچهر ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    جلوی آبرامز نه
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    اولا نیروی زمینی شان قوی نیست و حتی حریف پ.ک.ک هم نشد. دوما تانک آلتای ساخت ترکیه نیست و بلک پنتر کره جنوبی است که خریدن و مونتاژ میکنند. سوما چهارصد تا تانک لئوپارد آنها نمونه قدیم A4 است که ارتش آلمان از رده خارج کرد و به ترکیه مفلوک صدقه داد. چهارما هم به آن شخص طرفدار ترکیه که کامنت های ضد مغولی را حذف میکند بگویم که این کامنت را سانسور نکن. چون ده بار دیگر هم این کامنت را میفرستم . در ساعتها و بخشهای مختلف تا بالاخره یک ایرانی تو سایت مشرق ببیند و دستت رو شود آقای پان مغول
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    امیدوارم همینطور باشه که میگی،ما که غیر از پیشرفت کشورمون آرزویی نداریم،ان شاالله به زودی رونمایی میشه و همه ی نوکران منطقه ای آمریکا دهنشون کف میکنه
  • منوچهر ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    موافقم
  • منوچهر ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    با ناشناس موافقم ترکیه ارتشش قوی نیست مخصوصا نیروی زمینی
  • علیا ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    اگه موتور 1500 اسب بخاری داشته باشه (فکر کنم یه باز یه همچین موتوری رو رونمایی کردند) که عالیه. میتونیم سرعت هایی تا 100 کیلومتر در جاده های هموار رو هم براش انتظار داشته باشیم.
  • ایرانیان ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    انکها دیگر به آخر خط رسیدند. موشکهای ضد رزه در عرض یک سال نوسازی و قدرتمند میشوند ولی یک تانک 5 تا 10 سال طول میکشه تا ساخته و عملیاتی بشه. دوران تانک تمام شده. الان تانکها تنها به درد ترساندن مردم کوی و برزن که دست به شورش میزنند مثل میدان تیان انمن چین! جنگهای اینده را رباتها و وسایل کنترل از راه دور و پهباد و رباتیک میبرند در کنار قدرت موشکی البته. کلا انقلاب موشکی و رباتیک جنگهای آینده رو عوض می کنند.
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    نابغه قرن روسیه و چین عضو ثابت شورای امنیت هستن و حق وتو دارن و وتوها علیه خود رو وتو می کنن!!..شما دوز توهماتت خیلی بالاست هیچ کشور اروپایی هم توان موشکی و حتی پهپادی ایران رو نداره منهای فرانس و بریتیش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس