شبکه یک تلویزیون آلمان در گزارشی اعلام کرد که رفع بیکاری، تسهیل شرایط تشکیل خانواده و بهبود وضعیت اقتصادی خواسته اصلی مردم از منتخبان مجلس دهم است.

مشرق- سرویس خبر شبکه اول تلویزیون آلمان (ARD) در گزارشی به نتیجه انتخابات مجلس دهم پرداخت و بهبود "وضعیت اقتصادی" را خواسته اصلی مردم از برندگان این انتخابات دانست.

این شبکه تلویزیونی ابتدا به مصاحبه با کسانی پرداخت که در این انتخابات رای خود را به صندوق انداختند و از نتیجه انتخابات خشنود هستند؛ سپس به سراغ کسانی رفت که در این انتخابات رای ندادند: مانند "حمزه" که 30 سال دارد. او که آشپزی از اهالی استان گیلان در شمال ایران است، به پایتخت آمده تا کاری برای خود دست و پا کند و بتواند بدهی‌هایش را بپردازد؛ وی در این رابطه گفت: «اگر در گیلان کار بود، ما به اینجا نمی‌آمدیم. اگر برای مردم کار ایجاد کنند، دیگر هیچ کس از ولایت ( شهر ) خود بیرون نمی‌رود».

بهبود وضعیت اقتصادی، خواسته اصلی مردم از منخبان مجلس /// در حال ویرایش

شبکه (ARD) نرخ بیکاری نسل جوان را 25 درصد می‌داند و در این گزارش اعلام می‌کند که 70 درصد از جمعیت نزدیک به 80 میلیون نفری ایران، از انقلاب جوان‌تر هستند.

"فاطمه" که آموزگار است، در همین رابطه به گزارش‌گر این شبکه می‌گوید که دولت و مجلس جدید باید بیشتر در فکر نسل جوان باشند: «به عقیده ما نسل مشکلات جوانان از اولویت برخوردار است و باید به آنها در زمینة اشتغال و ایجاد خانواده امید داد.»

بهبود وضعیت اقتصادی، خواسته اصلی مردم از منخبان مجلس /// در حال ویرایش

این شبکه با اعلام مشارکت 60 درصدی دارندگان حق رای در انتخابات و همچنین میزان 45 درصد حضور مردم تهران، از قول "فاطمه" می‌گوید: «انتظارات زیاد است؛ اما اغلب مردم می‌دادند که وضعشان ظرف یک شب بهتر نخواهد شد. آنها امیدوارند که اوضاع اقتصادی در نتیجة همکاری بیشتر بین دولت و مجلس بهبود پیدا کنند».

گفتنی است که اکثر شعارهای نامزدهای انتخابات مجلس دهم گرایشات اقتصادی داشته است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    مشرق حرف دشمن رو تکرار نکن
  • ناشناس ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    قرار بود دولت با برجام برای مردم رفاه بیاورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس