وزیر کشور گفت: در شهر تهران مشارکت ۵۰ درصدی و در کل کشور مشارکت ۶۲ درصدی از سوی مردم داشتیم.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری که از شبکه یک سیما پخش شد، با اشاره به روند برگزاری و اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: خوشبختانه قانون در تمام مراحل رعایت شد، همه احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌ها تلاش کردند قانون را رعایت کنند که من از همه آنها تشکر می‌کنم.

وی با اعلام اینکه شمارش آرا روز گذشته پایان یافته است، گفت: مسیری برای هماهنگی و گرفتن تاییدیه‌های لازم وجود دارد و هم اکنون آخرین هماهنگی‌ها در حال انجام شدن است.

وزیر کشور با بیان اینکه 99 درصد کار تمام شده است، خاطر نشان کرد: تکلیف تمام حوزه‌های انتخابیه مشخص شده و جایی را نداریم که شمارش آرا در آن انجام نشده باشد. شمارش آرا در تهران تمام شده است.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: در شهر تهران مشارکت 50 درصدی و در کل کشور مشارکت 62 درصدی از سوی مردم داشتیم.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم به سرعت مراحل بعدی را پیگیری کنیم، بعد از اعلام نتایج 2 روز فرصت برای شکایت از جانب کاندیداها وجود دارد که امیدواریم این مرحله هم با آرامش انجام شود. تمام کسانی که در انتخابات شرکت کردند و رای آوردند و یا رای نیاوردند در نظام جمهوری اسلامی حتما به خیر و برکت رسیده‌اند و همه باید تلاش کنیم امید مردم ببهبود وضعیت را تقویت کرده و رقابت‌ها را تبدیل به رفاقت کنیم.

وزیر کشور درباره علت کندی شمارش و اعلام نتایج اظهار داشت: در همه حوزه‌ها شمارش آرا به موقع انجام شد و در تهران نیز روز یکشنبه شمارش آرا به پایان رسید و از همان شب گذشته نتایج را وارد سیستم کردیم اگر به یاد داشته باشید همیشه اعلام نتایج شمارش آرای مجلس در تهران به روز سه‌شنبه کشیده می‌شد اما در تهران تکلیف 30 منتخب کرسی‌های مجلس تعیین شدند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    جمعیت حایز شرایط رای تهران چند نفرند
  • آرش ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بیچاره شهرستانیها که همبشه باید جور تهرانیهارو بکشن امان از رفاه طلبی
  • رضا ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    جالبه تهران با مشارکت کمتر از 50 رصد. این همه رای برای فهرست اعدال و اصلاحات؟؟؟؟؟؟ یعنی 25درصد اصولگرا هم پای صندوق نیامدند؟
  • رضا ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    چقدر کم ،دلیلش :اختلاص... ازی ،گرانی تورم دروغگویی ،و......... به فکر مردم ونظام اسلامی باشید.به کجا چنین شتابان همین رأی هم که دادند بخاطر ترس از قطع یارانه بوده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس