در سال 88 که جمهوریت نظام، زیر سؤال رفت شعار انحرافی «نه غزه، نه لبنان، فقط فلات ایران»‌ با نادیده‌گرفتن فعالیت‌ها برای مقابله با خطرات خارج از مرزها، امنیت و تمامیت ارضی ایران را نشانه رفت.

گروه سیاسی مشرق - «پاریس در سایه ترس حمله داعش»، «عروس خاورمیانه به عزا نشست؛ انفجار تروریستی در بیروت»، «آماده‌باش نیروهای ویژه ضد تروریستی در آلمان»، «موصل در تسخیر ابوبکر البغدادی؛ حمام خون در موصل عراق» و «ویرانه سوریه در تاراج داعش» گزاره‌های مهمی که از شرایط محیط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران و حتی وضعیت نامناسب «امنیت» در اروپا روایت می‌کند.

«هسته‌ها و تیم‌های مرتبط با داعش یکی پس دیگری کشف و امکانات آن‌ها ضبط و نفرات آن‌ها زیر ضربه قرار گرفتند و می‌بینید که با تمام مساعدتی که از طرف سرویس‌های دشمن می‌شوند که یک گوشه‌ای از جمهوری اسلامی را به نا امنی بکشند موفق نشده‌اند و این یک امر تصادفی نیست. چندین عملیات بر یک جریان ضد انقلابی و تروریستی در غرب کشور صورت گرفت و نفرات مؤثر آن‌ها به هلاکت رسیدند.»[1] حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات از تلاش داعش برای حضور در داخل کشور و ایجاد ناامنی برای شهروندان ایران سخن می‌گوید و از سوی دیگر ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق می‌گوید که سازمان‌های امنیتی این کشور اطلاعاتی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد بعضی کشورها از جمله ایران، آمریکا و فرانسه از اهداف حملات گروه‌های تروریستی هستند.[2] دگرگونی‌های منطقه غرب آسیا که هر روز بر جنگ و خون‌ریزی در آن افزوده می‌شود؛ داعش را برای ناامنی «ساحل امن جمهوری اسلامی ایران» مؤثر کرده است. تلاش داعش برای حضور در داخل کشور و عملیات تروریستی قطعی است.

ایرانیان در نقطه کانونی بحران‌های جهان در کمال امنیت و آرامش به سر می‌برند اما جریانی سیاسی در داخل کشور خواهان خدشه به ایده گسترش دامنه امنیت ایرانیان هستند.

به نظر شما حامیان داعش از کدام لیست انتخاباتی استقبال می‌کنند؟

در بطن فتنه 1388 که جمهوریت نظام از سوی فتنه‌گران زیر سؤال رفت؛ شعاری انحراف امنیت ایرانیان را نشانه گرفت؛ شعار انحرافی «نه غزه نه لبنان فقط فلات ایران»‌ با نادیده گرفتن فعالیت کشورمان در حوزه دفع خطر و گسترش عمق استراتژیک برای مقابله با خطرات احتمالی بیرون از مرزهای کشورمان از سوی حامیان سیاسی فتنه بیان شد و حتی در بیانیه‌های سران فتنه راهپیمایی روز قدس با این شعار انحرافی، «نقطه عطف» و نتایج آن «مبارک» توصیف شد و این شعار انحرافی از سوی افراد مانند صادق زیباکلام تأیید شود به نحوی که وی اظهار داشت: «شعارنه غزه، نه لبنان شعار درستی بود!»[3] اما اصلاح‌طلبان در برابر این شعار در آن مقطع زمانی سکوت کردند، سکوت آنان پس از پنج سال شکست هادی خامنه‌ای مقصر اصلی را صدا و سیما دانست و در همین راستا افزود: «صداوسیما از میان چند میلیون نفر، فقط از این گروه تصویربرداری کرده است و باید در این زمینه پاسخگو باشد و توضیح بدهد که چگونه از میان این جمعیت چهار میلیونی، فقط از آن چند نفر با کیفیتی بالا تصویربرداری کرده است؟!»[4] و حتی حاضر به پذیرش اشتباه جریان فتنه‌گر نشد و برائت اصلاح‌طلبان از این شعار امنیت زدا از کشور نشد.

جریان اصلاحات یکی از مهم‌ترین اهداف خود در مجلس آینده را در قالب «برجام دو»، که به گزاره ساده آن تعبیر به رفع حصر سران فتنه است، بیان می‌کند و به این طریق از شعارهای «نه غزه و نه لبنان» حمایت می‌کند و در این روزها با تشدید بحران امنیتی در منطقه خاورمیانه و جهان به عمق اهداف مدنظر از این شعار باید پی برد و فرجام جریانی که سیاست «نه غزه نه لبنان» را می‌پسندد، تاراج «امنیت» مردم برای منافع جناحی است؛ آنان حاضر هستند که مردم در ناامنی و ترس باشند ولی خود بر اریکه قدرت نشسته باشند.

در کوران این رخدادها این سؤال در افکارعمومی شکل می‌گیرد که کشورهای دشمن و گروهک‌های تروریستی مانند داعش برای امنیت زدایی از کشور از اعضای کدام لیست حمایت می‌کنند تا با فهم تقلیل یافته از امنیت مردم ایران نبرد را در داخل مرزهای کشور پی‌بگیرند. اما مسلماً مردم ایران خواهان استمرار وگسترش چتر «امنیت» بر فراز کشور هستند و سرنوشت دردآور سوریه، عراق و لبنان از دیدگان آنان محو نخواهد شد بنابراین در انتخاب نامزدهای مجلس شورای اسلامی افرادی را انتخاب نمی‌کنند که رفتارهای برخلاف «امنیت» و «منافع ملی» در روزگاری نزدیک انجام دادند تا چشم طمع داعش برای حضور در داخل مرزها و عملیات های تروریستی افزایش یابد و همچنین بهارستانی که مانع فعالیت مدافعان حرم و حافظان حریم امنیت کشور شود که با دشمنان در همدان و کرمانشاه بجنگیم.



[1] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940308000243

[2] http://www.farhangnews.ir/content/156619

شناسه خبر: ۳۵۲۰۸۴ [3]افکارنیوز؛

[4] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/362967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • ناشناس ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    لیست مورد حمایت انگلیس قابل اعتماد نیست .
  • مهران ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    اگر به شعار نه غزه نه لبنان افساد طلبان عمل می کردیم امروز باید در خیابانهای تهران و سایر شهرها با داعش می جنگیدیم .
  • ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    لیست انگلیس + لیست داعش = اصلاحات
  • ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    ای بابا چی رو به چی ربط دادی
  • ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    امروز شبکه تکفیری تروریستی کلمه رسما از هاشمی رفسنجانی حمایت کرد و از مردم خواستن از رفسنجانی حمايت کنن باورت میشه کسانی که برا اشغال رقه و موصل به دست تروریست های داعش جشن گرفته بودن دارن از رفسنجانی حمایت میکنن ظاهرا رفسنجانی هم خوشحاله چون اعلام برائت نکرده خدایا به تو پناه میارم
  • محمد ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    اگر از داخل توسط نفوذی ها امنیت کشور به خطر نیفتد دشمن خارج از مرز هیچ غلطی نمیتواند بکند.همه ترس ملت از فتنه و نفوذ داخلی هاست که متاسفانه شواهدی مشاهده میشود.
  • ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    اصلاح طلب؟؟؟؟؟؟ بابا اینا براندازن. اون چیزی که خود من باهاش مواجه شدم اکثر طرفدارانشون از اساس نظامو قبول ندارن و یه عده قلیل متدین هم اسلام ملوس رو قبول دارن همون مدارا تا ابد با کفار.
  • مسعود ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    تا زمانی که ما اسراییل را مورد هدف قرار میدیم اون هم بیکار نشسته و از داعش حمایت میکند مگه زمان شاه گروهک تروریستی بود ؟ چون رابطه خوب بود الان که بده هر دو طرف از جنگ های نیابتی استفاده میکنند
  • ناشناس ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    اصلاح طلبان حاضرند برای رسیدن به قدرت دست به هر کاری بزنند،حتی به داعش هم متوسل می شوند
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    هشرق جان هر موقع در مقابل مردم كم مي اريد شروع مي كنيد شر وور گفتن
  • ناشناس ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    مرگ بر امریکا و انگلیس و داعش .
  • Moslem ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    امریکا , انگلیس , اسرائیل , منافقین , داعش , مفتی وهابی ازشون حمایت کردن فقط مونده القاعده , بوکوحرام نیجریه و الشباب سومالی ازشون حمایت کنه که میکنه بعد به ما میگن افراطی عجب دوره زمونیه شده
  • ناشناس ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ واقعا در عجبم که قرآن 1400 سال پیش درباره این گونه افراد آیه داره مشکل ما جدایی از قرآنه.
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    هم غزه هم لبنان کلا جهان اسلام
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    شما وطن پرستيد
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    جانم فدای ایران؛ این بخشش رو چرا سانسور میکنین؟!! مردی تایید کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس