کد خبر 539671
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

همدلی و همبستگی شعار قشرهای گوناگون جامعه برای شرکت در انتخابات است. در این فضای پویای انتخاباتی، هنرمندان و ورزشکاران نیز مردم را برای حضور گسترده پای صندوق های رای تشویق می کنند. آنان به چه کسانی و چرا رای می دهند؟

به گزارش مشرق، در آستانه برگزاری انتخابات هفتم اسفند، ایران سرشار از شور و شوق مشارکت است. مردم از هر قشر و گروهی برای تعیین سرنوشت خود چشم انتظار حضور در حوزه های رای گیری هستند و پیش بینی ها حاکی از شکل گیری حماسه دیگری پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه 1392 خورشیدی است.

بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران نیز فعال تر از گذشته، وارد پویش انتخاباتی شده اند و با حضور پررنگی که در فضای واقعی و مجازی در حمایت از مشارکت گسترده و حتی پشتیبانی از نامزدها و جریان های سیاسی مطلوب خود دارند، برای برانگیختن انگیزه های مشارکت جویانه مردم در سرنوشت کشور تلاش می کنند.

شماری از چهره های هنری، ورزشکاران و پیشکسوتان هنر و ورزش با تاکید بر اهمیت حضور مردم در انتخاباتِ روز جمعه، این مشارکت را در شرایط کنونی کشور، منطقه و جهان، نوعی نمایش همبستگی و همدلی دانستند.

*** رجبی: مشارکت سیاسی مردم، امنیت ملی را تقویت می کند

«مهران رجبی» بازیگر سینما و تلویزیون با اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات هفتم اسفندگفت: انتخابات رویدادی ملی است و اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست. مشارکت مردم در این عرصه مهم سیاسی، به تقویت امنیت ملی کشور کمک می کند.

این هنرمند، کاهش مشارکت سیاسی مردم را به معنای میدان دادن به بیگانگان برای دخالت گری دانست و افزود: در تاریخ هیچ نمونه ای را پیدا نمی کنیم که دخالت بیگانگان موجب خوشبختی یک ملت شده باشد. مداخله بیگانگان در امور داخلی و ملی، تهدیدی بزرگ است. مردم باید آگاه باشند و با شرکت در انتخابات به بیگانگان نشان دهند که نسبت به سرنوشت کشور خود بی تفاوت نیستند.

وی از مردم خواست با آگاهی رای دهند و کسانی را انتخاب کنند که معیارهای شایستگی برای نمایندگی مجلس را داشته باشند.

*** لهراسبی: هر برگ رای در سرنوشت کشور موثر است
«علی لهراسبی» خواننده موسیقی پاپ با تاکید بر اهمیت مشارکت سیاسی گفت: به یقین همه در انتخابات هفتم اسفند شرکت می کنند همه می خواهند در سرنوشت کشور خود تصمیم گیرنده باشند. هر برگِ رای هموطنان، در سرنوشت و روند تصمیم گیری های سیاسی و ملی نقش موثری دارد.

این خواننده جوان افزود: به امید بهبودِ شرایط مملکتمان در انتخابات شرکت می کنم. شرکت در انتخابات، وظیفه هر ایرانی است. باید کسانی را انتخاب کنیم که بتوانند با قانونگذاری درست، مصالح کشور را در نظر داشته باشند و با آگاهی، تنگناها و مشکلات جامعه را از میان بردارند.

*** درخشان: شرکت در انتخابات وظیفه و تکلیف ملی است
«حمید درخشان» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس یکی از کسانی بود که در زمینه اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت وگو کرد. او شرکت در انتخابات را یک وظیفه و تکلیف ملی دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی خانه ملت و رکن قانونگذاری نظام است به همین دلیل به نمایندگانی با بینش سیاسی و اجتماعی نیاز دارد.

ملی پوش پیشین فوتبال افزود: به عنوان یکی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس از تمام مردم به ویژه ورزشکاران، طرفداران و فوتبال دوستان می خواهم برای پیشرفت جامعه در انتخابات هفتم اسفند، حضور گسترده ای داشته باشند.

*** انصاریان: تمام مردم برای شرکت در انتخابات بسیج شوند
بسیج مردمی برای مشارکت در انتخابات هفتم اسفند از مهمترین توصیه های «علی انصاریان» بازیکن پیشین سرخابی ها در گفت وگو با گروه پژوهش و تحلیل خبری بود. او به اهمیت شرکت مردم در انتخابات پرداخت و گفت: مردم قانونگذاران خود را برای چهار سال انتخاب می کنند، از این رو باید در انتخاب نماینده، به تمام ویژگی های لازم برای آنان توجه داشته باشند.

انصاریان با اشاره به مشکلات فراوان حوزه ورزش افزود: امیدوارم نامزد های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی پس از پیروزی در انتخابات به همه وعده های خود عمل کنند.

*** پاشازاده: نماینده باید مسوولیت پذیر باشد
همبستگی و همدلی در شرایط کنونی موضوعی بود که «مهدی پاشازاده» مدافع پیشین تیم ملی و پیشکسوت تیم فوتبال «استقلال تهران» به آن اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه می تواند نقطه عطفی در تحولات کشور باشد. در شرایط کنونی که کشورهای منطقه دچار مشکلات فراوان هستند، مردم با مشارکت در انتخابات می توانند همبستگی ملی را محکم و جشن همدلی و همزبانی برپا کنند.

او در زمینه اهمیت نقش مجلس شورای اسلامی و انتخابات آن اظهار کرد: از آنجا که تمام مراحل قانونگذاری کشور در مجلس شورای اسلامی انجام می شود، اهمیت انتخابات قوه مقننه حتی بیش از انتخابات ریاست جمهوری است از این رو باید با دقت هر چه تمام به نامزدهای انتخاباتی رای دهیم.

مدافع پیشین تیم ملی ادامه داد: اگرچه این روزها فهرست های زیادی برای مردم ارایه می شود اما باید توجه داشته باشیم، مهمترین معیار انتخاب، شناخت یک نامزد و تعیین شاخص های شایستگی است.

این پیشکسوت در پایان تاکید کرد: نامزد های نمایندگی مجلس شورای اسلامی گاهی از ورزشکاران و چهره های هنری به عنوان نماد انتخاباتی خود بهره می گیرند. حتی پیشنهادهای کلان مالی به آنها می دهند اما پس از پیروزی در انتخابات و تکیه بر کرسی بهارستان تمام وعده ها را فراموش می کنند از این رو باید در انتخاب هایمان دقت کنیم تا نماینده ای انتخاب شود که در برابر تمام افراد جامعه مسوولیت پذیر باشد.


*** ارجمند: هنرمندان خارج از مردم عادی نیستند
داریوش ارجمند درباره مشارکت مردم در انتخابات، اظهار داشت: ایرانیان با توجه به درک بالایی که در مسائل سیاسی داشته اند همواره در زمان ها مورد نیاز با مشارکت خود از کیان کشور دفاع کرده اند. هنرمندان نیز خارج از مردم عادی نیستند و همواره با مشارکت در انتخابات به دنبال عزت کشور بوده اند.

این بازیگر سینما ادامه داد: البته حضور هنرمندان در میان نامزدهای مجلس شورای اسلامی نیز به افزایش مشارکت هنرمندان کمک خواهد کرد چون به هر حال این قشر از افراد جامعه نیز به حضور یک نماینده در مجلس نیاز دارند.

ارجمند با اشاره به اینکه فرهنگ از جمله مواردی است که همه ما در مقابل آن مسئول هستیم و با رعایت آن می توانیم رفتار های انسانی را در کشور ارتقاء دهیم، اظهار داشت: انتخاب درست نماینده ارتباط مستقیم با قانون هایی که در کشور وضع می شود دارد بنابراین باید با انتخاب درست به اتخاذ تصمیم صحیح کمک کنیم.

وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ»، خاطرنشان کرد: در این آیه بشارت داده شده است که به سخنان گوش فراداده و بهترین ها را فراگیرید.


*** پرستویی: رای‌دهیم تا شایسته‌ها به مجلس بروند
پرویز پرستویی هم یادداشتی با عنوان «ما رأی می‌دهیم» نوشته است:  «هموطنان عزیزم اگرچه حضور در انتخابات اختیاری است اما بد نیست نیم نگاهی به تلاش شبانه‌روزی رسانه‌های بیگانه بیاندازیم که در صددند مانع حضور مردم در انتخابات باشند.

می‌دانم که شاید در مقاطعی باورهایتان خدشه‌دار شده اما یادم نمی‌رود که دو روز به انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم چگونه غیرت و عرق ملی به جوش آمد و آگاهانه رأی خود را به صندوق‌ها انداختید.

الان هم همان موقع است که رأی دادن را فارغ از هر گونه نقد و انتقادها وظیفه ملی بدانیم و در انتخابات شرکت کنیم تا کسانی که به حق و شایسته‌اند در مجلس حضور پیدا کنند.»


فعالیت سیاسی و مدنی ورزشکاران و هنرمندان در فراخواندن قشرهای گوناگون مردم به مشارکت و گاه حمایت از نامزدها و جریان های سیاسی اصلاح طلب و اعتدال گرای حاضر در انتخابات مجلس دهم، پررنگ تر از دوره های گذشته است، به طوری که برخی چهره های ورزشی و هنری در صفحه های اینستاگرام، توییتر، کانال های تلگرام و... آشکارا حمایت خود را از نامزدها و احزاب سیاسی اعلام کرده اند و در این زمینه کارزارهایی نیز در شبکه های اجتماعی به راه انداخته اند. چنین فراخوان گسترده ای توجه مردم، نخبگان و چهره های محبوب و شاخص جامعه را به سرنوشت و آینده کشور نشان می دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس