در جمع 25 بازیکن زیر نفراتی هستند که رتبه آنها در این فهرست به علت عملکرد درخشان‌شان در فصل گذشته، افزایش داشته و ستارگانی هم هستند که به علت مصدومیت و یا کم‌توجهی سرمربی به جایگاه پایین‌تر تنزل یافته‌اند.

گروه ورزشی مشرق- جهان فوتبال هم اکنون در دست بازیکنان درخشان و ارزنده‌ایست که هر کدام برای تیم باشگاهی و تیم ملی کشورشان همچون گوهری گرانبها ارزشمند هستند. بازیکنانی که نقشی سازنده در صعود تیم و کسب عناوین مختلف قهرمانی ایفا کرده‌اند. گزارش حاضر، به معرفی 100 بازیکن برتر حال حاضر جهان از دید برخی از ورزشی‌نویسان معتبر جهان به دعوت روزنامه گاردین در 4 بخش پرداخته است.

در بخش چهارم و پایانی، 25 بازیکن از رتبه 25 تا 1 به ترتیب معرفی می‌شوند.


بخش اول گزارش که مربوط به بازیکنان رتبه 76 تا 100 است را اینجا بخوانید

بخش دوم گزارش که مربوط به بازیکنان رتبه 51 تا 75 است را اینجا بخوانید


بخش سوم گزارش که مربوط به بازیکنان رتبه 26 تا 50 است را اینجا بخوانید

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم


25. خاویر ماسکرانو / مدافع میانی بارسلونا / آرژانتینی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

این مدافع بسیار عالی، زوج بسیار خوبی را در کنار جرارد پیکه تشکیل داده و تنها نقطه ضعف وی، قد کوتاهش برای یک مدافع است. تنوع‌پذیری این بازیکن موجب شده که در پست هافبک دفاعی هم توانایی بسیاری از خود نشان دهد. نقش چشمگیر این بازیکن در بارسلونا را به هیچ عنوان نمی‌شود نادیده گرفت. او یکی از اصلی‌ترین اهرم‌های صعود آرژانتین به فینال جام جهانی 2014 بود.
(یاکوب اشتاینبرگ)


24. سرخیو بوسکتس / هافبک دفاعی بارسلونا / اسپانیایی


100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

اگر انتخاب را بر عهده لوئیز انریکه می‌گذاشتیم، بی‌شک جایگاهی برتر را در این لیست به او می‌داد. سرمربی بارسلونا، وی را بهترین هافبک دفاعی جهان می‌داند. بوستکتس ریتم بسیار منظمی در بازی دارد و اخیرا مجوز مشارکت در کار حمله را هم پیدا کرده است. او در سال 2015، دومین سه‌گانه خود با بارسلونا را تجربه کرد.
(نیک ایمز)

23. داوید آلابا / مدافع چپ بایرن مونیخ / اتریشی
این بازیکن، یک بازیکن چند پسته عالی بوده، 23 سال دارد و کوله‌باری از توانایی است. آلابا، نقشی بسیار موثر به عنوان هافبک دفاعی در تیم ملی اتریش دارد و یکی از اصلی‌ترین اهرم‌های این تیم در رسیدن به یورو 2016 بود.
(مارکوس کریستنسون)

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم


22. آرین روبن / مهاجم کناری بایرن مونیخ / هلندی


100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

این بازیکن بسیار خوب را می‌توان یکی از اصلی‌ترین مهره‌های باواریایی‌ها دانست. نقش روبن آنقدر برای بایرن مونیخ اهمیت دارد که غیاب وی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان سال 2015، در شکست آلمانی‌ها در مقابل بارسلونا تاثیر مستقیم داشت. روبن، در تغذیه لواندوفسکی نقش مهمی را دارد. پس از مصدومیت وی، داگلاس کاستا نقش پررنگی یافت اما روبن شروعی طوفانی داشت گرچه دوباره مصدوم شد و سقوط 18 پله‌ای وی در لیست، مرهون همین مصدومیت‌هاست.
(پل دویل)

21. فیلیپ لام / دفاع راست بایرن مونیخ / آلمانی


100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

این بازیکن برجسته، سال درخشانی را مثل سال 2014 طی نکرد. وی، در سال 2014 به همراه آلمان قهرمان جهان شد و به همراه بایرن مونیخ موفق به کسب سه‌گانه گردید. اما در مارس 2015 از ناحیه زانو آسیب دید و پس از بازگشت هم درخشش همچون گذشته را نداشت اما نباید از حق گذشت که در حال حاضر یکی از بهترین‌های جهان است و «توماس توخل» سرمربی دورتموند لقب «ربات فوتبالی» را به وی داده است.
(رافائل هوینشتاین)


20. ایوان راکیتیچ / هافبک میانی بارسلونا / کروات

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

راکیتیچ در زمانی وارد بارسلونا شد، که به عنوان کاپیتان تیم سویا موفق به صعود به لیگ اروپا گردید. از آنجایی که قرار بود که به جای ژاوی هرناندز که یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ باسلوناست عمل کند،فشار زیادی بر وی بود اما این بازیکن کروات موفق به کسب سه‌گانه به همراه بارسا شد و زننده گل او بزای فینال در مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان 2015 بود.
(ثید لو)

19. خامس رودریگز / هافبک بازیساز رئال مادرید / کلمبیایی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

این بازیکن را می‌توان یکی از بهترین هافبک‌های جهان دانست. درخشش بی‌نظیر او در جام جهانی 2014 منجر به ورودش به رئال مادرید شد. در زمان آنچلوتی خوب درخشید اما به ناگاه دچار مصدومیت شد و همین نیمکت‌نشینی او را از اوج طلایی دور انداخت. با پر رنگ شدن ایسکو، جایگاه وی در دوران بنیتز و زیدان دچار تزلزل شد و اکنون با اعتمادی که زیدان به وی نشان داده، در حال بازیابی درخشش خود است. در هر حال، این ستاره ارزشمند در لیست ما به نسبت سال گذشته، 4 پله سقوط داشته است.
(ثید لو)


18. داوید دخیا / دروازه‌بان منچستر یونایتد / اسپانیایی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم


اگر زیرکی منچستر یونایتد در دقیقه 90 آن روز آخر پنجره نقل و انتقالات تابستان گذشته نبود، الان باید این دروازه‌بان بزرگ را در چارچوب دروازه مادریدی‌ها می‌دیدیم. منچستر یونایتد از حفظ دخیا به عنوان بزرگترین دستاورد دوران پس از فرگوسن یاد می‌کند. دخیا پس از اینکه در جمع شیاطین سرخ ماندگار شد، در صعود این تیم به لیگ قهرمانان امسال نقش بسیاری ایفا کرد. دخیا که به شدت از عدم عزیمتش به رئال مادرید خشمگین و افسرده شده بود، توانست بلافاصله خود را ریکاوری کند.این دروازه‌بان که 37 پله نسبت به سال گذشته صعود داشته، هنوز نتوانسته جای ایکر کاسیاس را در تیم ملی کشورش بگیرد.
(پل دویل)


17. کارلوس توز / مهاجم یوونتوس / آرژانتینی


100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

ظاهرا اهمیت توز برای طرفداران یوونتوس از هر بازیکنی بالاتر است. در میان ستارگان یوونتوس، «ال آپاچی» از جایگاه رفیعی برخورد است. او، در فصل گذشته 29 گل زد که 7 مورد آن مربوط به لیگ قهرمانان بود. یوونتوس، در اوج درخشش بود و تا مرز فتح لیگ قهرمانان هم پیش رفت. ارتقا 24 پله‌ای او در لیست، شایسته اوست.

(پائولو باندینی)

16. گرت بیل / مهاجم کناری رئال مادرید / ولزی


100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

گرت بیل را می‌توان سردار فتح دروازه‌های حریفان در مقدماتی یورو 2016 در تیم ملی ولز دانست. درخشش او و یارانش تحت فرماندهی کریس کولمن موجب شد که تیم ملی کشورش پس از 58 سال به یک تورنمت مهم بین‌المللی راه یابد. عملکرد او در رئال مادرید در فصل دوم سال 2015 ضعیف‌تر از فصل اول بود. وی، در لیست ما 8 پله سقوط کرده است اما همچنان معتقدم که یک فوق ستاره است.
(پل دویل)


15. آرتورو ویدال / هافبک بازیساز بایرن مونیخ / شیلیایی


100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

در مدت حضورش در ایتالیا، 4 عنوان قهرمانی لیگ را برای یوونتوس به ارمغان آورد و از سوی هواداران لقب «ر آرتورو» (پادشاه) را گرفت. درخشش او در لیگ قهرمانان برای یوونتوس هم از نظرها نمی‌رود. وقتی یوونتوس تصمیم گرفت که این بازیکن ارزشمند را به بایرن مونیخ بفروشد، این گمان به وجود آمد که عمر این بازیکن 28 ساله در فوتبال تقریبا تمام است. اما ویدال در جهت جذب نظر گوآردیولا چنان درخششی از خود نشان داد که در ترکیب ثابت جا گرفت.

(رافائل هونشتاین)

14. کوین دی بروین / مهاجم منچستر سیتی / بلژیکی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

وقتی دو سال پیش چلسی را ترک کرد و به قصد منچستر سیتی وارد این تیم شد. وقتی در ژانویه 2015 که در وولسفبورگ بود با خرد کردن بایرن مونیخ قدرتش را به رخ همه کشید، تازه ثابت شد که ارزش این را داشته را بعدا گران‌ترین خرید تاریخ منچستر سیتی باشد.  آنگاه بود که می‌توان حسرت را در وجود ژوزه مورینیو که در ژانویه 2014 خواستار فروش او به وولسفبورگ شده بود را دید. دی بروین، آنقدر در بوندس لیگا خوش درخشید که منچستر سیتی در تابستان 2015 وی را به قیمت 54 میلیون پوند خرید. نقش او در سعود منچستر سیتی به جمع 16 تیم لیگ قهرمانان امسال آنقدر مشهود بود که «مانوئل پیگرینی» در مورد وی گفت: «راستش گمان می‌کردم که خریدن وی به آن قیمت یک قمار خطرناک است. اما می‌بینم ارزش هر پنی که برایش خرج شده را دارد».
(یاکوب اشتاینبرگ)


13. ادن هازارد / مهاجم کناری چلسی / بلژیکی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس در فصل گذشته و محبوبترین بازیکن چلسی در نظرسنجی اخیر این باشگاه، هازارد است. این بازیکن، که مفیدترین بازیکن چلسی در فاز حمله است در پاییز دچار نوساناتی در لیست ما شد اما آنقدر خوش درخشیده که 3 رتبه صعود داشته باشد. هم‌اکنون تیم‌های بزرگی چون رئال مادرید و پی اس جی به شدت خواستار او هستند.
(دومینیک فیفیلد)


12. آندرس اینیستا / هافبک بارسلونا / اسپانیایی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

در حالی که همگان بر این باور بودند که اینیستا در سال 2015 چندان پر فروغ ظاهر نخواهد شد، عملکرد این بازیکن در کسب سه‌گانه تحسین همه را به دنبال داشت. فرماندهی خط هافبک آبی‌اناری‌ها در لیگ قهرمانان سال گذشته بر عهده این فوق ستاره بود و حتی در فینال عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرد. درخشش اینیستا انقدر زیاد بود که یکی نفر از جمع 115 نفره داوران ما معتقد است که او بهترین بازیکن دنیا در سال 2015 بود.
(پل دویل)


11. پل پوگبا / هافبک میانی یوونتوس / فرانسوی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

پل پوگبا که یکی از محبوبترین بازیکنان برای تیم‌های بزرگی چون رئال مادرید، بارسلونا، و منچستر سیتی است، با رفتن پیرلو و آرتورو ویدال بار سنگین خط هافبک تورینی‌ها را بر دوش احساس کرد. امروز، کارشناسان او را بهترین «هافبک کامل» حال حاضر جهان می‌دانند. در این لیست هم در میان بازیکنان لیگ یک ایتالیا دارای جایگاه اول است.
(پائولو باندینی)


10. الکسیس سانچز / مهاجم آرسنال / شیلیایی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش https://94.182.146.218/files/fa/news/1394/12/4/1491463_483.jpgچهارم

آرسن ونگر به او لقب شیر درنده‌ای را داده که شکار خود را بی‌رحمانه زمینگیر می‌کند. از نظر این مربی بزرگ، وی همان شیر وحشی و چابک است که طعمه از دستش امان ندارد. سانچز را می‌توان ملغمه‌ای از جنون حمله، سرعت، هوش، و قدرت دانست.
(دیوید هیتنر)


9. سرخیو آگوئرو / مهاجم منچستر سیتی / آرژانتینی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهاhttps://94.182.146.218/files/fa/news/1394/12/4/1491466_963.jpgرم


سرخیو آگوئرو یکی از مطمئن‌ترین بازیکنان دنیا در نوک پیکان یک تیم است. سال درخشانی داشت و با وجود تحمل دو آسیب‌دیدگی در ناحیه زانو و همسترینگ، عملکرد عالی داشت. این بازیکن که بهترین بازیکن لیگ انگلیس در لیست ماست، یک مهاجم تمام عیار برای مهاجمین سایه چون مسی، داوید سیلوا، و کوین دی بروین است. او هم‌اکنون در اوج دوران فوتبالی خود قرار دارد. لیگ برتر باید به خاطر داشتن او خدا را شاکر باشد.
(گِرگ باکوفسکی)


8. مانوئل نویر / دروازه‌بان بایرن مونیخ / آلمان

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

بهترین دروازه‌بان حال حاضر جهان، مسیر بسیار درازی را طی کرد تا تبدیل به شماره یک پست‌مدرن قهرمان جهان شد. روح رهبری تیم در وجود او غوغا می‌کند. او، به واقع شجاع‌ترین دروازه‌بان جهان است که در کار با توپ با پایش استاد است. وقتی 13 سال داشت در آکادمی شالکه روح رهبری خود را نشان داد و چه کسی فکر می‌کرد که او که به علت کوتاهی قد مورد اعتماد مربیان شالکه نبود، امروز به یکی از بلندقدترین بازیکنان جهان بدل شود. در چند سالی که در بایرن بوده افتخارات زیادی را کسب کرده و وقتی در مورد خروج‌های پر خطر او از دروازه سوال کردند تنها این پاسخ را داد: «بازیکنان بزرگ دنیا معمولا در موقعیت تک به تک و تهاجم به سمتشان دچار اشتباه می‌شوند، پس حرکات خطرآمیز و ریسکی من ارزشش را دارد».
(رافائل هونیشتاین)


7. زلاتان ابراهیموویچ / مهاجم پی اس جی / سوئد

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

زلاتان، پس از فتح دوگانه با پی اس جی  و راه‌یابی سوئد به یورو 2016، دوباره به جمع 10 نفر اول لیست بازگشت. او هم‌اکنون به عنوان یک چهره کاملا کاریزماتیک در پی اس جی و تیم ملی سوئد دیده می‌شود. زلاتان یک بازیکن بزرگ و یک نابغه است اما گاها رفتار جالبی از او سر می‌زند. در فصل گذشته وقتی پس از اعلام خطا از سوی داور از وی خشمگین شد، رو به او گفت: «فرانسه یک کشور آشغال است». کار به جایی رسید که «مارین لو پن» -رهبر جبهه ملی این کشور-  اعلام کرد که اگر این کشور آشغال است، بهتر است زلاتان در آن زندگی نکند. البته او بعدا عذرخواهی کرد. آخرین درخشش او در سال 2015 مربوط به زدن 3 گل از 4 گلی بود که در مرحله پلی آف در بازی با دانمارک به ثمر رساند.
(مارکوس کریستنسون)


6. توماس مولر / مهاجم کناری بایرن مونیخ / آلمانی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

درباره پسر مهندس شرکت بی‌ام‌و آلمان باید این جمله را گفت: «خیلی سخت که بازیکنی را پیدا کنیم که مثل توماس مولر عجیب بازی کند». در سال 2015، گواردیولا ترجیح داد که او را بیشتر در مرکز خط حمله به کار گیرد و به همین سبب به گل‌های بیشتری دست یافت. او را شاید بتوان عجیب‌ترین بازیکن دنیا دانست. استاد ضربات پنالتی و دارای اعتماد بنفس و خونسردی بسیار زیادی است. در موقع زدن ضربه پنالتی هیچ نگاهی به توپ نمی‌کند و با نگاهش به دروازه‌بان تن او را می‌خشکاند. «هرمان گرلند» -مربی او در تیم جوانان بایرن- جمله‌ای در مورد او دارد: «توماس می‌تواند در یک بازی دیوانه‌وار 90 دقیقه‌ای بازی کند و تا آخرین لحظات گل به ثمر برساند». وقتی منچستر یونایتد در تابستان گذشته پیشنهاد خرید وی را مطرح کرد، مدیران بایرن و خود او با لحن غرورآمیز باواریایی خود، پاسخ منفی قاطع را به انگلیسی‌ها دادند.
(رافائل هونیشتاین)

5. روبرت لواندوفسکی / مهاجم بایرن / لهستانی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/https://94.182.146.218/files/fa/news/1394/12/4/1491568_290.jpg بخش چهارم

سمی‌ترین مهاجم نوک حال حاضر جهان، وقتی پایش را به بایرن مونیخ گذاشت، پپ گواردیولا خیلی خوشحال بود. درخشش این بازیکن به قدری بود که نتایج دهشتناک 6 بر یک در مقابل پورتو در یک هشتم لیگ قهرمانان پارسال مشتی بود از خروار فتوحات بایرن مونیخ با وی. لواندوفکسی، یکی از اصلی‌ترین عوامل صعود لهستان به یورو 2016 بود.
(یاکوب اشتاینبرگ)

4. لوئیز سوآرز / مهاجم بارسلونا / اوروگوئه‌ای

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

لوئیز سوآرز که بعد از لواندوفسکی، خطرناکترین مهاجم جهان محسوب می‌گردد، انتخاب اول 8 درصد از هیئت داوران ما بود. عملکرد او در کنار مسی و نیمار عالی بود و نوک پیکان مثلث آتشین برای او مقام 4 در لیست ما را به ارمغان آورد.
(بارنی رونای)

3. نیمار / مهاجم کناری بارسلونا / برزیلی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

بسیار محتمل است که در آینده چندین بار عنوان بهترین بازیکنان جهان را از آن خود کند. 23 سال دارد و سه گانه طلایی را با بارسلونا در فصل گذشته تجربه کرد. وقتی مسی مصدوم شد، درخشش او به شدت به چشم آمد. سوآرز در مورد وی می‌گوید: «راستش را بخواهید من هیچوقت نخواهم توانست که مانند او دریبل بزنم». لوئیز انریکه در مورد او می‌گوید: «سه چهار نفر را براحتی جا می‌گذارد و مدافعین حریف یا بگذارند که او گل بزند و یا مجبور می‌شوند که در محوطه جریمه را سرنگون کنند». دونگا، او را بهترین بازیکن حال حاضر جهان می‌داند و جرارد پیکه وقتی که او در بازی مقابل ویارئال با یک حرکت فوق تکنیکی اول توپ را از بالای سر مدافع جریف رد کرد و سپس به سمت دروازه شوت کرد، این جمله را گفت: «نمی‌دانم چطور این کار را کرد. اگر من بودم به زمین می‌خوردم».
(ثید لو)


2. کریستین رونالدو / مهاجم کناری رئال مادرید / پرتغالی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

نفر اول لیست سال گذشته، امسال یک پله سقوط داشت و جای خود را به لیونل مسی داد. این نابغه بزرگ، 12 سال متمادی افتخار را پشت سر خود دارد و در کتاب گینس، محبوب‌ترین انسان کره زمین در فیسبوک است. مجموعه‌ای از همه توانایی‌های فوتبالی است و در سن 30 سالگی گویی بازی می‌کند که انگار چند سال جوان‌تر است. رونالدو، 327 گل برای باشگاه و تیم ملی‌اش به ثمر رسانده و خطرناک‌ترین مهاجم کناری جهان در کنار مسی محسوب می‌گردد. حقیقتا مقایسه او با مسی بسیار سخت است و اغلب صاحبنظران این دو را در یک سطح می‌بینند.
(بارنی رونای)


1. لیونل مسی / مهاجم کناری بارسلونا / آرژانتینی

100 بازیکن برتر حال حاضر جهان +عکس/ بخش چهارم

او یک جادوگر است. استاد بازی با توپ و یک بازیکن تمام عیار. تکنیک، سرعت، شتاب، خلاقیت، هوش، و فراست یکجا در او جمع شده و از این نابغه آرژانتینی بهترین بازیکن جهان را ساخته است. لیونل مسی، سال‌هاست که در رقابت با رونالدو، اریکه سلطنت بر فوتبال جهان را در دست گرفته و در یک کلام فقط می‌توان گفت: «او شایسته عنوان بهترین بازیکن جهان در سال 2015 بود».
(دانیل تیلور)


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 40
  • غیر قابل انتشار: 7
  • محمد محمدی ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    12 44
    بخش چهارم واقعا" افتضاح است نظر من اینه 1-رونالدو 2-نیمار 3-مسی 4-بیل 5-سوارز 6-بنزما 7-لواندوسکی 8-آگوئرو 9-توماس مولر 10-هیگواین
  • نيمار ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    24 23
    عالي بود فقط جای رونالدو رابا نيمار بايد عوض کرد اون ديگه زيادي برا فوتبال پير
  • نيمار ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    23 19
    عالي بود فقط جای رونالدو رابا نيمار بايد عوض کرد اون ديگه زيادي برا فوتبال پير
    • علی جمشیدی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
      4 4
      به نظرم باید 1 رونالدو 2 مسی باشه چرا بنزما رو نگزتشتن
  • آرین ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    31 13
    مسی
    • کینگ مسی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      3 2
      عالی مسی بهترینه با اختلاف
  • آرین ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    36 17
    مسی
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
    22 35
    بیل و رونالدو بهترینند
  • پوریا IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
    2 1
    عالی
  • مهدی IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    8 1
    فقط مسی و نیمار و سوارز
  • 0650943041 IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    6 2
    مسی بهترین ههههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس