قائم مقام مؤسسه پیام آزادگان از بازدید گروهی از آزادگان و ایثارگران از نخستین نمایشگاه لباس دفاع مقدس خبر داد و گفت: اینگونه کارهای موفق و خودجوش فرهنگی باید بیشتر حمایت شود و عدم حمایت نشانگر کم‌کاری نهادهای فرهنگی مرتبط با حوزه دفاع مقدس است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، فریبرز خوب نژاد قائم مقام مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان از بازدید گروهی از آزادگان و ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس از نخستین نمایشگاه لباس با موضوع دفاع مقدس که در فرهنگسرای نیاوران برپا است، خبر داد و گفت: این بازدید به همراه گروهی از هنرمندان، شاعران و اهالی فرهنگ اتفاق افتاد و استقبال گرمی از این نمایشگاه به عمل آمد.

خوب نژاد در خصوص این نمایشگاه تصریح کرد:لباس‌های مرسوم قشر جوان با استفاده از فرهنگ دفاع مقدس و برخی از قهرمانان جنگ طراحی شده که نتیجه فوق‌العاده‌ای را رقم زده بود. برای مثال نماد خرمشهر در طراحی این لباس‌ها دیده می‌شد یا از طرح چفیه در برخی لباس‌ها استفاده شده بود که زیبایی خاصی به آن‌ها می‌داد.

وی ادامه داد: اگر اینگونه فعالیت‌ها و اقدامات مورد حمایت بیشتری قرار گیرد می‌تواند آغاز موفقی برای مقابله با جنگ نرمی باشد که در حوزه لباس و پوشاک بسیار کوبنده عمل شده است. چنین حرکت‌های خودشی که اتفاق می‌افتد کم کاری‌ نهادهای فرهنگی را نشان می‌دهد که در ارتباط با دفاع مقدس کار می‌کنند. حجم کار در این حوزه زیاد است اما هدف‌گذاری صحیحی اتفاق نمی‌افتد و فقط آماری از برگزاری همایش‌ها و چاپ کتاب‌ها اعلام‌ها می‌شود.

قائم مقام مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان در پایان سخنانش گفت: جنگ امروز جنگ نرم است باید المان‌های این فضا را بشناسیم و طراحی‌های جدیدی متناسب با این فضا ابداع کنیم.

نخستین نمایشگاه لباس با موضوع دفاع مقدس، با حمایت کار گروه ساماندهی مد و لباس کشور  28 بهمن ماه در فرهنگسراى نیاوران افتتاح شد. در این نمایشگاه حدود 40 لباس با هدف استفاده از المان‌ها و مفاهیم جنگ تحمیلى با بررسى نگاه نسل پس از جنگ به این مفاهیم طراحی شده است
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس