دبیر کل حزب مردمسالاری گفت: من معتقدم پناهندگی گرفتن، مربوط به خود اشخاص می‌شود و به جریان سیاسی آنها ربطی ندارد و هر کس مورد حمایت رسانه‌های خارجی باشد از ما نیست.

به گزارش مشرق، مصطفی کواکبیان عصر امروز در سالن شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف در همایش "ایستگاه بعد، بهارستان"، حضور یافت و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت بی‌بی‌سی از لیست اصلاح‌طلبان گفت: ما هیج نیازی به حمایت بی‌بی‌سی نداریم و معمولا کسانی وابسته به خارج می‌شوند که مردم آنها را نمی‌خواهند و ما معتقدیم از حمایت مردم برخورداریم.

کواکبیان افزود: معتقدم پناهندگی گرفتن مربوط به خود اشخاص می‌شود نه جریان سیاسی آنها و هر کس مورد حمایت رسانه‌های خارجی باشد از ما نیست.

دبیر کل حزب مردمسالاری در پاسخ به سوال دانشجویی در خصوص شفافیت اطلاعات پیرامون اموال نمایندگان و اینکه نمایندگان اطلاعات مالی خود را مشخص کنند اظهار داشت: نمی‌شود از نامزدهای انتخابات انتظار داشت مسائل مالی خود را شفاف کنند ولی من خودم یکی از منتقدان نمایندگان فعلی هستم که چرا لایحه شفافیت مالی را در دستور کار قرار ندادند.

وی در خصوص هزینه‌های تبلیغاتی خود گفت: من در مجلس هشتم 17 میلیون تومان هزینه کردم و برای 4 سال گذشته 47 میلیون تومان خرج کردم و برای این انتخابات هنوز اطلاعی ندارم اما کمتر از 300 الی 400 میلیون تومان نیست چون برنامه‌های وسیعی داشتیم.

کواکبیان در خصوص اموال و حقوق دریافتی خودش نیز افزود: حقوق دریافتی من فیش حقوق دانشگاه علامه است که عضو هیئت علمی آن هستم و مجموعا 7 میلیون ماهانه از دو دانشگاه علامه و دانشگاه آزاد تهران مرکز دریافت می‌کنم.

دبیر کل حزب مردمسالاری  در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چرا حوزه انتخابیه خود را تغییر داده گفت: برخی بزرگان اصلاحات از من برای شرکت در حوزه تهران دعوت کردند.

وی افزود: نمایندگی شهرستان واقعا کار مشکلی است و در هر شهر،‌ روستا و محله از نماینده توقعات خاصی می‌رود که در توان من نبود و می‌خواستیم در سطح ملی کار انجام دهیم.

کواکبیان در خصوص برنامه‌های اقتصادی اصلاح‌طلبان در مجلس آینده گفت: مجلس دهم موظف به تصویب برنامه ششم توسعه است و برنامه‌های اقتصادی باید در این برنامه بررسی شود. متاسفانه دولت‌های ما رانتی و وابسته به درآمد نفتی هستند و این یکی از مشکلات اساسی اقتصاد ماست.

دبیر کل حزب مردمسالاری افزود: ما در جهت رونق اقتصادی و اشتغال نباید شعار دهیم و نیاز به طرح‌های و لوایح ضربتی هستیم و باید فکری به حال لشکر بیکاران کشور کنیم.

این کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس در خصوص اولویت اصلاح‌طلبان بین مسائل اقتصادی و مسائل سیاسی همچون رفع حصر و اینکه آیا این مجلس مانند مجلس ششم سیاسی خواهد بود، گفت: ما باید یک جامعه امیدوار داشته باشیم و یاس و سرخوردگی رهایی پیدا کنیم و در هیچ زمینه‌ای دغدغه خاطر نداشته باشیم ما به رونق اقتصادی و توسعه پایدار پایبندیم و مسئله اصلی مردم مشکلات اقتصادی است و ما باید یک نظام کاملا مردمسالار برای اقتصاد ایجاد کنیم که همه دست‌اندرکاران پاسخگوی مشکلات مردم شوند.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی در خصوص اینکه دایره اصلاح‌طلبی تا چه حدی است و آیا شما در آن قرار می‌گیرید، گفت: من به صراحت بعد از دکتر عارف نفر دوم اصلاح‌طلبان در لیست هستم. ما اصلاحاتمان در چارچوب قانون اساسی است و هر کس بخواهد به نام اصلاحات براندازی کند اصلاح‌طلب نیست. اصلاحات مال مردم است و ما باید مطالبات مردم را نمایندگی کنیم.

دبیر کل حزب مردمسالاری درباره اهمیت انتخابات آتی، گفت: جمعه پیش رو روز مهمی در تاریخ کشور است زیرا از معدود انتخابات‌هایی است که رئیس هر سه قوه در آن حضور دارند.

کواکبیان در ادامه به اهمیت مشارکت حداکثری مردم اشاره کرد و گفت: با مشارکت حداکثری می‌توانیم ضریب امنیت ملی و وحدت ملی و تمامیت ارزی و استقلال کشور را افزایش دهیم و اکنون همه جناح‌های سیاسی و همه احزاب و گروه‌ها مشارکت گسترده مردم را طلب می‌کنند.

وی به هوشمندی مردم اشاره و خاطر نشان کرد: ملت ایران هوشمندانه شرایط را درک می‌کنند و پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص فضای تبلیغاتی نیز اظهار کرد: گاهی در عرصه تبلیغات بداخلاقی‌هایی دیده می‌شود. صدا و سیما گاهی یک‌جانبه‌گرایی می‌کند و حتی در مساجد و حسینیه‌ها ما را راه نمی‌دهند اما معتقدیم با همه این شرایط باید در انتخابات شرکت کرد.

کواکبیان در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان مرجع فکری اقشار مختلف به خصوص خانواده‌هایشان هستند بیان کرد: دانشجویان می‌توانند لیست انتخاباتی مورد نظر خودشان را تهیه کنند البته نباید دانشگاه ستاد تبلیغاتی شود.

دبیر کل حزب مردمسالاری در پایان درباره انتخاب فرد اصلح گفت باید تشیخص بدهیم که چه کساین واقعا دلسوز مردم هستند و چه کسانی برای مجلس جیب دوخته‌اند. نماینده‌ای که پاک‌دست نباشد نمی‌تواند درباره فساد و اختلاس‌های میلیاردی موضع بگیرد.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه چرا اقتصاددان در لیست شما حضور ندارد، اظهار داشت: ما از چهره‌های اقتصادی و اساتید برجسته دانشگاهی دعوت کردیم اما دعوت ما را نپذیرفتند اما همه افراد حاضر در لیست اصلاح‌طلبان دیدگاه اقتصادی دارند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمود سلمانی ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    داخل از خارج یا خارج از داخل!!!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس